سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخصِ آزرمگینِ بردبارِ عفیفِ خودْ نگهدار را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 96 آبان 18 , ساعت 11:7 صبح

آزمایشگاه  امنیت سایبری روسی (Kaspersky Labs) به دارندگان ارزهای رمزگذاری شده هشدار داده است که کوین هایشان حتی در کیف پول های خصوصی شان از امنیت برخوردار نیست.
یک تروجان جدید به نام کریپتو شافلر(CryptoShuffler) کوین های کاربران را درست از زیر بینی شان با عوض کردن آدرس های کیف پول در کلیپ بورد کاربر وقتی آنها جهت انتقال مبلغ مورد نظر کپی و پِیست(copy and paste) می کنند، به سرقت می برد.

هیچ کیف پولی در امان نیست چرا که این تروجان از عملکرد کلیپ بورد کامپیوترها استفاده می کند.

چگونه از خودمان در مقابل تروجان کریپتو شافل (CryptoShuffle) محافظت کنیم؟

این تروجان در حال حاضر تنها طی مدت کوتاهی باعث آسیب فراوان شده است. گرچه محققان سایبری بر این باورند که این تروجان مدت یکسال یا بیشتر است که در حال کار کردن می باشد.

“… مجرمان سایبری موفق شده اند تاکنون تعداد 23 بیت کوین را که معادل 140،000 دلار(580 میلیون تومان) می باشد را به سرقت ببرند (از اواخر مهر ماه)
علاوه بر این هزاران دلار از سایر ارزهای رمزگذاری شده همچون لایتکوین، دش،مونرو، اتریوم، زی کش و داج کوین اندوخته شده است.”

چگونه از خودمان در مقابل تروجان کریپتو شافل (CryptoShuffle) محافظت کنیم؟

خودتان را محافظت کنید

اصولی ترین راه محافظت از خودتان این است که آدرس هایی که پس از کپی نمودن وارد کرده اید، به دقت مورد بررسی قرار دهید. بررسی دقیق آدرسهای کیف پول طی هر تراکنش می تواند سرمایه شما را ایمن نگهدارد.(پیشنهاد میشود 5 حرف اول و 5 حرف آخر آدرس کیف پولتان را هر بار قبل از ارسال و بعد از کپی پِیست چک کنید)
توسعه دهندگان این تروجان از این مسئله آگاهند که این فرایند معمولی شامل کپی و پیست و ارسال بدون اینکه آدرس ها به دقت بررسی شود انجام می شود و به همین دلیل کسپرسکای به کاربران هشدار داده است که اقدامات احتیاطی را بعمل آورند.
علاوه بر این به کاربران توصیه می شود بمنظور شناسایی و حذف برنامه های مخرب از یک آنتی ویروس و یک سیستم ضد تروجان استفاده کنند.
همانطور که دنیای ارزهای رمزگذاری شده رو به رشد و گسترش می باشد، خطرات احتمالی آن نیز رو به فزونی است و لازم است دارندگان مراقب باشند تا بتوانند از سرمایه خود محافظت کنند.

چگونه از خودمان در مقابل تروجان کریپتو شافل (CryptoShuffle) محافظت کنیم؟

 

آیا تا به حال مورد سرقت توسط این قبیل بدافزار ها قرار گرفته اید؟ چه تجربیاتی در این زمینه دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید

 

 

منبع: cointelegraph

چگونه از خودمان در مقابل تروجان کریپتو شافل (CryptoShuffle) محافظت کنیم؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ