سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که نزد آموزگار یا در مجلس های دانش نشستید، نزدیک هم شوید و برخی پشت برخی دیگربنشیند . مانند دوران جاهلیت پراکنده منشینید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 96 دی 22 , ساعت 12:6 عصر

ونزوئلا در نظر دارد تا برای کاهش اثر تورم بالای ایجاد شده در این کشور، ارز رمزنگاری‌شده‌ای را با نام Petro با پشتوانه‌ی 5.3 میلیارد بشکه نفت خام عرضه کند

براساس اطلاعات ارائه شده ونزوئلا در نظر دارد تا برای کاهش فشار ناشی از تورم بالای ایجاد شده در کشور به سراغ ارزهای رمزنگاری شده برود. شنیده‌ها نشان از این دارد که ونزوئلا ارزی رمزنگاری شده با پشتوانه‌ی 5.3 میلیارد بشکه نفت را به ارزش 267 میلیارد دلار در اختیار عموم قرار خواهد داد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور کنونی ونزوئلا است که ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرد که دولت این کشور ارز دیجیتال پِترو (Petro) را با پشتوانه‌ی نفت خام، گاز، معادن طلا و الماس این کشور عرضه خواهد کرد. ونزوئلا یکی از اعضای اپک است.

ونزوئلا ارزی رمزنگاری شده با پشتوانه 5.3 میلیارد بشکه نفت عرضه می‌‌کند

برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی ارزهای رمزنگاری شده که در رابطه با عرضه‌ی این ارز رمزنگاری شده دچار شک و تردید شده بودند، پترو عرضه خواهد شد. براساس سخنان خورخه رودریگوئز، وزیر ارتباطات ونزوئلا، اولین ارز رمزنگاری شده در روزهای آینده عرضه خواهد شد. براساس سخنان رودریگوئز، فاز اول میدان نفتی آیاکوچو در کمبرند اورینوکو، به عنوان پشتوانه‌ی این پول رمزنگاری شده تعیین شده است. رودریگوئز در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

این میدان نفتی دارای بیش از 5.342 میلیارد بشکه نفت است که ارزش کلی آن در بازار فعلی بیش از 267 میلیارد دلار برآورد شده است.

رودریگوئز برخورداری از پشتوانه‌ی نفت خام را تفاوت این پول رمزنگاری شده با سایر ارزها نظیر بیت‌کوین می‌داند. دولت ونزوئلا بدون اعلام جزئیات بیشتری از پول رمزنگاری خود اعلام کرده که ماینرها از هم‌اینک در انتظار عرضه‌ی عمومی این پول هستند.

ونزوئلا امیدوار است تا با انتشار این پول رمزنگاری شده پترو بتواند تا حدودی از بار کاهش 97 درصدی ارزش پول خود در برابر دلار آمریکا کاسته و از این‌رو بتواند کشور را از دلار آمریکا و سیاست‌های واشنگتن ایزوله کند. ونزوئلا همچنین امیدوار است با استفاده از پترو راه برای پرداخت و مبادله‌ی پول در بازار بین‌المللی باز شود، چرا که این کشور به دلیل ضعف پول ملی قادر به پرداخت‌ بدهی‌های خود نیست.

ونزوئلا در چهار سال اخیر شاهد فشار اقتصادی زیادی بوده است. رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا و سیاست‌های مالی و اقتصادی این کشور در قبال ونزوئلا را دلیل بحران اقتصادی ایجاد شده در کشور می‌پندارد. افزایش ارزش ارزهای رمزنگاری شده طی یک سال اخیر باعث شده تا توجه به این حوزه بیش از پیش افزایش پیدا کند، به‌طوری که حتی شماری از مردم کشور ونزوئلا برای مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی از بیت‌کوین استفاده کرده‌اند.

ونزوئلا ارزی رمزنگاری شده با پشتوانه 5.3 میلیارد بشکه نفت عرضه می‌‌کند


جمعه 96 دی 22 , ساعت 12:5 عصر
جریمه‌های سنگین در انتظار بنیان‌گذار سامسونگ، باز هم بیت کوین مقصر است؟Reviewed by بهزاد ناصرفلاحonDec 29Rating: 5.0

«لی کن هی»، بنیان‌گذار غول تکنولوژی کره جنوبی و جهان، سامسونگ، به جرم سپرده‌گذاری در بانک‌هایآف شور جریمه خواهد شد. وی متهم است که میلیاردها دلار را در بیش از دویست بانک برون‌مرزی سپرده گذاری کرده است تا به این وسیله از دادن مالیات فرار کند. بانک‌های آف شو، بانک‌هایی هستند که با سود کم و تسهیلات مالیاتی سرمایه‌گذاران خارجی را به سپرده‌گذاری در بانک‌های خود جذب می‌نمایند. در ادامه با ارز دیجیتال همراه باشید.

برتری‌های بیت کوین در این زمینه

یکی از مراجع مهم خبری در کره جنوبی بانام JTBC، اعلام کرده که لی کن هی، بنیان‌گذار سامسونگ در صدها بانک خارجی پول‌های خود را به‌منظور فرار مالیاتی و بی‌نیاز شدن از گزارش دارایی‌های خود به دولت، حساب باز کرده است. این خبر گذاری طی پستی در توییتر گفت :

لی کن هی، بنیان‌گذار سامسونگ با دارا بودن بیش از 200 حساب بانکی در بانک‌های خارجی باید علاوه بر پرداخت مالیات‌ها به دولت جرائم تعیین‌شده را نیز پرداخت کند.

این خبر گذاری در ادامه نوشت :

بیت کوین برای چه‌کاری خوب است؟ شخصی‌سازی همراه با آزادی اقتصادی و برانداختن صنعت 40 تریلیون دلاری بانک‌های آف شور.

جریمه‌های سنگین در انتظار بنیان‌گذار سامسونگ، باز هم بیت کوین مقصر است؟

اوایل امسال نیز، شاهزاده میلیاردر عربی، «الولید بن طلال»، به جرم دور زدن دولت، فرار مالیاتی و فساد به حبس خانگی محکوم شد و دولت برای آزادی او وثیقه هفت میلیارد دلاری درخواست کرد. نکته جالب اینجاست که این شاهزاده در مصاحبه ای بیت کوین را کاملا حبابی دانست.

«مکس کایزر» از مطرح‌ترین کارشناسان در مسائل اقتصادی است؛ در آخرین اظهارنظرش، به اظهارات تند این شاهزاده نسبت به محکوم کردن بیت کوین، انتقاد کرد. طلال از بیت کوین به‌عنوان یک حباب و «انرون» دنیای امروز یادکرده بود و درست کمی بعد از این اظهارات، طلال توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت و برای آزادی‌اش هفت میلیارد دلار وثیقه درخواست شد. درصورتی‌که اگر وی دارایی‌های خود را به‌صورت غیرمتمرکز در می‌آورد می‌توانست از زیر بار باج دادن به دولت رهایی یابد.

کایزر می‌گوید:

او چندی پیش‌گفته بود که بیت کوین به این خاطر که هیچ مرکزیتی ندارد و تحت نظارت هیچ دولتی نیست، بد است. بعدازآن بود که دستگیر و تمام دارایی های او ضبط شد. اگر او تمام دارایی هایش را به‌صورت بیت کوین درمی‌آورد، این‌همه مشکل گریبانش را نمی‌گرفت. هرکسی که از خودش می‌پرسد آیا لازم است که بیت کوین بخرم؟ باید به سرنوشت طلال نگاه کند و از آن درس بگیرد.

«آری پاول» نیز در مورد بازار ارزهای دیجیتالی می‌گوید، که این ارزهای دشمنان جدی بازار بانک‌های آف شور هستند. بانک‌هایی نظیر، «جی پی مورگان» به‌شدت از این ارزهای واهمه دارند.

بیت کوین، به‌عنوان یک ارز غیرمتمرکز، آزادی اقتصادی به شما خواهد داد و علاوه بر اینها استقلال، تعویض‌پذیری و شفافیت نیز که یکی از نقص‌های بانک‌های آف شور است را نیز برای شما به همراه دارد.

کلید بازارهای چندین تریلیون دلاری

بسیاری از مفسران بیت کوین، از آینده صد هزار دلاری برای این ارز دیجیتال صحبت می‌کنند که این رقم خطر بزرگی برای بازار هشت تریلیون دلاری طلا به‌حساب می آید.

 با این حال، بازار جهانی بانکداری آفشور، از لحاظ ارزش گذاری بازار، بیش از 5 برابر طلا ارزش دارد و بنابراین کارشناسان این سیستم را رقیب اصلی بیت کوین می دانند.

نتیجه گیری

کشف شدن مدارکی نسبت به جرائم بنیانگذار سامسونگ به خوبی نشان می دهد که بیت کوین بهترین راه فرار از مالیات نیست و بانک های آفشور با اینکه راه بسیار خوبی برای فرار مالیاتی هستند، آزادانه به فعالیت خود ادامه می دهد. بیت کوین را مانند یک چاقو در نظر بگیرید که می تواند جان یک آدم را بگیرد یا جان انسانی را نجات بدهد. البته همانطور که در مقاله «آیا بیت کوین واقعا برای کارهای غیرقانونی استفاده می شود؟» گفتیم، راه های بسیار زیادی برای جلوگیری از جرائم مرتبط با بیت کوین دارد.

 

منبع خبر : Cointelegraph

جریمه‌های سنگین در انتظار بنیان‌گذار سامسونگ، باز هم بیت کوین مقصر است؟


جمعه 96 دی 22 , ساعت 12:4 عصر
دانشنامه آزاد جهان، مهمان جدید بلاک چینReviewed by بهزاد ناصرفلاحonDec 29Rating: 5.0

«اِوِرپیدیا» امروز اعلام کرد که با پیوستن «لری سنجر»، از بنیان‌گذاران سایت ویکی‌پدیا، به این تیم قرار است تا اقدامات لازم برای پیوستن این دانشنامه آنلاین به تکنولوژی بلاک چین صورت بگیرد. در ادامه باارزدیجیتال همراه باشید.

همه ما بلاک چین را با ارزهایی همچون بیت کوین، اتریوم و … می‌شناسیم، ولی نرم‌افزارهای بیشتری نیز هستند که می‌توانند از این طریق برای اهدافی به غیر به جیب زدن پول‌های هنگفت، یا ثروتمند کردن برادران وینکواس استفاده نمایند. بیورک، خواننده مشهور جهان، یکی از این افراد است که توانسته از طریق بلاک چین آلبوم خود را به صورت غیرمتمرکز به فروش برساند، یا دیگران با استفاده از آن «دنیس رادمن» را به‌عنوان سفیر صلح جهانی به سرتاسر جهان فرستاده‌اند.

از لحاظ مقایسه‌ای نیز، استفاده از یک دانشنامه غیرمتمرکز بسیار راحت‌تر است. دنیا به دانش نیازمند است و در حال حاضر منابع متمرکز این اطلاعات مانند ویکی‌پدیا یا اورپیدیا، در کشورهایی همچون روسیه و چین با معضل سانسور مواجه‌اند.

«تئودور فورسلیوس» در مصاحبه با TNW خاطرنشان کرد:

ما باور داریم که می‌توانیم با استفاده از غیرمتمرکز سازی و بهره‌مندی از توکن ها در اورپیدیا چیزی بزرگ‌تر و بهتر از ویکی پیدا بسازیم تا بتوانیم در آن دانش‌هایی را به اشتراک بگذاریم که فرای مراکزی باشد که تابه‌حال ایجاد گشته‌اند.

امروزه کلاهبرداری ICOها و استفاده از بلاک چین برای پول درآوردن در همه‌جا دیده می‌شود ولی حالا صحبت از ایجاد سیستمی نیست که در آن وعده‌ها فقط در مورد ثروتمند شدن باشد.

توکن ها در سیستم اورپیدیا، IQ نام خواهند داشت و به افرادی که در به‌روزرسانی و ویرایش مقالات همکاری کنند به‌عنوان پاداش داده خواهد شد. در پایان نیز از این توکن ها درست به‌مانند سهام استفاده خواهد شد و افراد به‌نوعی در این سایت سهیم خواهند شد.

از طرف دیگر از این توکن ها برای ایجاد دسترسی‌های بیشتر، بازبینی مقالات و قدرت دادن به سیستم استفاده خواهد شد. برای مثال، اگر فردی از یک به‌روزرسانی راضی نباشد می‌تواند با خرج کردن توکن های خود، با آن مخالفت کند. در صورت موافقت اکثریت شبکه با آن اعتراض، توکن های وی به او برگشت داده خواهند شد.

کار کردن اورپیدیا بر روی بلاک چین فرصت‌های بی‌شمار جدیدی را به دنیای دانشنامه‌ها وارد خواهد کرد. آن دسته از افرادی نیز که مطالعه و ورایش دانشنامه‌ها را به‌نوعی سرگرمی به‌حساب می‌آورند نیز با فرصتی رو به خواهند شد که به این وسیله می‌توانند با جامعه‌ای در تماس باشند که ویرایش مقالات برایشان ممکن نیست. برای مثال ویکی‌پدیا در ترکیه کاملاً ممنوع است.

به نقل از فورسلیوس در بلاک چین هیچ خبری از هیچ‌گونه سانسوری نیست :

درواقع و ازلحاظ فنی امکان سانسور وجود نخواهد داشت. مردم می‌توانند به مقالات اورپیدیا (و ویکی‌پدیا) دسترسی پیدا کنند و در میان هیچ کاری هم از دست کشورها بر نخواهد آمد.

اورپیدیا بزرگ‌ترین دانش‌نامه انگلیسی‌زبان دنیا است که تمام مقالات ویکیپیدیا را در خود جای‌داده است. در اختیار قرار دادن این حجم از اطلاعات می‌تواند باعث تغییر اوضاع برای محققین، دانشجویان و انسان‌های علاقه‌مند به کسب دانشی باشد که به اقتضای موقعیت جغرافیایی و الزامات سیاسی از آن‌ها محروم‌اند.

اگر دانش را قدرت در نظر بگیریم، اورپیدیا قرار است که داروهای نیروزای دنیا برای میلیاردها انسان باشد. سیستم توکن دهی قصد دارد تا مشوق میلیون‌ها انسان باشد تا بتوانند فرای اطلاعات موجود در بریتانیکا و ویکی‌پدیا بروند.

دکتر سنجر بر این باور است که بلاک چین بهترین راه برای رسیدن به این اهداف است. وی در ادامه افزود :

تنها راهی که یک پروژه می‌تواند با ویکی‌پدیا رقابت کند، غیرمتمرکز سازی و تقابل آن با تمام دنیاست. در این فرصتی وجود دارد که به‌جای تنها پنج میلیون مقاله، صد میلیون از آنها در دسترس باشند. و این تعداد تنها مقالاتی که در ویکی‌پدیا پیدا می‌شوند نباشند، بلکه دانشنامه‌هایی باشند که تنها در کتابخانه‌ها می‌توانید آنها را پیدا کنید.

در این سیستم جدید، اورپیدیا قرار است تا اطلاعات را در شبکه‌ای همتا به همتا قرار دهد که باعث حذف کارمزد خواهد شد و نیازهای مالی خود را نیز از طریق اهدای پول و تبلیغات به‌دست خواهد آورد.

 

منبع : Hackernoon

دانشنامه آزاد جهان، مهمان جدید بلاک چین


جمعه 96 دی 22 , ساعت 12:3 عصر

رییس کل بانک مرکزی به مردم برای خرید و فروش بیت کوین هشدار داد و از اقدام بانک مرکزی در این زمینه خبر داد.

به نقل از ایبنا، ولی اله سیف درباره خرید فروش ارزهای رمزی و به خصوص بیت کوین در کشور، اظهار داشت که بانک مرکزی نسبت به خرید و فروش این ارزها هشدارهای لازم را به مردم می دهد و در کنار آن نیز در تلاش است تا امنیت های نسبی در این رابطه ایجاد شود.

در سراسر جهان دیدگاه های مختلفی نسبت به خرید و فروش ارزهای رمزی وجود دارد به گونه ای که برخی کشورها مانند ایالات متحده و انگلیس نسبت به خرید و فروش این ارز روی خوش نشان داده و برخی دیگر از کشورها نظیر روسیه موضع منفی خود را رسما اعلام کرده اند. اما برخی کشورها مثل ایران تاکنون موضع مشخصی برای معامله این ارزها نشان نداده اند.

اما در همین حال، بحث خرید و فروش بیت کوین که یکی از انواع ارزهای رمزی است، در کشور بیش از پیش جدی شده و حتی برخی صرافی ها نیز اقدام به خرید و فروش بیت کوین می کنند و مردم هم با توجه به سودآوری و بالا رفتن قیمت این ارز طی روزهای اخیر، اشتیاق زیادی برای خرید این ارز دارند.

در عین اینکه مردم به معامله این نوع ارز روی خوش نشان داده اند اما مسئولین هیچگونه چراغ سبزی برایمعامله بیت کوین نشان نداده و حتی شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در تازه ترین اظهار نظر خود خرید و فروش بیت‌کوین از سوی کارگزاری‌ها را تخلف عنوان کرد.

وی افزود:

سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی وضعیت بیت‌کوین برای ورود به اقتصاد کشور بوده و هنوز در این مورد به نتیجه نرسیده است؛ بنابراین اگر کارگزاری‌ها اقدام به خرید و فروش محصولات کنند، تخلف کرده‌اند.

همچنین ناصر حکیمی، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با اشاره به معضل مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نیز گفت که درباره سپرده‌گذاری در مؤسسات غیرمجاز نیز بانک مرکزی بارها به مردم هشدار داد ولی با وجود این عده‌ای برای کسب سود بیشتر جذب این مؤسسات شدند و درنهایت دچار مشکل شدند. درباره خرید و فروش ارزهای رمز پایه نیز از هم‌اکنون به مردم هشدار می‌دهیم که درصورت کلاهبرداری از آنها یا زیان از محل افت قیمت این ارز دیجیتالی هیچ نهادی مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد چرا که هنوز در قوانین و مقررات دیده نشده است.

وی درباره اینکه اکنون برخی از صرافی‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند، گفت: بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هنوز ارز رسمی پذیرفته شده از سوی بانک مرکزی نیست و باید بخش نظارتی با این موارد برخورد کند. البته هماهنگی‌هایی نیز در این زمینه با سایر دستگاه‌ها در جریان است. حساسیت درباره ارزهای دیجیتال در قوه قضائیه، شورای عالی فضای مجازی و دیگر دستگاه‌ها بالاست اما بحث بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اول از همه بحث پولی است و باید در بانک مرکزی ابتدا تعیین تکلیف شود.

وی تأکید کرد:

واقعیت این است که ارز دیجیتال فقط از طریق نرم افزار است و اینگونه نیست که همه آنها را فیلتر کنیم؛ ما نباید فقط در بخش عرضه آن متمرکز شویم هرچند که با نهادهای قضایی و نظامی هماهنگی‌های لازم را داریم.

حال با تمام این تفاسیر و هشدارهایی که از سوی بانک مرکزی نسبت به عدم موضع مشخص در این باره، داده شده است، مردم باید با رعایت جوانب احتیاطی، از تکرار معضل موسسات غیر مجاز جلوگیری کنند.

 

منبع : تسنیم

هشدار سیف به مردم درباره ریسک‌های خرید بیت کوین


جمعه 96 دی 22 , ساعت 12:2 عصر

صرافی دیجیتال Hit BTC به مشتریان خود اعلام کرده است که باید کارمزدهای جدیدی برای شارژ بیت کوین به پلتفرم پرداخت کنند. این حرکت ممکن است توسط صرافی های بیشتری به مرور زمان انجام شود، زیرا اغلب اوقات صرافی ها به جای عدم پذیرش مشتریان جدید یا توصیه به آن ها برای استفاده از ارزهایی مثل لایت کوین یا بیت کوین کش، تلاش می کنند تا راه هایی برای کنترل کارمزدهای بالا پیدا کنند.

کارمزدهای HitBTC

صرافی اعلام کرده است که از تاریخ جمعه 22 دسامبر، کاربران برای تمامی شارژهای ولت بیت کوین این سایت هزینه ثابتی را پرداخت می‌کنند. با این کارمزد جدید از مقدار هر تراکنش ورودی به صرافی 0?0003 بیت کوین کسر خواهد شد. این شرکت هشدار می‌دهد که اگر سپرده کمتر و یا برابر با کارمزد باشد، کل مبلغ به عنوان کمیسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازپرداخت نخواهد شد.

کارمزدهای بالا در حال حاضر نگرانی عمده ای را برای تمامی کسب و کارهایی که با معاملات خود را با بیت کوین انجام می‌دهند به وجود آورده است، به خصوص آنهایی که حجم بالایی از معاملات را در اختیار دارند.

Bitpay اخیراً توضیح داده است که کارمزد و هزینه های بالا، پرداخت‌های صورتحساب بیت کوین زیر 100 دلار را غیرعملی و غیر اقتصادی کرده است. ارائه دهنده خدمات پرداخت جهانی حتی مانع از انجام معاملات زیر 100 دلاری شده است، در واقع حداقلی برای آن در نظر گرفته است، پیش از اینکه مجبور شوند این قانون را به خاطر فشار از سوی جامعه بیت کوین به حالت اولیه بازگردانند.

زمان‌های سخت و دشوار

صرافی Hitbtc برای هماهنگی با کارمزدهای بالای بیت کوین، هزینه شارژ ولت را افزایش داد

 

صرافی Hitbtc این حرکت را برای مشتریان خود با بیان اینکه شبکه بیت کوین “در هفته‌های گذشته” زمان‌های سختی را تجربه کرده است تشریح کرد. این شرکت گفت که با توجه به افزایش تقاضا، این روزها تعداد بسیار زیادی از معاملات از طریق شبکه بیت کوین صورت می‌گیرد. این صرافی در حالی که از اشاره به هر گونه موضوع حساس بالقوه‌ای مثل اندازه‌های بزرگ و کوچک بلاک اجتناب می‌کرد گفت:

این امر منجر به این می‌شود که مقدار قابل توجهی از معاملات در انتظار mempool قرار گیرد و زمان پردازش طولانی و هزینه‌های بی‌سابقه را شامل شود.

این شرکت همچنین ادعا می‌کند که این اندازه‌گیری به منظور “تقویت” تمامی فرآیندهای بیت کوین و فراهم آوردن ثبات در عملکرد اصلی ارز دیجیتال معرفی شده است. همچنین افزود :

این امر به تسهیل پردازش‌های معاملات ورودی و حفظ نقدینگی و امنیت بیت کوین در Hit BTC در سطحی که ما ارزش معامله گران را می‌سنجیم کمک می‌کند.

منبع : news.bitcoin

صرافی Hitbtc برای هماهنگی با کارمزدهای بالای بیت کوین، هزینه شارژ ولت را افزایش داد


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ