سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، امنای امّت من هستند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:31 صبح

آیوتا؛ آینده ارزدیجیتال است. مایکروسافت درخصوص وضعیت همکاری با موسسه آیوتا شفاف سازی نمود. شاید دلیل سیر نزولی آیوتا در وضعیت کنونی همین باشد. در ادامه توضیح میدهیم که چرا با وجود این روند نزولی همچنان روی آیوتا سرمایه‌گذاری میشود. 

 

چرا همه بیت‌کوین‌هایم را فروختم تا آیوتا بخرم؟ + ویدئو

روند نزولی آیوتا

 

 

 

 برای تماشای ویدئوهای بیشتر به کانال تلگرام ارزدیجیتال بپیوندید، یا از طریق آپارات ویدئو های ما را دنبال کنید.

 

همه چیز از پنج ماه پیش شروع شد. یک شب ساعتها در اینترنت دنبال این میگشتم که تحول بزرگ بعدی در دنیای ارز دیجیتال چه خواهد بود. تا اینکه آیوتا در وبسایت Coinmarketcap نظر مرا به خود جلب کرد:

آیوتا، ستون فقرات اینترنت اشیا – مقیاس پذیر، نامتمرکز، تقسیم پذیر و رایگان

در ابتدا، نسبت به این اصطلاحات تخصصی و وعده ها بدبین شدم. دیگر تحمل این را نداشتم که یک سکه دیگر پول مرا به باد دهد. جالب است که هر یک از این سکه ها، طراحی وب خوبی هم دارند. سه ماه پس از آن، آیوتا را کنار گذاشتم.

حدود دو ماه پیش، با دوستانم به یک دورهمی فنی درباره ارزدیجیتال رفتیم که بعد از آن تصمیم گرفتم از دستگاه خودپرداز بیت‌کوین بخرم. در این حین، با مردی آشنا شدم که درباره آیوتا اطلاعات زیادی داشت و بعدا متوجه شدم که او یکی از توسعه دهندگان این ارز است. با خود گفتم که او بدون شک، زمان و سرمایه زیادی را در این راه گذاشته و قطعا این ارز یک سری مزایا دارد. از او درباره آیوتا سوال کردم، و به جواب های درستی هم رسیدم. اولین باری که نگاهم به آیوتا افتاد، خیلی به این مساله توجه نکرده بودم که فعالیت های آن در بستر بلاک‌چین صورت نمیگیرد و دیگر آنکه تراکنش های آن کاملا رایگان است. با توجه به اینکه، پرداخت کارمزد هفت دلاری برای یک تراکنش ساده با بیت کوین خیلی زیاد بود!

او به من پیشنهاد کرد که بیشتر درباره آیوتا مطالعه کنم و همچنین به من گفت که فعلا این ارز در حال توسعه است. پس از آنکه، اندکی در این زمینه مطالعه کردم، تصمیم گرفتم آیوتا بخرم تا ببینم چه پیش می‌آید. وقتی این ارز شاهد افزایش قیمت بالای یک دلار شد، تصمیم گرفتم تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهم. کم کم درباره فناوری تنگل، نقش و جایگاه اینترنت اشیا در آینده مطالعه کردم. بنابرین، باز هم آیوتا خریدم و با وجود فراز و نشیبهایی که گاهی در مسیر قیمتی آن رخ میدهد، از خرید آن راضی هستم.

مقایسه تنگل و بلاک‌چین

به طور خلاصه، بیت کوین، اتریوم، و تنگل به ترتیب مثل وب 1، 2، و 3 هستند. فقط لازم است راه حل های نوآورانه به کار گرفته شوند. کوتاه میگویم؛ آیوتا برعکس بیت‌کوین، نامتمرکز است. (پس از تغییر بواسطه تعدیل کننده)

چرا همه بیت‌کوین‌هایم را فروختم تا آیوتا بخرم؟ + ویدئو

حتما الان با این ابهام روبرو شده اید که بالاخره شبکه بیت کوین متمرکز است یا برعکس!

فعالیت بلاک چین به ماینرها بستگی دارد. هر تراکنشی که صورت میگیرد باید تایید شود و در وضعیت کنونی این کار دشوار توسط گروه بزرگی از کامپیوتر ها صورت میگیرد. یعنی، در حال حاضر یک استخر استخراجی متشکل از 6 الی 7 ماینر؛ چیزی حدود 78 درصد از قدرت ماینینگ را در اختیار دارد.

اگر مثلا یکی از استخرهای استخراجی بزرگ تصمیم بگیرد شبکه را با افزایش و کاهش میزان کارمزد مختل کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ خب اینطوری سیستم حسابی به هم میریزد! نگاهی به این مطلب و این مطلببیاندازید.

گفته شده که برخی از این استخرها به بیت کوین کش روی آوردند. (شاید به این خاطر که تغییرات فورککش بیشتر به نفع ماینرها بوده). چندی بعد شبکه بیت کوین رو به کندی رفت و کارمزد تراکنش ها افزایش یافت. پس میتوان گفت که این شبکه متمرکز است!

کنترل این شبکه در دست عده ای از استخراج کنندگان بزرگ است، این یعنی شبکه بیت کوین ماهیت متمرکزی دارد. در واقع، عملکرد هفت ماینر از یک بانک بهتر است. اما این عملکرد میتواند بهتر از این هم باشد.

از سوی دیگر، من فکر میکنم که رویکرد آیوتا (به خصوص تنگل، سیستم پشت آیوتا) بهتر است. هر یک از اعضا شبکه برای هر تراکنشی که ارسال میکند، باید 2 تراکنش قبلی را تأیید کند. با این کار دیگر نیازی به وجود ماینرهای سنتی نیست، چرا که همه در این شبکه اساسا ماینر هستند، نقش برابری در ماینینگ دارند و به شبکه کمک میکنند. ازین رو، در ازای کمک به شبکه، تراکنش های فرد فرستنده رایگان خواهند بود. جالب است، نه؟

همانطور که برخی اشاره کردند، در حال حاضر این شبکه بدون شک متمرکز است. اما فناوری و آینده ای که بواسطه آن بوجود می‌آیند؛ نامتمرکز خواهند بود. (بدون تعدیل کننده، زمانی که شبکه به اندازه کافی قدرت پیدا میکند). تعدیل کننده تنها نوعی اقدام امنیتی موقت است که در آغاز کار شبکه به منظور حفاظت از آن به عمل می‌آید.

ارزش کل بازار، اصل مطلب است!

برای اینکه محاسبات دقیق باشند؛ هم اکنون (24ام دسامبر)، ارزش کل بازار بیت کوین و آیوتا به ترتیب نزدیک به 236 میلیارد دلار و 9 میلیارد دلار است.

ارزش کل بازار= (قیمت سکه) x (گردش عرضه سکه)

این بدان معنی است که اگر مثلا، طی دو سال آینده جای آیوتا با بیت کوین عوض شود و حجم کل بازار ارزهای دیجیتال تغییر پیدا نکند، (البته احتمال دارد افزایش هم داشته باشد) ارزش آن حداقل به 85?7 میلیارد دلار خواهد رسید. فقط برای یک لحظه به این فکر کنید؛ شاید ارزش آیوتا به یک سوم این میزان برسد که باز هم خوب است!

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر بیت کوین از مرز 100 هزار دلاری عبور کند، طبق ارزش کل بازار، ارزش آن 5 برابر میزان فعلی خواهد شد؛ یعنی چیزی حدود 1500 میلیارد دلار. برای اطلاع از قیمت لحظه به لحظه ارزهای دیجیتال روی این لینک کلیک کنید.

تغییر

در این قسمت نویسنده ضمن اشاره به مسائل مختلف، نوشته که فکر میکند یکسری از چیزها باید تغییر داده شوند؛

پیشاپیش از جامعه بنیانگذاران آیوتا عذرخواهی میکنم، اما باید با دید بازتری به قضیه نگاه کنید:

یکی از دلایلی که اوایل باعث شد نسبت به این سکه بدبین بشوم، اصطلاحات تخصصی و وعده های پیاپیی بود که در تبلیغات آیوتا به گوش میرسید. باید به این فناوری توجه بیشتری داشته باشید! محصولی که در دست شماست، واقعا ارزش تبلیغ کردن دارد: هم رایگان است، هم مقیاس پذیر، فعالیت های آن بر مبنی بلاک چین نیست، و نسبت به کوانتوم مقاوم است. همه این ویژگی‌ها، توجه افراد بیشتری را به آیوتا جلب میکنند و اگر صرفا از ایده اینترنت اشیا در مارکتینگ استفاده نشود و تمرکز روی خود فناوری باشد، جذاب تر جلوه میکند.

اکنون نوبت به رویای ارتباط جهان اینترنت اشیا بواسطه آیوتا میرسد. اما قطعا کاربرد و هدف اصلی فناوری مورد نظر تحقق این مساله نیست. گردش پول لازم برای مشارکت نباید محدود شود، قبل از هر چیز آیوتا باید تبدیل بشود به سکه ای که بیشتر از همه مورد استفاده قرار میگیرد. بدون شک، اینترنت اشیا یک مشخصه و تصویر اساسی است، ولی به نظر من نمیتواند ماهیت مناسبی برای مارکتینگ آیوتا باشد. اگر آیوتا جای بیت کوین را بگیرد خیلی چیزها ساده تر خواهند بود! اندکی تغییر در رویه بازار نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت و من فکر میکنم خیلی ها با من هم عقیده باشند.

بین خودمان بماند ولی شنیده ام که یک کیف پول جدید در دست توسعه است. همچنین اینکه، میدانم پیاده سازی قراردادهای هوشمند در شبکه تنگل با مشکلاتی از قبیل زمان بندی روبرو خواهد شد. اما مطمئنا نتیجه خوبی در آن دارد.

مدیریت شبکه باید بهبود یابد. در حال حاضر شبکه با سرعت بالایی مدیریت نمیشود و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. همچنین اینکه، صرافی های بیشتری باید از آن پشتیبانی کنند.

در آخر اینکه نباید خیلی به خود سخت بگیرید. به اینکه آیوتا پیشرفت خواهد کرد، اعتماد کنید و وقت خود را با ترول های ردیت تلف نکنید.

در اسرع وقت از تعدیل کننده ها فاصله بگیرید تا همچنان شبکه نامتمرکز باقی بماند.

درست یا غلط

شاید هم حق با من نباشد. شاید شبکه تنگل نوعی آسیب پذیری ذاتی در خود داشته باشد که غیر قابل جبران است و در نتیجه منجر به سقوط این سیستم خواهد شد.

تا زمانی که یک سکه مشابه سوار قطار ایده تنگل شود و کل بازار را به دست بگیرد، مردم پتانسیل آیوتا را درک نخواهند کرد و تبلیغات رکود پیدا میکنند. درست مثل قضیه تاکید بیشتر بروی اینترنت اشیا که  در بالا به آن اشاره شد.

اخبار های جعلی و گمراه کننده بیشتری نظیر مشارکت مایکروسافت با آیوتا، منجر میشوند افراد کمتر به این تیم و خود سکه اعتماد کنند.

نتیجه

الان چکار باید کرد؟ خوب، همان طور که در نکته زیر نوشته شده، تصمیم نهایی به عهده خود شماست که آیا بخواهید روی این سکه سرمایه گذاری کنید یا خیر. فعلا نسخه بتای آیوتا عرضه شده است. ازین رو، من تصمیم گرفته ام حداقل یک سال سکه هایم را نگه دارم و امیدوار باشم سال آینده، بروزرسانی آن موفقیت آمیز باشد! البته همان طور که در مقاله گفته شد؛ شاید تصمیم من اشتباه باشد!

در آخر اینکه، در این مقاله نویسنده فقط نظر شخصی خود را بیان کرده، و هیچگونه توصیه ای در رابطه با خرید یا فروش آیوتا ارائه ننموده است.

 

منبع: medium

چرا همه بیت‌کوین‌هایم را فروختم تا آیوتا بخرم؟ + ویدئو


چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:29 صبح

ارزش بیت کوین بعد از افزایش ناگهانی و سپس کاهش پیدا کردن، اکنون حدود 14 هزار دلار است. قیمت بیت کوین به عقیده بسیاری از تحلیلگران، آن چیزی نیست که اعلام می‌شود. حتی مورگان استنلی عقیده دارد ارزش واقعی بیت کوین شاید صفر دلار بیشتر نیست!

بر اساس یکی از گزارش‌های شرکت خدمات مالی آمریکایی مورگان استنلی، ارزش‌گذاری برای خریدبیت کوین کار دشواری است، چرا که بعید نیست این ارز دیجیتالی هیچ ارزشی نداشته باشد. شرکت مورگان استنلی در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که قیمت بیت کوین بعد از بالا رفتن تا حدود 20 هزار دلار، اکنون 14 هزار و چهارصد دلار است. در گزارش آن‌ها که با نام «کشف رمز کردن بیت کوین» منتشر شد، هدف قیمت برای این پول دیجیتالی تعیین نشده است.

در بخشی از این گزارش با نام «تلاش برای ارزش‌گذاری بر روی بیت کوین»، دلیل سخت بودن تعیین ارزش ارزهای رمزنگاری شده تشریح شده است. بیت کوین و دیگر ارز‌های رمزنگاری شده، همچون پول در گردش و طلا نیستند، به همین دلیل ارزش‌گذاری آن‌ها بسیار دشوار است. در نهایت و به عنوان نتیجه‌گیری اعلام شد نمی‌توان برای بیت کوین همچون سایر ارزها قیمت تعیین کرد، به همین دلیل ممکن است ارزش واقعی بیت کوین صفر باشد.

مورگان استنلی: ارزش واقعی بیت کوین در حال حاضر صفر است!

در بیت کوین همچون سکه‌ی طلا، ارزش ذاتی دیده نمی‌شود، با این حال به نظر می‌رسد برخی سرمایه‌گذاران به آن ارزشی مشخص نسبت می‌دهند. مقیاس گذاشتن بر روی بیت کوین دشوار است، هر چند می‌توان آن را به عنوان یک شبکه پرداخت پذیرفت. میانگین روزانه حجم معاملات بیت کوین طی 30 روز گذشته 3 میلیارد دلار بوده است، در حالی که این میزان در بازار ارز حدود 5?4 تریلیون دلار است!

مورگان استنلی: ارزش واقعی بیت کوین در حال حاضر صفر است!

در تصویر میزان مقبولیت بیت کوین بین 500 بازرگان بزرگ دنیا در تجارت الکترونیک را مشاهده می‌کنید. با وجود آمار و ارقام صعودی بیت کوین طی هفته‌های گذشته، این تصویر شاید ناراحت‌کننده‌ترین مورد باشد، چرا که ارزش واقعی بیت کوین را نشان می‌دهد. به عقیده مورگان استنلی، اگر هیچ‌کس این تکنولوژی پرداخت را نپذیرد، آن‌گاه ارزش آن صفر خواهد بود. اما نباید فراموش کرد حتی در صورت عدم امکان استفاده از بیت کوین برای خرید کالا، می‌توان از آن به عنوان یک ارز بدون پشتوانه قابل مبادله استفاده کرد.

 

منبع : businessinsider

مورگان استنلی: ارزش واقعی بیت کوین در حال حاضر صفر است!


چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:28 صبح

گرین آدرس (Green Address)

راهنمای جامع کیف پول‌های دیجیتالی : بیت کوین،اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال

این برنامه با رابط کاربری ساده برای افراد تازه کار طراحی شده است. گرین آدرس را می‌توانید بر روی دسکتاپ، اندروید، آی او اس و کروم اجرا کنید. از جمله قابلیت‌های این کیف پول می‌توان به چند امضائی، تائید هویت دو مرحله‌ای، تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول‌های کاغذی و تائیدیه تراکنش آنی اشاره کرد. از نقاط ضعف آن نیز می‌توان به تائید تمام پرداخت‌ها اشاره کرد، از همین رو نمی‌توانید بر روی خرج‌های خود کنترل کاملی داشته باشید.

نقاط قوت:

  • امنیت فوق‌العاده
  • قابل‌اجرا بر روی پلتفرم‌های مختلف
  • قابلیت چند امضائی
  • رابط کاربری ساده
  • متن‌باز و رایگان.

نقاط ضعف:

  • آنلاین بودن
  • حریم خصوصی معمولی
  • نیازمند به تائید توسط شخص ثالث برای پرداخت‌ها.

دانلود Green Address

بلاک چین دات اینفو (Blockchain. info)

راهنمای جامع کیف پول‌های دیجیتالی : بیت کوین،اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال

بلاک چین یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است. دسترسی به کیف پول از هر مرورگر یا تلفن همراهی قابل انجام است. این کیف پول همچنین دو لایه مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. در ارتباط با نسخه مرورگر، کاربران می‌توانند از تعیین هویت دو مرحله استفاده کنند و کاربران نسخه‌های تلفن‌های همراه نیز می‌توانند از پین کد برای اجرا برنامه استفاده کنند. بااینکه برای تأیید تراکنش‌ها، اطلاعات باید از طریق سرورهای شرکت عبور کند، اما هیچ‌کسی نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. به‌طورکلی این برنامه توسط شرکتی مشهور، از دل جامعه بیت کوین بیرون آمده که می‌تواند ارزهای شمارا به بهترین شکل در خود نگه دارد.

نقاط قوت:

  • امنیت مناسب
  • کاربری ساده از طریق مرورگر و تلفن‌های همراه
  • تولیدکننده معتبر
  • مناسب برای افراد تازه‌کار و رایگان.

نقاط ضعف:

  • آنلاین بودن
  • حریم خصوصی ضعیف
  • تائیدی‌های دسترسیِ شخص ثالث به اطلاعات نیازمند است
  • گزارش‌هایی مبنی قطع شدن سرویس وجود دارد.

راهنمای جامع کیف پول‌های دیجیتالی : بیت کوین،اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال


چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:26 صبح
اپلیکیشن فوق‌العاده اتریومی بعدی در راه استReviewed by مریم ناصریonDec 25Rating: 5.0

کریپتوکیتیز (CryptoKitties) یکی از اولین بازی‌هایی است که بر روی تکنولوژی بلاک‌چین نوشته شده است. بیت‌کوین و ایتریوم ارزهای دیجیتال هستند اما کریپتوکیتی‌ها کلکسیون‌های دیجیتال هستند. می‌توانید کریپتوکیتی خودتان را بخرید، بفروشید یا ترید کنید، درست مثل کریپتوکارنسی‌های معمولی.

هرچند که ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اپلیکیشن کریپتوکیتیز (CryptoKitties) می‌تواند یک استفاده‌ی موفق و عملی از ایتریوم به وجود بیاورد،‌ یعنی ارزهایی به وجود بیاورد که قابلیت کلکسیون شدن دارند.

بعد از اینکه کریپتوکیتیز اوایل دسامبر 2017 لانچ شد،‌ این اپلیکیشن خیلی سریع به محبوب‌ترین اپلیکشن ایتریوم تبدیل شد. آنقدر محبوب که الان کریپتوپاپیز (برای آنهایی که بهترین همراه همیشگی انسان را ترجیح می‌دهند) و کریپتوپتز (که به کاربرها اجازه می‌دهد هر نوع حیوان خانگی دیجیتال که ترجیح می‌دهند را انتخاب کنند) هم به وجود آمده‌اند.

اما بعضی‌ها به این چیزی که جدیدا در دنیای کریپتو مد شده بدبین هستن (یکی از کاربران reddit‌ درمورد ایده پوکمن روی بلاک چین نوشت: «وای! خدایا!‌ نه!»)،‌ بعضی‌ها هم کریپتوکیتیز را پرچم‌دار چیزی می‌دانند  که می‌تواند یکی از پلت‌فرم‌های بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌ها باشد.

برخی از متفکران پیشرو در عرصه‌ی بلاک چین از جمله خالق لایت‌کوین به نام چارلی لی و مدیرعامل Earn.com به نام بالاجی سیرنیواسان، نظرشان این است که این اپلیکیش واقعا مهم است، چون این وعده‌ را می‌دهد که بتوان از بلاک‌چین برای انتقال لحظه‌ای انواع  مختلف دارایی، بدون وجود شخص ثالث استفاده کرد.

دلیل دیگری که این اپلیکیش می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد این است که در کل افق‌های روشنی می‌تواند در مقابل اپلیکیشن‌های کاربرپسند وجود داشته باشد.

هرچند که ممکن است عجیب به‌نظر برسد، اما موجود پشمالوی شما که آنقدر به آن علاقمند شده‌اید به وسیله‌ی یک استاندارد تکنیکی قوی به اسم 721 )  Ethereum Request for Comments 721)  یا به اختصار ERC-721‌ ساخته شده است.

فیلیپ کستونگوی، مدیر توسعه‌دهندگان برای پرتوکل 0x اکسچنج کریپتوکارنسی گفته: «مدت زیادی‌ است که مردم درمورد ERC-721 صحبت می‌کنند، اما هیچکس قبلا آن را پیاده سازی نکرده بود. کریپتوکیتیز اولین اپلیکیشنی است که این کار را کرده.» او اضافه کرده:‌

بازار بسیار بزرگی در انتظار ERC-721 قرار دارد.

مزیت خاص بودن

طبق گفته‌ی خیلی از توسعه‌دهندگان کریپتو، ERC-721 برای کلکسیون‌های دیجیتال خیلی بهتر از ERC-20  جواب می‌دهد.

به عنوان اولین دلیل، توکن‌هایی که توسط ERC-20  نوشته‌ شده‌اند، قابل تعویض هستند، به این معنی که هیچ توکنی با توکن‌های دیگر  فرقی ندارد. درست مانند دلار، که هر دلار با دلارهای دیگری هیچ تفاوتی ندارد.

هرچند که این ویژگی برای هر نوع پولی ضروری است، برای کلکسیون‌های دیجیتال اصلا مناسب نیست، پس یعنی برای کریپتوکیتیز مناسب نیست. چون گربه‌های مختلف باید ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را داشته باشند، از جمله سن، نژاد یا رنگ که به طور دائم و غیرقابل‌تغییر به آنها پیوند خورده است. به همین خاطر، ممکن است داشتن مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در برخی از گربه‌ها به شدت نایاب باشد و همین باعث شود  که نه تنها پیدا کردن آن کار خیلی سختی باشد، بلکه ارزش آنها هم فوق‌العاده بالا ببرد.

چنین گربه‌ای می‌تواند در کریپتوکیتیز با قیمت 110 هزار دلار خرید و فروش شود.

دوم اینکه،‌ توکن‌های ERC-20 قابل تقسیم هستند. به این معنی که کاربرها می‌توانند آنها را به قسمت‌های کوچک‌تری برای خرید، فروش یا ترید تبدیل کنند.

بازهم با وجود اینکه این ویژگی خیلی خوبی برای پول‌ها است، برای کلکسیون‌ها هیچ فایده‌ای ندارد. چون کلکسیون‌ها دقیقا همانطوری که هستند ارزشمندند.

در کریپتوکیتیز، نصف گربه هیچ حس خوبی ندارد، اصلا ارزشی هم ندارد.

با وجود همه‌ی چیزهایی که گفته شد، هنوز هم سوالاتی درمورد ERC-721 وجود دارد. با این وجود،‌ توجه‌های زیادی را به سوی خود جلب کرده است این استاندارد هنوز کامل نشده و برنامه‌نویس‌هایی هستند که از کدی که هم اکنون دارد راضی نیستند.

اپلیکیشن فوق‌العاده اتریومی بعدی در راه است

همچنین کستونگوی (Castonguay)،‌ سیاست‌مدار،‌ مدرس و بیزنس‌من، انتظار دارد که این استاندارد تکامل پیدا کند:‌

این استاندارد در طول زمان به یک استاندارد قدرتمندتر و قابل پذیرش‌تر تبدیل می‌شود.

از پانک‌ها تا کیتی‌ها

گفته می‌شود که ایده‌های پشت ERC-721 کاملا جدید و بکر نیست، بلکه تکرار مجدد یکی از سیستم‌های کلکسیون دیجیتال است که از قبل وجود داشته است.

به عنوان مثال، کریپتوپانکز (CryptoPunks) توکن غیرقابل تعویض منحصر به خودش را تولید کرد که برای ترید کردن پانک‌های پیکسلی با استفاده از ایتریوم مورد استفاده قرار بگیرد (حتی بعد از لانچ شدن کریپتوکیتیز، یک افزایش ناگهانی در استفاده از کریپتو پانکز مشاهده شد).

بعد از موفقیت چشم‌گیر کریپتوکیتیز، استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگان کم‌کم به استاندارد ERC-721 توجه نشان دادند، چون آن را به عنوان راهی می‌بینند که استفاده از دارایی‌های کریپتو را آسان‌تر می‌کند.

یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ LoomX، با نام جیمز مارتین دافی، که روی مقیاس پذیری زیرساخت برای ایتریوم کار می‌کند، گفته: «برنامه دارد که پروژه‌هایی را با این استاندارد شروع کند و پیش ببرد».

او افزوده:‌ «برای من روشن است که توکن‌های ERC-721 در حوزه‌ی کلکسیون‌های دیجیتال و بازی‌ها آنلاین پتانسیل بسیار بالایی دارند. می‌شود از آنها برای کارت‌بازی دیجیتال استفاده کرد. یا در آیتم‌های بازی‌های آنلاینی مورد استفاده قرار بگیرند که در آن بازیکن‌ها هر کدام یک کاراکتر مخصوص به خود دارند. توکن‌ها می‌توانند نشان‌دهنده‌ی شمشیر،‌ زره یا هر وسیله‌ی دیگری باشد که کاراکتر شما دارای آن است.

اما فقط به اینها ختم نمی‌شود. طبقه گفته دافی،‌ ERC-721 می‌تواند در تجهیزات ردیابی، ترید کردن و مدیریت دارایی‌ها مانند خانه و ماشین در دنیای واقعی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

دافی تنها کسی نیست که نظر مثبتی نسبت به پتانسیل‌ها ERC-721 دارد.

توسعه‌دهندگان 0X، که یک اکسچنج غیرمتمرکز برای توکن‌های ERC-721 است هم آینده روشنی در مقابل آن می‌بیند و قصد دارند به زودی حمایت‌های دیگری برای این توکن اضافه کنند. به طوری که این امکان وجود داشته باشد که توکن‌های ERC-721 با توکن‌های ERC-20 و سایر توکن‌ها ترید شوند.

 

منبع : cointelegraph

اپلیکیشن فوق‌العاده اتریومی بعدی در راه است


چهارشنبه 96 دی 20 , ساعت 4:25 صبح

در تاریخ 22 دسامبر، خدمات رسان بیت پی اعلام کرد که در حال حاضر حداقل مبلغ پرداختی در پلتفرم بیت پی در دست بروز رسانی است و این میزان از 5 دلار به 100 دلار تغییر پیدا خواهد کرد. دو روز بعد اعمال این تغییرات لغو شد.

در تاریخ 22 دسامبر، بیت پی با انتشار یک پست به کاربران خود اعلام کرد که درخواست های کمتر از 100 دلار از آن به بعد در پلتفرم آن پردازش نخواهند شد. این میزان افزایش به مراتب بیشتر از حد قبلی، یعنی 5 دلار بود و اختلاف چشمگیری با آن داشت.

همچنین، بیت پی به حجم معاملات بی سابقه بیت کوین، افزایش تراکم شبکه و کارمزد ماینرها؛ در نتیجه این تغییر اشاره کرد.

نگاهی می‌اندازیم به این پست:

« هم‌اکنون به طور متوسط هزینه کارمزد ماینرها بالغ بر 30 دلار در هر معامله است. به زودی، پرداخت های بیت کوینی که کمتر از 100 دلار باشند برای کاربران ناکارآمد خواهد شد و پردازش این پرداخت ها دیگر برای بیت پی به صرفه نخواهد بود.»

دیگر آنکه، مشخص شد که این تغییر تاثیری روی پرداخت های همتا به همتا در کیف پول بیت پی نخواهد داشت، و تنها پرداخت هایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که با فروشندگان بیت پی و یا کارت بیت پی صورت گرفته باشند.

بیت‌پی و پدال معکوس

دو روز بعد، بیت پی این تغییر را رد کرد و حداقل میزان صورت حساب مجددا به 5 دلار برگشت. گفته شده که این در نتیجه بهسازی اخیر پروتکل بیت کوین رخ داده است.

همچنین اعلام شد:

«برنامه ای برای اعمال تغییرات فوری در حداقل میزان صورت حساب بیت پی در نظر گرفته نشده است.»

به ویژه اینکه، شرکت بیت پی هنوز از 25 دسامبر تا امروز، راه حل مقیاس پذیری SegWit را در پلتفرم خود پشتیبانی نکرده است. با این حال، این موضوع را پذیرفته که با این کار میتواند به ظرفیت شبکه کمک کند و کارمزد ماینرها را تا بیش از 40 درصد کاهش دهد.

میتوان گفت که عدم وجود پشتیبانی SegWit در بیت پی، آن هم چهار ماه پس از آنکه در شبکه بیت کوین فعال شد، منجر به نا امیدی و دلسردی کاربران بیت پی شده است. اکثر آنها در پاسخ به توییت این شرکت، درخواست کردند که فورا این راه حل به پلتفرم اضافه شود.

منبع: cointelegraph

توقف دو روزه پردازش پرداخت‌های پایین 100 دلار در BitPay!


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ