سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست دادنی که باعث بیماری می شود، از دستدادنِ دوستان است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 96 مهر 24 , ساعت 2:57 عصر

مایکل نووگراتز(Michael Novogratz)، مدیر شرکت اکس فاند(Ex-fund)، طی مصاحبه ای عنوان داشت که بر این باور است که ارزش یک بیت کوین طی شش تا ده ماه به 10،000 دلار خواهد رسید.

نووگراث، مدیر اسبق شرکت سرمایه گزاری فورترس(Fortress)، و همکار سابق گلدمن ساکس(Goldman Sachs) اذعان داشته که خانه نشینی را رها خواهد کرد و مبلغ 500 میلیون دلار جهت ارزهای رمزگذاری شده(cryptocurrencies)، فروش توکن ها(token) و استارت آپ های مربوطه هزینه خواهد نمود.

به گزارش CNBC، نووگراتز(Novogratz)، مدیر صندوق دارایی های دیجیتال گلکسی(Galaxy Digital)، همچنین خاطر نشان ساخت که مبلغ 150 میلیون دلار از ثروت خود را به این معامله اختصاص داده و در نظر دارد تا ماه ژانویه(خرداد) این مبلغ را افزایش دهد. مبالغ باقیمانده توسط سایر افراد ثروتمند و مدیران صندوق های صدور بودجه هزینه خواهد شد.

او به شرح این موضوع پرداخت که به جای تمرکز بر بخشی از ارزهای رمزگذاری شده قصد دارد بر کل این صنعت سرمایه گذاری نموده یا کل این اکوسیستم را تحت پوشش خود قرار دهد.

نووگراتز طی مصاحبه ای با خبرگزاری(CNBC Fast Money)، عنوان “انقلاب”(revolution) را به این چشم انداز نوظهور اطلاق نمود:

“من هرگز تصور نمی کردم که خانه نشینی را رها کنم. اما این عرصه برای من بسیار هیجان انگیز است و من را بر آن داشته که به کسب و کار جدیدی بپردازم و تعدادی افراد هوشمند را استخدام نموده و با کمک یکدیگر سرمایه را افزایش دهیم و امیدوارم از آنچه که من آن را در واقع نوعی انقلاب غیر متمرکز تلقی می کنم، سودی حاصل آید.

مایک نووگراتز(Mike Novogratz) میلیاردر: قیمت بیت کوین در کمتر از یکسال به 10،000 دلار خواهد رسید

نووگراتز بیت کوین را به عنوان یک اندوخته ارزشمند(store of value) مشابه طلای دیجیتال می داند. او همچنین اذعان داشت که همچنان که ما به سوی دیجتالیسم حرکت می کنیم، تکنولوژی بیشتر و بیشتر به چشم می آید.

نووگراتز اضافه نمود با وجود اینکه بیت کوین در حال حاضر چیزی شبیه یک حباب(bubble) می باشد اما این علاقه شدید به آن چندان غیر موجه نیست چرا که آن یک پیشرفت تکنولوژیک محسوب می شود که وعده تغییرات بنیادین در زندگی را به ما داده است. بیت کوین در حال تبدیل شدن به “بزرگترین حباب زمان ما” می باشد و از آنجاییکه قادر است سریع به سود دهی برسد می تواند در آینده ای بسیار نزدیک به نرخ 10000 دلار دست یابد.

او در ادامه اظهار داشت:

“من صدای رمه را می شنوم که نزدیک می شود(کنایه از یک هجوم و  افزایش قیمت)”.

 


 

 

شما چه فکر میکنید؟ این پیش بینی چقدر صحیح است؟ آیا این یک حرکت تبلیغاتی بوده یا واقعا بر اساس هوش مالی گفته شده است؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید

 

 

 

 

 

منبع: coindesk

مایک نووگراتز(Mike Novogratz) میلیاردر: قیمت بیت کوین در کمتر از یکسال به 10،000 دلار خواهد رسید


دوشنبه 96 مهر 24 , ساعت 2:55 عصر

در 7 اکتبر 2017(15 مهر 1396) پلتفرم معاملاتی ارزهای رمزگذاری شده غیر متمرکز اعلام نمود که این تیم اولین مبادله اتمی(atomic swap) میان بلاکچین های اتریوم(Ethereum) و بیت کوین(Bitcoin) را صورت داده است. این مبادله اولین گام در جهت ایجاد یک فرایند مبادله ای قابل اطمینان محسوب می گردد.

تبادل آلتکوین اولین مبادله اتمی میان اتریوم و بیت کوین می باشد.

مبادلات اتمی موضوع داغ در عرصه ارزهای رمزگذاری شده محسوب می شوند و تنها تعداد معدودی بلاک چین وجود دارد که بدین شیوه اقدام به مبادله می کنند. مبادله اتمی این امکان را برای دو طرف معامله در دو بلاکچین بوجود می آورد که بدون ریسک و به روشی مطمئن اقدام کنند.

تاکنون تنها چند آلتکوین شامل ارزهایی از قبیل لایتکوین(litecoin)، دکرد(decred) و ورتکوین(vertcoin) این کارکرد را با بیت کوین به منصه اجرا گذارده اند. تیم توسعه مبادلات آلتکوین در تاریخ 7 اکتبر(15 مهر) مبادله ای میان شبکه بیتکوین و اتریوم صورت داد.

در گزارش هفتگی تیم مبادله آلتکوین آمده است:

“ما اولین مبادله اتمی میان شبکه بیت کوین و اتریوم را به سرانجام رساندیم! اطلاعات بیشتر بزودی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.”

 

تیم مبادله آلتکوین طی زنجیره ای از فرایند ها با منبع باز میزان 0?12345 اتریوم را با 0?12345 بیت کوین انتقال دادند. اندرو  گزدکی(Andrew Gazdecki)، مدیر عامل شرکت، این سه شنبه اعلام داشت این تیم در حال برنامه ریزی جهت راه اندازی پروژه(Github) این پروژه می باشد.

مبادله آلتکوین، اولین مبادله اتمی میان بیت کوین و اتریوم انجام می شود

گزارش هفتگی تیم مبادله آلتکوین

مدل تجاری متمرکز(Centralized Trading) بزودی به خاطره ها خواهد پیوست

گزدکی اظهار می دارد:

“تبادلات غیر متمرکز آینده معاملات ارزهای رمزگذاری شده محسوب می شوند و مبادلات اتمی بخش بزرگی از این مدل تجاری بشمار می آید.”

 

این تیم بر این باور است که نمود مبادلات اتمی میان اتریوم و بیت کوین بدین مفهوم است که مدل تجاری متمرکز بزودی به خاطره ها خواهد پیوست. گزدکی خاطر نشان ساخت که مبادلات اتمی به شیوه ای امن تر و سریعتر جایگزین معاملات ارزی سنتی خواهد شد.

از سال 2011 تعداد بیست شش مبادله ارزهای رمزگذاری شده با شکست به پایان رسید. تیم مبادله آلتکوین بر این باور است که مبادلات اتمی از این ضرر و زیانها اجتناب خواهد نمود.

 

این تیم اظهار داشت که هنوز لازم است جهت حفظ حریم خصوصی و تطابق سفارشات روی این کدها کار کنند. همچنین بیان نمودند که قدردان تیم توسعه دِکِرد و لایتکوین و همچنین چارلی لی(Charlie Lee) بابت تلاشهایشان در زمینه مبادلات اتمی می باشیم.

گزدکی همچنین اعلام نمود از ژوئن 2011(خرداد 1390) تعداد بیست و شش نوع مبادله(exchanges) ارزی با خطر مواجه شده و در نتیجه میلیونها دلار ارزش سکه از بین رفته است. بمنظور جلوگیری از چنین ضرر و زیانهایی مبادلات غیر متمرکز مورد نیاز است و مبادلات اتمی ما را یک گام به چنین هدفی نزدیکتر می کند.

چیزی که  تکنولوژی پس مبادلات اتمی را هیجان انگیز می سازد این است که آن امکان معامله مستقیم ارزهای رمزگذاری شده را فراهم می آورد. ما بر این باوریم که این مولفه ای مهم جهت شکل گیری یک تبادل غیر متمرکز می باشد که طی آن معامله به همان سرعت مبادله متمرکز اما بدون ریسک هک شدن یا سرقت صورت گیرد.

 

مبادلات اتمی که از طریق تبادل آلتکوین میان بلاکچین های بیتکوین و اتریوم صورت می گیرد را می توان در اینجا از آغاز مبادله، مشارکت و بازپرداخت “الف” و “ب” ببینید.

 

 

 

شما درباره مبادلات اتمی و خصوصا این مبادله چه فکر میکنید؟ نظر خودتان را با ما در میان بگذارید

 

 

 

 

 

منبع: news.bitcoin

مبادله آلتکوین، اولین مبادله اتمی میان بیت کوین و اتریوم انجام می شود


یکشنبه 96 مهر 23 , ساعت 7:56 صبح

دست اندرکاران اصلی صنعت مالی ژاپن اکنون به استخراج بیت کوین به عنوان نوعی منبع درآمد جدید می نگرند. آنها همچنین امیدوارند بتوانند به تنظیم قوانین حاکم بر استفاده از بیت کوین کمک کنند. شرکت های “جی ام اُ”(GMO) و “دی ام ام”(DMM) در اوایل سپتامبر(شهریور) اعلام نمودند که در تلاشند وارد این عرصه شوند. همچنین هر دو شرکت اقدام به مبادله بیت کوین و ارز های دیجیتال نموده اند.

نشریه آسیا نیککی(Asia Nikkei) در مقاله ای به اختصار نوشت:

“برخی واسطه ها ارزهای رمز گذاری شده را بر مبنای ورود به عرصه تجارت ارزهای مجازی طرح ریزی نموده اند. هلدینگ اس پی آی(SBI Holdings) و جی ام اُ(GMO Internet) و سایر شرکتهای امنیتی آنلاین با ابراز تمایل ژاپنیها به خرید بیتکوین و ارزهای مشابه امیدوارند که استخراج این ارزها به منبع درآمدی برای آنها تبدیل شود.

 

کوین هلمز(Kevin Helms)، نویسنده در خصوص ابراز تمایل شرکت جی ام اُ به استخراج بیت کوین در سپتامبر گذشته مطالبی را عنوان نمود. او در این باره اذعان داشت:

” شرکت های اینترنتی ژاپن و شرکت جی ام اُ اعلام نموده اند که در حال بسط و توسعه تجارت خویش بر پایه استخراج بیت کوین و تولید تراشه هستند. شرکت جی ام اُ همچنین فاش نمود که در حال طرح ریزی جهت تولید تراشه های نیمه رسانای 7 نانومتری و راه اندازی تسهیلات استخراج در شمال اروپا می باشد.

 

چرا استخراج و چرا اکنون؟صنعت مالی ژاپن سرانجام استخراج بیت کوین را مورد پذیرش قرار داده است

پذیرش و کاربرد رو به افزونی در اکو سیستم بیت کوین موجب شده است منفعت و سوددهی(rewards) بیت کوین نیز افزایش پیدا کند. با این حال یک فرد یا یک سازمان لازم است جهت مشارکت منابع اختصاصی بیشماری در اختیار داشته باشد. در حال حاضر معادن بزرگ(mining pools) لازمه کسب حجم عظیمی از درآمد محسوب می شوند و استخراج کنندگان سرتاسر جهان در مجموع بطور روزانه در آمدی بالغ بر 7?84 میلیون دلار دارند.

به گفته بلاکچین(Blockchain)، استارت آپ بریتانیایی، استخراج کنندگان سرتاسر جهان روزانه درآمدی معادل 7،384 میلیون دلار و ده برابر بیشتر از دوسال قبل بدست می آورند.

 

این درآمد مازاد صنعت مالی ژاپن را بر آن داشته تا به حفظ امنیت برخی از منابع استخراج عظیم خود بپردازد. آنها همچنین در جستجوی برخی منابع خارج از ژاپن که از نیروی برق کم هزینه تری برخوردار هستند، می باشند. نشریه آسیا نیککی(Asia Nikkei) طی مقاله ای در این باره شرح داد که:

“در اینجا مسئله کنترل صورتحساب های انرژی است.”

 

اس بی آی(SBI) در ماه اگوست(مرداد) یک واحد استخراج کننده(mining unit) جدید راه اندازی نموده است. این طرح جهت ایجاد یک پایگاه استخراج(mining base) خارج از ژاپن در جایی که نیروی برق کم هزینه تر باشد، ترسیم شده است. در عین حال مونکس(Monex) قصد دارد ارز دیجیتال خود را صادر کرده و به کاوش آن بپردازد.

با این وجود ژاپن امیدوار است بتواند براساس قوانین سرگوب گرایانه چین سرمایه گذاری هایی صورت دهد. از آنجاییکه که چین آی سی اُ ها(ICOs) و چند صرافی را ممنوع نموده، انتظار می رود ژاپن سرمدار مبادلات بیت کوین و ارزهای رمز گذاری شده گردد. در حال حاضر شایعاتی مبنی بر اینکه چین استخراج بیت کوین را آزاد خواهد کرد وجود دارد و ژاپن احتمالا این را بعنوان فرصتی جهت جذب بخش بزرگی از بازار استخراج قلمداد خواهد نمود.

 

تنظیم قوانین و تبدیل شدن به بازیکن برتر جهان در استخراج بیت کوینصنعت مالی ژاپن سرانجام استخراج بیت کوین را مورد پذیرش قرار داده است

تسخیر بازار همچنین می تواند استخراج ژاپنی را از چگونگی کارکرد پروتکلهای(protocol) بیت کوین به نحو دقیق تری مطلع سازد. به عبارت دیگر چنانچه آنها به بخش بزرگتری در استخراج احاطه یابند، قادر خواهند بود قوانین حاکم بر بیت کوین را تحت تاثیر خود قرار دهند. این وبسایت اعلام داشته:

” بیت کوین توسط دهها مهندس که در واقع ارتقا دهندگان اصلی(core developers) این پروژه هستند، راه اندازی شده و آنها قوانینی را جهت این نوع ارز تعریف نموده اند. استخراج کنندگان نیز نظرات بسیاری در این زمینه دارند.

 

با وجود همه این حقایق جای شگفتی باقی نمی ماند که چرا بخش عظیمی از صنعت مالی ژاپن بر آن است بطور جدی به استخراج در این نوع ارز بپردازد. بنظر می رسد زمانبندی آنها بی عیب و نقص بوده و آنها  به عنوان یک بازیکن اصلی در این زمینه به خوبی به حفظ امنیت این بخش خواهند پرداخت.

 

 

 

 

 فکر می کنید ژاپن صنعت استخراج خوبی خواهد داشت؟ آیا اقتصاد آنها یک بخش بزرگی از سود را تصاحب می کند؟ شما در مورد آینده استخراج بیت کوین چه فکر می کنید؟

 

 

 

 

 

منبع: news.bitcoin

صنعت مالی ژاپن سرانجام استخراج بیت کوین را مورد پذیرش قرار داده است


یکشنبه 96 مهر 23 , ساعت 7:55 صبح
زایش تعداد خودپردازهای بیت کوین در روسیهReviewed by حامد صالحیonOct 11 Rating: 5.0  

شمار خودپردازهای(ATM) بیت کوین در روسیه رو به افزایش است. تعداد ده خودپرداز از طریق یک شرکت استارت آپ محلی در پنج ناحیه از نووسیبیرسک(Novosibirsk) نصب و راه اندازی شد. شرکت دیگری هفته گذشته اعلام نمود که قصد دارد در این ماه اقدام به راه اندازی یکصد خودپرداز ارزهای رمز گذاری شدهدر هتلها و پایانه فرودگاه های مسکو نماید. در عین حال تنظیم کنندگان عنوان داشته اند که ارزهای رمز گذاری شده به این سرعت وجهه قانونی نخواهند یافت.

 

ده خودپرداز بیت کوین نووسیبریسک(Novosibirsk’s)

براساس گزارش آر بی سی(RBC)، اخیرا در نووسیبریسک، سومین شهر پرجمعیت روسیه، توسط استارت آپ محلی BBFpro تعداد ده خودپرداز یک سویه(one-way) بیت کوین نصب و راه اندازی شده است. به نقل از آنتون فریدل(Anton Friedel)، مدیر این شرکت، این دستگاه ها در پنج ناحیه این شهر شامل کالینیسکی(Kalininsky)، ژلزنودوروژنی(Zheleznodorozhny)، اوکتایبرسکی(Oktyabrsky)، لنینسکی(Leninsky) و کیروفسکی(Kirovsky) جای گرفتند.

او به این نشریه گفت:

“اکثر پایانه ها در فروشگاههایی قرار داده شده اند که نوشیدنی های بطری دار(bottled beverages) بفروش می رسانند. همه این ده دستگاه به گونه ای در مکان خود جای گرفته اند که همه شهروندان این فرصت را داشته باشند که سریعا و به سهولت به دستگاه های فروش بیت کوین دسترسی یابند.”

 

تیم او از ابتدا بر آن بود که این دستگاه ها را در مراکز بزرگ خرید جای دهد اما اجاره بهای این مراکز بسیار بالا بود. او همچنین خاطر نشان ساخت:

“مراکز خرید بزرگ اجاره بهایی را از ما طلب می کنند که پرداخت آن تقریبا برای ما بعنوان یک استارت آپ غیر ممکن است. این میزان اجاره بها برای یک مکان معادل پانزده تا بیست هزار روبل(15-20,000 rubles) می باشد. در حالیکه در فروشگاه های فروش نوشیدنی ما تنها به ازای هر مکان 2000 روبل(2,000)می پردازیم.

 

او همچنین اعلام کرد که تیمی را بکار گرفته تا طی سه ماه به توسعه نرم افزار و نصب آن در پایانه ها بپردازند که هزینه این پروژه بالغ بر دو میلیون روبل می باشد. این دستگاه ها حق العملی(commission) معادل 6 درصد را مطالبه می کنند. آر بی سی(RBC) به نقل از او عنوان داشت:

“ما این درصد اندک را در نظر گرفتیم چرا که در واقع بر تعداد زیاد مشتری حساب کرده ایم.”

 

به گفته وی در حال حاضر این استارت آپ(BBFpro) هیچ رقیبی در نووسیبیرسک(Novosibirsk) ندارد.

فریدا(Friede) اظهار نمود که قصد دارد شبکه خودپردازهای ارزهای رمز گذاری شده خود در نووسیبیرسک را در آینده نزدیک به نواحی مجاور بسط دهد. او در این خصوص به طور خاص از مناطق کمروو(Kemerovo)، کراسنویارسک(Krasnoyarsk)، بارنول(Barnaul) و ایرکوتسک(Irkutsk) نام برد. او همچنین اضافه نمود:

“علاوه بر این ما قصد داریم پایانه ای را راه اندازی کنیم که علاوه بر فروش ارزهای رمزگذاری شده، اقدام به خرید آن نیز بنماید و همچنین بر آن هستیم که فروش سایر ارزهای رمزگذاری شده را نیز آغاز کنیم.”

 

تعداد یکصد خودپرداز ارز های دیجیتال در مسکو راه اندازی خواهد شد.

رامبلر نیوز(Rambler News) هفته گذشته گزارش داد که از هم اکنون تا پایان سال تقریبا تعداد صد خودپرداز یکسویه ارزهای رمز گذاری شده در مسکو راه اندازی خواهد شد. به نقل از پاول پانوا(Pavel Panova)، مدیر شرکت اینوست کوین 24(Investcoin24)، این خودپردازها از طریق این شرکت در سراسر مراکز شهر از قبیل هتل ها نصب خواهند شد. او همچنین خاطر نشان ساخت که در حال مذاکره با مالکان فرودگاه های روسیه جهت راه اندازی برخی واحدها در خروجی و ورودی های فرودگاه ها می باشد.

پانوا اذعان نمود که این دستگاه ها را می توان جهت فروش چهار نوع ارز رمز گذاری شده برنامه ریزی کرد. آنها همچنین می توانند توکن های عرضه اولیه سکه (ICO) را نیز بفروش برسانند. او در نشریه اینوو(Innov publication) عنوان نموده که در ابتدا حق العمل این دستگاه ها تنها معادل 4 درصد خواهد بود.

براساس گزارش پست اینستاگرام آلکسی اُلین(Alexey Olin)، موسس بنیاد اینونچرر، شرکت اینوست کوین 24 هفته گذشته یک دستگاه خودپرداز بیت کوین یک سویه را در رستوران وینتیج 77(Vintage77) مسکو نصب نمود.

بنا به گفته ریانوستی(RIA Novosti)، رستوران دیگری در مسکو بنام والنوک(Valenok) که پرداخت از طریق بیت کوین را از ماه ژوئن(خرداد) پذیرفته است، اظهار داشته که چنانچه مشتریان درخواست کنند، یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در محل رستوران نصب خواهد نمود.

عدم وجود قوانین نظارتی

علیرغم اینکه دولت  طی بیانیه ای عنوان داشته که دستگاه های خودپرداز ارز های رمزگذاری شده به این سرعت از وجهه قانونی برخوردار نخواهند شد، شمار این خود پردازها در روسیه رو به افزایش است. الکسی مویسیف(Alexei Moiseev)، معاون وزیر دارایی(Deputy Finance Minister)، ماه گذشته اذعان داشت که:

“واریز و پرداخت از طریق بیت کوین در روسیه از وجهه قانونی برخوردار نیست.”

 

این بیانیه طی جلسه ای ایراد شد که در آن تنظیم کنندگان(regulators) نتوانستند در خصوص چگونگی تنظیم ارزهای رمز گذاری به توافق نظر برسند، از این رو تصمیم گرفتند اجرای طرحهای خود جهت تنظیم پیش نویس یک چهارچوب قانونی برای ارزهای رمز گذاری شده را به سال آینده موکول کنند. با همه این تفاسیر بانک مرکزی بر این باور است که این نوع ارزها را نمی توان به عنوان جایگزین پول مورد استفاده قرار داد.

فریدل(Friedel) به آر بی سی(RBC) گفته است که امیدوار است از طریق تبلیغات دستگاه های خودپرداز بیت کوین خویش بتواند مشتری بیشتری جذب کند. او همچنین اذعان داشت با این وجود از آنجاییکه در حال حاضر ارزهای رمز گذاری شده از وجهه قانونی برخوردار نیست، بسیاری از پلتفرم های بزرگ از تبلیغ آنها اجتناب می ورزند. به علاوه او کماکان از چگونگی پرداخت مالیات در خصوص تجارت ارزهای رمز گذاری شده بی اطلاع می باشد و همچنین اظهار داشت:

“ما اسناد مالیاتی را به مقامات ارائه خواهیم نمود اما نمی دانیم آیا آنها این اسناد را خواهند پذیرفت؟”

 

 

آیا فکر می کنید روسیه اجازه خواهد داد که دستگاه های خودپرداز بیت کوین در سراسر کشور رشد و پیشرفت کنند؟ در قسمت نظرات ما را آگاه کنید

 

 

 

 

منبع: news.bitcoin

افزایش تعداد خودپردازهای بیت کوین در روسیه


یکشنبه 96 مهر 23 , ساعت 7:51 صبح

کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالا(Commodity Futures Trading Commission) به دلیل “سقوط ناگهانی”(flash crash) اتریوم که در ماه ژوئن(خرداد) روی داد، در حال بازرسی کوین بیس(Coinbase) می باشد. نرخ مبادله اتریوم در جریان این سقوط ناگهانی در یک آن کاهش یافت. اما سریعا به نرخ ماقبل خود بازگشت.

به گزارش بلومبرگ(Bloomberg)، اتریوم از نرخ معامله 318?71 دلار نزول یافته و در کسری از زمان به کمتر از ده سنت کاهش یافت. با این وجود بازگشت آن نیز سریعا صورت گرفت. این ارز در عرض چند ثانیه به نرخ 300 دلار بازگشت.

دو تن از افراد آگاه از این موضوع در گزارش بلومبرگ عنوان نمودند

“کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالا خواستار دریافت اطلاعاتی در خصوص رویداد 21 ژانویه(31 خرداد) در پلتفرم جی دی ای ایکس(GDAX) از موسسه کوین بیس شده است.”

 

طی این رویداد نرخ توکن دیجیتال اتریوم در کسری از ثانیه از 317?81 دلار به 10 سنت کاهش یافت.

کوین بِیس بدلیل سقوط ناگهانی اتریوم تحت بازرسی قرار گرفت

 

آیا تجارت مارجین علت این سقوط می باشد؟

کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالا(CFTC) در حال بررسی این موضوع می باشد که آیا اهرم های تجاری(leveraged) یا تجارت مارجین(margin trading) عامل این سقوط ناگهانی بوده اند؟

تجارت مارجین به کاربران این امکان را می دهد که جهت تجارت پولی را وام گیرند.

دو تن از افرادی که بدلیل جنبه غیر عمومی این بررسی ها تمایل ندارند نام آنها فاش شود عنوان داشتند:

” یکی از مسائلی که این کمیسیون بر آن تمرکز نموده این است که از آنجاییکه کوین بیس به تجار این امکان را داده است که با استفاده از وجه وام گرفته شده به معامله بیشتر بپردازند، تجارت اهرمی چه نقشی در این سقوط ناگهانی می تواند داشته باشد.

 

کوین بیس پس از این سقوط ناگهانی سرویس تجارت مارجین را متوقف نمود. این عمل آنها به سرعت کمیته بازرسی را به بررسی دقیق و موشکافانه این مسئله وا داشت.

ارزهای رمزگذاری شده، غرب وحشی و شرکت کوین بِیس

در حال حاضر تنظیم کنندگان بیش از پیش در حال وارسی مبادلات ارزهای رمز گذاری شده هستند. جای شگفتی نیست که کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالا(CFTC) بطور کامل کوین بیس را تحت وارسی قرار داده چرا که این کمیسیون قصد دارد اکوسیستم ارزهای دیجیتال منطقه “غرب وحشی”(wild west) را تحت کنترل داشته باشد.

بلومبرگ طی مقاله ای خاطر نشان ساخت که کوین بیس طی معاملات ارزهای رمزگذاری شده مدیریت تراکنش(transactions) به مبلغ 20 میلیارد دلار را بر عهده داشته است.

گرچه مقامات و تنظیم کنندگان کوین بیس را تحت فشار قرار داده اند اما بنظر نمی رسد چیزی بر آن تحمیل شده باشد. آنها کاملا با کمیته بازرسی کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالا همکاری نموده و حتی در پاسخ به این وارسی ها چنین بیانیه ای صادر کردند:

“کوین بیس بعنوان یک نهاد مالی تحت نظارت، مطابق با قوانین عمل نموده و کاملا با تنظیم کنندگان همکاری لازم را خواهد داشت. پس از رویداد جی دی ای ایکس(GDAX) در ژوئن 2017(خرداد 1396) شماری از تنظیم کنندگان از جمله کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالا وارد عمل شدند. همچنین تصمیم گرفتیم به همه مشتریان خود که تحت تاثیر این رویداد قرار گرفته اند، نسیه(credit) دهیم. ما از وجود یک بازرسی رسمی بی اطلاع هستیم.

 

با وجود اینکه کوین بِیس همکاریهای لازم را بعمل می آورد اما برخی افراد هنوز در خصوص علت این سقوط ناگهانی کنجکاوی بخرج می دهند.

چه چیزی عامل این سقوط ناگهانی بود؟

کوین بِیس بدلیل سقوط ناگهانی اتریوم تحت بازرسی قرار گرفت

به گفته برخی منابع، شماری از معاملات عظیم عامل این سقوط ناگهانی بوده اند. تنها طی معامله ای که توسط برخی معامله گران صورت گرفت، 12?5 میلیون دلار بفروش رسید. همین باعث سقوط ناگهانی نرخ اتریوم به 10 سنت شد. خوشبختانه به محض اینکه نرخ اتریوم به 10 سنت کاهش یافت، بسیاری از معامله گران بسرعت سفارشات جدیدی بر پایه ارزهای رمز گذاری شده مورد معامله قرار دادند و بدین سبب نرخ مجددا به حدود 300 دلار بازگشت.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا تجارت مارجین عامل این قضیه بوده یا کوین بیس مقصر این رویداد می باشد. صرف نظر از این مسئله بازار ارزهای رمزگذاری شده و بیتکوین علاوه بر روند پذیرشی که در آن جریان دارد، همچنان تحت نظارت می باشد.

 

 

 

 

شما در مورد سقوط  اتریوم در کوین بِیس چه فکری میکنید؟ آیا بخاطر تجارت مارجین بود؟ حتی اگر کوین بِیس در آن دست داشته باشد، آیا تنظیم کنندگان کنترلی روی بازار و بازیگران این صنعت دارند؟ در قسمت نظرات ما را آگاه کنید.

 

 

 

 

 

منبع: news.bitcoin

کوین بِیس بدلیل سقوط ناگهانی اتریوم تحت بازرسی قرار گرفت


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ