سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمتت گردد و عبرتی که مایه حفظ تو شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:37 صبح
ارزهای دیجیتال آماده پذیرش در جوامع جهانیReviewed by ثریا نیل درارonDec 26Rating: 5.0

آماده ورود پول جدید به دنیا باشید! به زودی شاهد یک لحظه تاریخی خواهیم بود. در آستانه این هستیم که پول رایج در جامعه تغییر مسیر دهد. از لحاظ تاریخی، پیوسته شاهد تغییرات این چنینی بوده ایم؛ طلا جای مبادله کالا به کالا را گرفت و پول کاغذی جای طلا را. اما حالا قرار است که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، جایگزین پول کاغذی شوند. 

علاوه بر حجم پولی که روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری میشود تا این ارز قانونی شود، در سایه بازار معاملات آتی، به راه بهتری برای فروش استقراضی آن دست پیدا میکنیم. سوالات متعددی پیرامون این مساله وجود دارند. مثلا اینکه آیا با یک حباب سروکار داریم که هر آن ممکن است بترکد، یا اینکه ماجرا فراتر از این حرفهاست. چند سرمایه گذار دیگر در فرایند تامین مالی جمعی مشارکت خواهند کرد تا روند رشد نزولی نباشد، و چه میزان احتمال دارد افراد (مانند مردم ونزوئلا) با این دلیل که اقتصاد جامعه‌شان در آستانه فروپاشیست به این حوزه وارد شوند؟

به خاطر داشته باشید که تفسیر کارشناسان اقتصادی واضح تر از هواشناسان نیست. قطعا، معاملات آتیبازارهای جهانی CBOE اقدام دیگری در جریان اصلی به شمار میروند. همچنین، این معاملات گام مهمی در تعیین جایگاه و نقش جدید ارزهای دیجیتال هستند.

همواره هدف از جایگزین کردن پول رایج، حل مشکلاتی بوده که بواسطه ویژگی های فیزیکی آن پول وجود داشتند. برای نمونه، انگیزه اصلی استفاده از e-krona در کشور سوئد این است که چاپ، تولید، استفاده و گردش پول نقد فیزیکی، تا حد زیادی به منابع انرژی متمرکز نیاز دارد. ارزهای دیجیتال مشکلاتی که برای پول نقد فیزیکی وجود دارد؛ اعم از محدودیت های چاپ، جعل و سایر فعالیت های مجرمانه، را حل میکنند.

بر میگردیم به مبانی اولیه. اقتصاد کلاسیک بیشتر درباره عرضه و تقاضاست. تقاضای جهانی برای پول 200 تریلیون دلار است – مقاله در تاریخ 15 دسامبر نوشته شده – در حال حاضر، حجم کل بازار ارزهای دیجیتال، حدود 546 میلیارد دلار می‌باشد.

در این میان، با حذف اسکم ها و ارزهای ناپایدار حسابی راه برای ورود ارزهای دیجیتال به جامعه باز میشود و میتوانند جایگزین پول های اعتباری مقرر بشوند. نویسنده معتقد است که تمرکز این نقش جدید، بروی ساخت جامعه در مقیاس جهانی بوده و نتایج و اثراتی را که به دنبال دارد، برای ما قابل درک نیست. این فقط برای افراد جامعه هیجان انگیز است، اما برای نهادهای دولتی چنین احساسی را به دنبال نخواهد داشت.

تفاوت عمده بین پول واقعی و ارزهای رمزنگاری شده جدید، این است که فیات یا پول اعتباری، اقتصاد را پایه ریزی می کند؛ اما ارزهای رمزنگاری شده پشتیبان جامعه ای هستند که هدف خاصی را دنبال میکند.  ولی اگر این جامعه، یک جامعه جهانی باشد و پول رایج آن بی حد و مرز، چطور؟

ارزهای دیجیتال آماده پذیرش در جوامع جهانی

نگاهی می‌اندازیم به گذشته. در سال 1993، پدیده اینترنت متولد شد. در آن زمان افراد کمی از نقش آن آگاه بودند. این عمدتا به این دلیل بود که سطح تفکر جامعه در حد امروز نبود. اکنون میتوانید چیزهایی از این قبیل بگویید: «ارزهای دیجیتال بزرگترین تغییری را در مبحث مالی اعمال میکنند که در تمام زندگی با آن روبرو شده‌ایم.»

اکنون که سطح تفکر و رویاهای ما از هر نسل دیگری عالی تر است، باید به کاربرد فناوری بلاک‌چین در جوامع توجه کافی داشته باشیم. پیش بینی شده که نسل امروز توانایی ایجاد یک جامعه جهانی با استفاده از توکن را دارد تا زندگی همه را به طور یکسان بهبود بخشد، با دیگران ارتباط برقرار کند، و به روند رشد ارزش توکن کمک کند.

لذا، یک برند در جامعه نقش حمایتی دارد، و شرایط مشارکت را به آن تحمیل نمیکند؛ بلکه، به افراد این جامعه اجازه میدهد تا در یک دنیای جدید و مملوء از تجربه، ایده‌ و دستاورد به جستجو و کاوش بپردازند. همچنین، این مسئولیت برعهده برند است که دنیای مذکور را برای این افراد جذاب، مطلوب و کامل کند؛ تا کنار گذاشته نشود.

این به مساله مهم قدرت مصرف کننده اشاره دارد، مشارکت به منزله ارائه رای اعتماد است. در عوض، شرکت کننده پاداش میگیرد، ثروت حاصل میشود و وضعیت تمام جامعه ارتقا میابد و بالعکس، چنانچه ارزش به دست نیاید، جامعه از هم فرو میپاشد. حد متوسطی در این میان وجود ندارد. به قول یودا در فیلم جنگ ستارگان: «یا انجامش بده، یا نده. سعی کردن معنی نداره!»

یک فرد معمولی در جامعه میتواند مستقیما ارز خریداری کند، و روی بلاکچین تاثیر مثبت بگذارد. درست همانطور که عموم مردم در نوباوگی و آغاز کار اینترنت روی توسعه و پیشرفت آن سرمایه گذاری کردند. شتاب دهنده ها و تغییرات میتوانند دستخوش رویدادهای ناگهانی شوند. اگر قبول ندارید، در ادامه به عوامل تغییری اشاره شده، که جریان اصلی ارزهای دیجیتال را برای ایفای یک نقش حیاتی به جامعه راه میدهند.

(1) سیستم های مالی جریان اصلی و موسسات، جریان را تغییر می دهند و تغییر می پذیرند. در نتیجه‌ی تلاش پیگیر کشورها برای راه اندازی یک ارز دیجیتال منحصر به فرد، شاهد این خواهیم بود که بانکها بیت کوین را بپذیرند، امکان دسترسی نرم افزاری و ذخیره سازی فراهم آید، و صندوق های امن برای سپرده گذاری فراهم شوند.

(2) چین همچنان بیت‌کوین را محکوم میکند، چرا که نمیتواند آن را تحت کنترل داشته باشد. اما مطمئنا ارز دیگری را تحت تاثیر قرار خواهد داد. زمانی که این اتفاق بیافتد، تمام ارزهای دیجیتال و برخی بیشتر از بقیه، رشد میکنند.

(3) تغییر و تحول استارت‌آپ‌های جدید مشابه سال 1993 ولی قدرتمندتر خواهد بود. آلت‌کوین در بازه زمانی بسیار کوتاهی، کاملا با شکست روبرو خواهد شد. فرایند ریزش جدی و بی رحمانه خواهد بود، شاید به این دلیل که خیلی ارزها نباید از ابتدا پا به این عرصه میگذاشتند. بازمانده ها پیشرفت میکنند و تازه وارد ها با سرعت غیر قابل باوری به مقیاس گذاری خواهند پرداخت.

(4) مادامی که اقتصاد کشورهایی نظیر آرژانتین و ونزوئلا سقوط میکند، مردم به بیت کوین روی خواهند آورد. به شرط بندی روی آینده بیت کوین ادامه دهید، و اخبار را دنبال کنید. پیش از این مشاهده شده که چطور ارزش بازارهای سیاه در آفریقا مبنی بر دلار است، اما بیت کوین میتواند فراتر از این حد نیز برورد.

(5) دولت های ملی برای مدیریت و اداره‌ی مالیات قدرت کمتری خواهند داشت. با در نظر گرفتن جوامع جهانی متعدد، پیگیری جریان ثروت تقریبا غیرممکن بوده و ردیابی آن بسیار غیرممکن است و در عین حال، مساله بزرگی را در سیاست گذاری ملی به وجود می‌آورد. آیا لازم است مخالفت به عمل آید یا اینکه باید به نوآوری میدان دهیم تا شکوفا شود؟ پذیرفتن یا نپذیرفتن، مساله این است!

(6) قدرت اینترنت به کلی انحصارات دولت در بحث مخابرات یا ارتباط از راه دور را تغییر داده است. صنایع و ذخایر پولی مرتبط با دولت نیز سرنوشت مشابهی خواهند داشت. منتظر این باشید که یک روز در اخبار داستان شرکت های بزرگی پخش بشود، که 100 سال سابقه دارند و به سادگی دیگر نیازی به فعالیتشان نیست.

منبع: hackernoon

ارزهای دیجیتال آماده پذیرش در جوامع جهانی


چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:36 صبح
عبور طلا از سد مقاومتی ، تلاش بیت‌کوین برای احیا !Reviewed by بهاره کحالonDec 24 Rating: 5.0  

فلز زرد بالاخره توانست از مرز مقاومتی 1265 دلاری به سلامت عبور کند تا قیمت 1275 دلاری صعود کند. طلا با رشد 58/ 1 درصدی بهترین هفته خود در طول 2ماه و نیم گذشته را به ثبت رساند. امضای طرح اصلاح مالیاتی جمهوری‌خواهان از سوی دونالد ترامپ، از هیجان روزهای گذشته وال‌استریت کاست و اثر کریسمس نیز سرمایه‌گذاران بازار سهام را به سمت نقد کردن سرمایه‌شان سوق داد. در آن سوی بازارهای سنتی، ارز‌های رمزنهاد پس از سقوط آزاد 40 درصدی، بخشی از زیان خود را جبران کردند. بیت‌کوین به عنوان مشهورترین ارز رمزنهاد، پس از سقوط به قیمت 10 هزار دلاری، 4000 دلار رشد کرد.

 آغاز خواب زمستانی وال‌استریت؟

با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی، اثر کریسمس بر روند بازارها آغاز شده است. در روزهای پایانی ماه دسامبر، سرمایه‌گذاران تمایل زیادی به نقد کردن سرمایه‌های خود پیدا می‌کنند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازارهای مالی و مشتقه نیز در جهت ارائه گزارش سالانه جذاب، برخی از فعالیت‌های خود را به مرور تعطیل می‌کنند تا درگیر نوسانات آخر سال نشوند.
وال‌استریت نیز از این قاعده مستثنی نیست و در روزهای آینده دفاتر این بازار در نیویورک خلوت خواهند شد. بازار سهام آمریکا که رگبار ممتد رکوردشکنی را در سال 2017 تجربه کرده بود، پس از آنکه طرح کاهش مالیات جمهوری‌خواهان نهایی شد، اندکی آرام گرفت. به نظر می‌رسد ثبت مهر ترامپ بر نامه اصلاحات مالیاتی، دکمه خواب زمستانی وال‌استریت را نیز فعال کرد.
دیروز اندکی از هیجان هفته گذشته شاخص‌های مهم وال‌استریت کاسته شد و داوجونز، نزدک و S&P500 با افت قلیلی به کار خود پایان دادند. این سه شاخص پس از ثبت رکورد‌های تاریخی در طول هفته گذشته، جمعه را با حدود یک دهم درصد کاهش پشت‌سر گذاشتند.

طلا اولین خط مقاومت را شکافت

فلز زرد پس از تلاش‌های ناموفق برای عبور از مرز مقاومتی 1265 دلاری، عصر جمعه آخرین شانس خود را در این هفته محک زد. چند روز ممارست طلا با ضعف داده‌های اقتصادی مربوط به دلار، بالاخره نتیجه داد و طلا این خط مقاومتی را شکست. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا برای فصل تابستان، پس از تجدیدنظر، یک دهم درصد افت کرد و در نرخ 2/ 3 درصدی ثبت شد.
در این شرایط، کفه سنگین ترازوی بازارها به اونس طلا تعلق یافت و دلار اندکی تحت‌فشار سایر ارزهای رایج قرار گرفت. با بررسی شواهد و دلایل مختلف، قیمت اونس تا پایان هفته را حدود 1275 دلار تخمین زده شده بود. این پیش‌بینی با ثبت همین قیمت در آخرین معاملات هفته تحقق یافت. اونس فلز زرد در ابتدای هفته از قیمت 1255 دلاری فعالیت خود را آغاز کرد و تا پایان هفته نزدیک به 20 دلار رشد کرد.
تقویت 58/ 1 درصدی طلا بهترین هفته فلز گرانبها را در 2ماه و نیم گذشته رقم زد. شاخص دلار برخلاف فلز زرد، هفته کاهشی داشت. شاخص دلار با افت 68صدم درصدی در عدد 32/ 93 واحدی به هفته خود پایان داد. نرخ برابری یورو به دلار، بالطبع با غلبه یورو همراه بود و این نرخ در هفته گذشته 94صدم درصد رشد کرد.

تلاش بیت‌کوین برای احیا!

عبور طلا از سد مقاومتی ، تلاش بیت‌کوین برای احیا !

بیت‌کوین پس از سقوط آزادی که قیمت آن را به مرز 10هزار دلاری بازگردانده بود، دیروز بخشی از زیان 10هزار دلاری خود را جبران کرد و در ساعت 4 بعد از ظهر شنبه، 14هزار دلار معامله می‌شد. کارشناسان بازار ارزهای رمزنهاد، سفته‌بازان را عامل اصلی سقوط قیمت عنوان کرده بودند. آنها ضمن اشاره به هجوم سودگیران به بازارهای نقدی و آتی، از وجود تحرکات مشکوک در این بازارها خبر دادند.
فرضیه‌ این دسته از تحلیلگران، از فشار عناصر پشت پرده برای تضعیف بیت‌کوین حکایت داشت. دلیل این فشارهای مصنوعی، جمع‌آوری بیت‌کوین سرمایه‌گذارانی است که به دلیل نگرانی از تضعیف بیشتر، ارز دیجیتالی خود را می‌فروشند. اگر این فرضیه حقیقت داشته باشد، بیت‌کوین‌های بسیار زیادی که در طول سه روز اخیر به فروش رسیده‌اند، به جیب الکترونیکی عده اندکی از سرمایه‌داران منتقل شده‌اند؛ بنابراین بازار بیت‌کوین نیز مورد هجوم گسترده سفته‌بازان قرار گرفته است.

عبور طلا از سد مقاومتی ، تلاش بیت‌کوین برای احیا !


چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:35 صبح

 مرورگر اینترنت اوپرا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد کاربران خود را از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری که در قالب پلت‌فرم های استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ حفاظت کند.

این مرورگر نروژی، نسخه آزمایشی یا بتاورژنی موسوم به اوپرا 50 را به تازگی ارائه داده است تا موجب شود هکرها و مجرمان سایبری که از طریق وب سایت‌ها و درگاه‌های این مرورگر اینترنتی به استخراج ارز دیجیتالی رمزنگاری شده بیت‌کوین  و ارزهای مشابه اقدام می کردند، دیگر نتوانند از حساب‌های کاربری و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران وارد پلت‌فرم های استخراج بیت کوین شده و از آنها سوءاستفاده کنند.

این قابلیت جدید که در نسخه آزمایشی یا بتاورژن مرورگر اینترنتی اوپرا اضافه شده است، به کاربران اطمینان خاطر و امنیت سایبری بیشتری را به ارمغان می آورد تا بتوانند در فضای مجازی سالم‌تری به کارهای شخصی و اینترنتی خود بپردازند.

بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری این روزها به منظور استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ، از حساب های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران ( گوشی همراه و رایانه) بدون اجازه آنها سوءاستفاده می‌کنند و این امر می تواند مشکلات و چالش‌های متعددی را برای کاربران در فضای اینترنت ایجاد کند.

مرورگر اینترنتی اوپرا نخستین مرورگر اینترنتی است که به حفاظت از امنیت سایبری کاربران و مقابله با بیت کوین ماینینگ پرداخته است.

یکی از متخصصان شرکت اوپرا درباره علایم نفوذ و سوءاستفاده هکرها از مرورگر کاربران به منظور بیت کوین مانینیگ می گوید:

زمانی که هکرها و مجرمان سایبری در حال سوءاستفاده غیر مجاز از رایانه یا حساب کاربری شما باشند، پردازنده (CPU) رایانه شما ناگهان از 100 درصد ظرفیت خود استفاده می کند، فن (خنک کننده) رایانه یا لپ تاپ به طور غیر معمولی شروع به کار و سرو صدا می کند و باتری گوشی یا لپ‌تاپ نیز به صورت ناگهانی کاهش می یابد.

وی در ادامه تاکید می کند که :

این علائم همگی می‌تواند نشانه ای باشد از اینکه مجرمان سایبری اقدام به استخراج بیت کوین یا ارزهای مشابه دیجیتالی رمزنگاری شده از حساب کاربری یا رایانه شخصی کاربران کرده اند.

مقابله مرورگر اوپرا با نفوذ هکرهای بیت‌کوینی


چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:33 صبح

ساکسوبانک پیش‌بینی کرد مسکو و پکن به دنبال این هستند تا بیت‌کوین را پایین بکشند و مانع از پیشرفت آن شوند در نتیجه این خواهد بود که سال آینده شاهد فروپاشی ارزهای مجازی خواهیم بود. این بانک برای پیش‌بینی‌هایی‌اش که محقق می‌شود مشهور است و هر دسامبر پیش‌بینی جدیدی را مطرح می‌کند.

ساکسوبانک پیش‌بینی می‌کند که در سال 2018 بیت‌کوین تا مرز 60 هزار دلار هم فراتر خواهد رفت و میزان سرمایه‌گذاری‌های این حوزه به یک تریلیون دلار خواهد رسید اما پس از آن روسیه و چین با همکاری همدیگر این ارز را تقریباً از بین خواهند برد.

این بانک دانمارکی پیش‌بینی کرد افزایش بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی به یک پدیده در بازارهای مالی طی سال‌های اخیر تبدیل شده است. بیت‌کوین همچنان به افزایش ارزش خود در سال 2018 ادامه خواهد داد اما روسیه و چین با مهندسی که می‌کنند این ارز را از بین خواهند برد.بر اساس پیش‌بینی‌های ساکسو، پس از آن بیت‌کوین تا سال 2019 به هزار دلار کاهش خواهد یافت.

در پایان سال 2016 این بانک پیش‌بینی خود را درباره افزایش بیت‌کوین اصلاح و پیش‌بینی کرد که ارزش ارزهای مجازی سه برابر می‌شود.

کشور چین معمولاً برای بیت‌کوین روی خوشی نشان نداده است و با منع پیشنهاد سکه‌های اولیه با این ارز مخالفت کرده است. نظام قانونی این کشور مبادلات بیت‌کوین را در ماه سپتامبر به  دلیل اینکه معامله با ارزهای مجازی می‌تواند به خروج ارز از کشور منجر شود مبادلات آن را ممنوع کرد.

پس از آن چین 90 درصد معاملات بیت‌کوین را از دست داد و ارزش ارز مجازی در خبرها پایین آمد اما به سرعت رشد خود را باز گرفت. در روسیه هم بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هنوز قانونمند نشده است. دولت روسیه قرار است با دستوری که پوتین داده تا جولای سال آینده درباره قانونمند کردن این ارز اقدام کند.

وزیر اقتصاد روسیه تأکید دارد که ایجاد بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال باید در مسیر قانونی هدایت شود چرا که کشف و ایجاد این نوع ارزها مانند شبکه‌های هرمی عمل می‌کنند که فعالیت‌های این شبکه‌های هرمی به هر روی در روسیه ممنوع هستند. بنابراین وزیر اقتصاد تأکید دارد که خرید ارزهای مجازی توسط قانون ممنوع نمی‌شود.

آیا روسیه و چین بیت‌کوین را متلاشی می‌کنند؟


چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:32 صبح
بانک مرکزی معایب یا مزایای بیت کوین را به مجلس گزارش دهدReviewed by بهاره کحالonDec 24Rating: 5.0

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، سیدحسن حسینی‌شاهرودی در خصوص خرید و فروش بیت کوین اظهار داشت:

توسعه تجارت الکترونیک و بازارهای الکترونیکی سرعت پرشتابی را در چند سال گذشته داشته است و استفاده از فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف باعث تسهیل خدمات رسانی شده است.

وی ادامه داد:

در بازارهای مالی از مدل های مختلفی برای توسعه استفاده می شود بنابراین اگر مدل های مختلف استفاده از فناوری اطلاعات در بازارهای مالی شناسایی یا حتی ایجاد نشود کشور با مشکلات جدی روبرو می شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود:

نیروی انسانی متخصص در کشور وجود دارد که در زمینه فناوری های اطلاعات سرآمد بوده و هستند بنابراین عدم استفاده از ظرفیت‌های مذکور باعث عدم پیشرفت کشور می شود و نباید فراموش کرد در زمینه توسعه تجارت الکترونیک، ایران از جایگاه مناسبی برخوردار نیست.

حسینی شاهرودی افزود:

در کشور از شیوه های سنتی در تجارت جهانی استفاده می شود و این در حالی است که یکی از لازمه های موفقیت در تجارت بین المللی، موفقیت در توسعه تجارت الکترونیک است.

وی ادامه داد:

بیت کوین یک نوع ارز دیجتالی و ابزار مالی در جابجایی پول بوده که در اختیار مصرف کننده است و می تواند مدل مذکور را تغییر دهد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:

تاکنون در زمینه معایب یا مزایا بیت کوین بررسی جامعی صورت نگرفته و تیم اقتصادی دولت، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و دستگاه های ذی ربط وظیفه دارند که در زمینه مذکور، بررسی های کارشناسی لازم را انجام دهند چرا که بحث بیت کوین در کشور در حال رواج است.

حسینی شاهرودی افزود:

باید بانک مرکزی و دستگاه های ذی ربط در کوتاه ترین زمان در زمینه معایب یا مزایا بیت کوین به کمیسیون اقتصادی گزارش ارائه کند و سیاست خود را درباره این موضوع مشخص کند.

بانک مرکزی معایب یا مزایای بیت کوین را به مجلس گزارش دهد


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ