سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در وصف جمع فرومایگان فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند پیروز گردند ، و چون پراکنده گردند شناخته نشوند [ و گفته‏اند امام فرمود : ] آنانند که چون فراهم آیند زیان رسانند و چون پراکنده شوند سود دهند . [ گفتند زیان فراهم آمد نشان را دانستیم سود پراکنده شدنشان چیست ؟ » فرمود : ] خداوندان پیشه‏ها به سر پیشه‏هاى خود بازگردند و مردم از آنان سود برند : چون بنّا که بر سر ساختن بناى خود رود و بافنده که به کارگاهش و نانوا که به نانوا خانه بازگردد . [نهج البلاغه]
 
جمعه 96 دی 22 , ساعت 12:5 عصر
جریمه‌های سنگین در انتظار بنیان‌گذار سامسونگ، باز هم بیت کوین مقصر است؟Reviewed by بهزاد ناصرفلاحonDec 29Rating: 5.0

«لی کن هی»، بنیان‌گذار غول تکنولوژی کره جنوبی و جهان، سامسونگ، به جرم سپرده‌گذاری در بانک‌هایآف شور جریمه خواهد شد. وی متهم است که میلیاردها دلار را در بیش از دویست بانک برون‌مرزی سپرده گذاری کرده است تا به این وسیله از دادن مالیات فرار کند. بانک‌های آف شو، بانک‌هایی هستند که با سود کم و تسهیلات مالیاتی سرمایه‌گذاران خارجی را به سپرده‌گذاری در بانک‌های خود جذب می‌نمایند. در ادامه با ارز دیجیتال همراه باشید.

برتری‌های بیت کوین در این زمینه

یکی از مراجع مهم خبری در کره جنوبی بانام JTBC، اعلام کرده که لی کن هی، بنیان‌گذار سامسونگ در صدها بانک خارجی پول‌های خود را به‌منظور فرار مالیاتی و بی‌نیاز شدن از گزارش دارایی‌های خود به دولت، حساب باز کرده است. این خبر گذاری طی پستی در توییتر گفت :

لی کن هی، بنیان‌گذار سامسونگ با دارا بودن بیش از 200 حساب بانکی در بانک‌های خارجی باید علاوه بر پرداخت مالیات‌ها به دولت جرائم تعیین‌شده را نیز پرداخت کند.

این خبر گذاری در ادامه نوشت :

بیت کوین برای چه‌کاری خوب است؟ شخصی‌سازی همراه با آزادی اقتصادی و برانداختن صنعت 40 تریلیون دلاری بانک‌های آف شور.

جریمه‌های سنگین در انتظار بنیان‌گذار سامسونگ، باز هم بیت کوین مقصر است؟

اوایل امسال نیز، شاهزاده میلیاردر عربی، «الولید بن طلال»، به جرم دور زدن دولت، فرار مالیاتی و فساد به حبس خانگی محکوم شد و دولت برای آزادی او وثیقه هفت میلیارد دلاری درخواست کرد. نکته جالب اینجاست که این شاهزاده در مصاحبه ای بیت کوین را کاملا حبابی دانست.

«مکس کایزر» از مطرح‌ترین کارشناسان در مسائل اقتصادی است؛ در آخرین اظهارنظرش، به اظهارات تند این شاهزاده نسبت به محکوم کردن بیت کوین، انتقاد کرد. طلال از بیت کوین به‌عنوان یک حباب و «انرون» دنیای امروز یادکرده بود و درست کمی بعد از این اظهارات، طلال توسط نیروهای امنیتی سعودی بازداشت و برای آزادی‌اش هفت میلیارد دلار وثیقه درخواست شد. درصورتی‌که اگر وی دارایی‌های خود را به‌صورت غیرمتمرکز در می‌آورد می‌توانست از زیر بار باج دادن به دولت رهایی یابد.

کایزر می‌گوید:

او چندی پیش‌گفته بود که بیت کوین به این خاطر که هیچ مرکزیتی ندارد و تحت نظارت هیچ دولتی نیست، بد است. بعدازآن بود که دستگیر و تمام دارایی های او ضبط شد. اگر او تمام دارایی هایش را به‌صورت بیت کوین درمی‌آورد، این‌همه مشکل گریبانش را نمی‌گرفت. هرکسی که از خودش می‌پرسد آیا لازم است که بیت کوین بخرم؟ باید به سرنوشت طلال نگاه کند و از آن درس بگیرد.

«آری پاول» نیز در مورد بازار ارزهای دیجیتالی می‌گوید، که این ارزهای دشمنان جدی بازار بانک‌های آف شور هستند. بانک‌هایی نظیر، «جی پی مورگان» به‌شدت از این ارزهای واهمه دارند.

بیت کوین، به‌عنوان یک ارز غیرمتمرکز، آزادی اقتصادی به شما خواهد داد و علاوه بر اینها استقلال، تعویض‌پذیری و شفافیت نیز که یکی از نقص‌های بانک‌های آف شور است را نیز برای شما به همراه دارد.

کلید بازارهای چندین تریلیون دلاری

بسیاری از مفسران بیت کوین، از آینده صد هزار دلاری برای این ارز دیجیتال صحبت می‌کنند که این رقم خطر بزرگی برای بازار هشت تریلیون دلاری طلا به‌حساب می آید.

 با این حال، بازار جهانی بانکداری آفشور، از لحاظ ارزش گذاری بازار، بیش از 5 برابر طلا ارزش دارد و بنابراین کارشناسان این سیستم را رقیب اصلی بیت کوین می دانند.

نتیجه گیری

کشف شدن مدارکی نسبت به جرائم بنیانگذار سامسونگ به خوبی نشان می دهد که بیت کوین بهترین راه فرار از مالیات نیست و بانک های آفشور با اینکه راه بسیار خوبی برای فرار مالیاتی هستند، آزادانه به فعالیت خود ادامه می دهد. بیت کوین را مانند یک چاقو در نظر بگیرید که می تواند جان یک آدم را بگیرد یا جان انسانی را نجات بدهد. البته همانطور که در مقاله «آیا بیت کوین واقعا برای کارهای غیرقانونی استفاده می شود؟» گفتیم، راه های بسیار زیادی برای جلوگیری از جرائم مرتبط با بیت کوین دارد.

 

منبع خبر : Cointelegraph

جریمه‌های سنگین در انتظار بنیان‌گذار سامسونگ، باز هم بیت کوین مقصر است؟



لیست کل یادداشت های این وبلاگ