سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر آن که خواهى نیستى بارى بدان ننگر که کیستى . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 96 آذر 16 , ساعت 1:36 عصر
چرا تصور می شود ارزهای رمزگذاری شده همچون حبابی در معرض ترکیدن است؟Reviewed by حامد صالحیonNov 23Rating: 5.0

تحلیلگران مختلف، بانکها و افراد شکاک، همه بر این باورند که بیت کوین همچون حبابی است که عمدتا بدلیل افزایش سریع نرخ آن هر لحظه ممکن است بترکد. اگر منصفانه نگاه کنیم به این نکته پی خواهیم برد که دقیقا 1789 روز طول کشیده تا نرخ بیت کوین از 0 دلار آمریکا به 1000 دلار برسد و تنها 13 روز زمان برده که از 6 دلار به 7 دلار افزایش یابد و این صعود بسیار سریعی بوده است. این نشانه ها علائم هشدار دهنده ترکیدن این حباب است. در حالیکه دیگران بر این باورند که این انفجارِ ارزهای رمزگذاری شده، فناوری ها و صنایع را در دراز مدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.
ما نمی گوییم که بیت کوین دست نیافتنی است. اما در سال 2013 هنگامیکه تقاضا به سرعت افزایش یافت و بازار نتوانست جوابگوی این درخواست ها باشد و ارزش آن از 1300 دلار به 200 دلار سقوط کرد، حباب بیت کوین ترکید. پس از این رویداد قیمت ها درست مانند فراز و نشیب هایی که در سایر ارزهای رمزگذاری شده هم شاهد هستید، دوباره بسرعت افزایش یافت.
با این حال هنگامیکه ما تصورمان در مورد پتانسیل بیت کوین را از کوتاه مدت به دراز مدت تغییر دهیم، می توانیم نگرش نسبتا متعادلی نسبت به این ارز تغییر دهنده صنعت داشته باشیم.

بیایید نگاهی به یک نمونه بیندازیم

ما از تسلا استفاده می کنیم چون درست مانند بیت کوین در بدو پیدایش آنرا همچون یک حباب می دانسته اند. تسلا یک فناوری تغییر دهنده صنعت خود است که دارای بازار رو به رشد و بالغ بر ده میلیون مصرف کننده می باشد.

چرا تصور می شود ارزهای رمزگذاری شده همچون حبابی در معرض ترکیدن است؟کارشناسان و تحلیلگران حتی اکنون هم تسلا را یک حباب می دانند چرا که نرخ آن از سال 2013 تا 2017 به ازای هر سهام از حدود 2 دلار به 302 دلار رسیده است. با این حال در طول این سالها اصلاحات کوچک و بزرگی صورت گرفته است. از جمله در دسامبر 2015 که ارزش سهام در حدود 240 دلار بوده و در فوریه 2016 به حدود 150 دلار سقوط کرده است. با این حال وقتی شما به سهام تسلا در طول زمان نگاهی می اندازید، در می یابید که آن بازیابی شده و همچنان برآن است به عنوان نوعی تجارت پایدار به کار خود ادامه دهد.

 

هیچ شباهتی می بینید؟

چرا تصور می شود ارزهای رمزگذاری شده همچون حبابی در معرض ترکیدن است؟

مقایسه تسلا (خطوط آبی رنگ) و بیت کوین (خطوط سبز رنگ)

چرا تصور می شود ارزهای رمزگذاری شده همچون حبابی در معرض ترکیدن است؟

نرخ بیت کوین (دلار)

روند افزایش نرخ فعلی بیت کوین بسیار شبیه افزایش نرخ تسلا در بدو پیدایش آن است و درست به همان صورت حبابهای کوچک در این مسیر دیده می شود.

اما بیت کوین تفاوتهایی هم دارد

در حالیکه انتظار می رود مانند هر چیز دیگر در نشیب و فرازهای بیت کوین اصلاحاتی صورت گیرد، لازم است ما به تفاوت بازار بیت کوین با سایر ارزهای رمزگذاری شده بیندازیم.
اولا این شرکت در هر صورت با سودآوری همراه است و افزایش نرخ آن بدلیل تقلب و کلاهبرداریهایی که در بازار  صورت می گیرد، نیست.
دوما بانکها و دولت ها در ارزش بازار این صنعت نقشی ندارند. از آنجاییکه عرضه بیت کوین محدود است، سرمایه گذاری بیشتر بر آن باعث افزایش نرخ آن می شود. ما می توانیم با وجود بیت کوین شاهد عرضه و تقاضای پایه در کار باشیم. تقاضا بالا اما عرضه محدود است و این روند باعث افزایش نرخ می شود.

کلام پایانی

اگر بیت کوین یک حباب بود، به بزرگترین حبابی که تا کنون دیده ایم مبدل می شد، درست مانند حباب طلا که 6000 سال از عمر آن می گذرد اما بعید بنظر می رسد.
ما بیت کوین را حس می کنیم و هر چیزی که همراه این فناوری وارد بازار ارزهای رمزگذاری شده می شودتازه در آغاز راه است.

 

 

نظر شما چیست؟ آیا بیت کوین یک حباب بزرگ است یا یه انقلاب بزرگ؟ آیا حد وسطی میتوان برای این 2 نظریه قائل بود؟ در تاریخ فناوری و ها ایده های بزرگ نمونه ای سراغ دارید که برخورد منفی به مانند بیت کوین با آن صورت گرفته باشد؟ نظرات و ایده های خود را با ما در میان بگذارید

 

 

منبع: blog.rublix

چرا تصور می شود ارزهای رمزگذاری شده همچون حبابی در معرض ترکیدن است؟


پنج شنبه 96 آذر 16 , ساعت 1:34 عصر

چطور از پتانسیل نهفته پول جدیدی که دنیا را تحت تاثیر قرار داده، می توان برای اصلاح نظام مالی جهان، بهره گرفت یا حتی جایکزین ارزهای رسمی کرد؛ پرسشی است که هواداران بیت کوین این روزها تمام انرژی و وقت خود را صرف آن کرده اند.

در بیشترکشورها، بانک مرکزی عرضه پول راکنترل می‌کند؛اما بعضی اوقات مثل بحران اقتصادی چندسال پیش این نهاد ممکن است تصمیم بگیرد که پول بیشتری به اقتصاد تزریق کند.

در واقع بانک‌های مرکزی این کار را با چاپ پول بیشتر انجام می‌دهند. وقتی پول بیشتر که وارد سیستم شد، به این معنا است که پول نقدی که در دست دارید، ارزش کمتری خواهد داشت. اما چون بیت ‌کوین  را هیچ نهاد کنترلی و دستوری مرکزی ندارد، هیچ‌کس نمی تواند تصمیم بگیرد که عرضه پول را افزایش دهد.

کارشناسان پولی می گویند، بیت‌ کوین های جدیدی که وارد سیستم می شوند بر اساس الگوریتمی عمومی تعیین می شوند و بنابراین کاملا قابل پیش بینی هستند.

با این حال مهمترین مسأله ای که در موردبیت کوین باید موردِ توجه قرار بگیرد، پتانسیل شگرف این واحد پولی در زمینه نوآوری است. بیت کوین چنان نوآورانه بوده است که کمتر کسی توانسته نادیده اش بگیرد. علاوه براین، مهمترین مسأله ای که ذهن هر مشتری  نظام و سازوکاری مالی را به خود مشغول می کند، امنیت تراکنش ها است. البته بیت کوین از ما می خواهد اعتماد به نظام ها، موسسات و سازوکارهای قانونی را با نظامی جایگزین کنیم که در آن باید:

به تمایل طرف های دیگر در قبول بیت کوین به عنوان شیوه پرداخت اعتماد کنیم.

به موسسات خارج از حیطه کنترل قانون اعتماد کنیم ِ و اطلاعات حساب های بانکی مان را در اختیارشان بگذاریم تا بیت کوین بخریم.

به یک شبکه تک به ِتک رمزگذاری شده کامپیوتری که بیشتر کاربران بیت کوین ازآن سر در نمی آورند، اعتماد کنیم.

اعتماد کنیم که یک پول دیجیتال برتر جای بیت کوین را نگیرد، تا بیت کوین های ما بی ارزش شوند.

اعتماد کنیم که بنیاد بیت  کوین یا دیگر مشترکین حاضر در شبکه، مجموعه بیشتری از بیت کوین ها  ایجاد نکنند، که ارزش بیت کوین های اولیه سقوط کند.

اعتماد کنیم که دولت ها مداخله نخواهند کرد و بیت کوین را بی ارزش نخواهند ساخت.

اعتماد کنیم که بازارهای بیت کوین برای همیشه در دسترس خواهند بود تا قیمت ها را به پول واقعی در اختیارمان بگذارند.

 اعتماد کنیم که بیت کوین هایمان در جایی امن ذخیره شده اند؛ زیرا که همین بی نام بودن وغیرقابل  برگشت بودن این واحد پولی آن را شدیدا  در برابر دزدی آسیب پذیر می سازد. دزدی هایی که تاکنون کم نبوده اند.

در مواجهه با بیت کوین در هر جبهه ای، هوادار یا مخالف، قرار بگیریم، زیرا نمی توان انکار کرد که این پول دیجیتال دروازه‌ای از امکانات و فرصت ها را به روی  نظام مالی جهان گشوده است، و در آینده با توسعه فنآوری های کنونی و معرفی ِ ابداعات نو می توان انتظار  داشت که مشکلات پول  سنتی آرام آرام حل شوند، یا به کل پول متعارف برچیده شود.

بیت‌کوین واحد پولی دیجیتال است که اجازه‌ پرداخت مالی در یک شبکه تک به تک از افراد را، که از اتفاق‌نظر کاربرانش ایجاد شده و قوت می‌گیرد، می‌دهد. هیچ مقام مرکزی یا واسطه‌ای وجود ندارد که کنترلی بر این واحد پولی داشته‌باشد.

 

همه تردیدهای خرید بیت‌کوین/ آیا بیت کوین بانک‌های مرکزی را دور می‌زند؟


پنج شنبه 96 آذر 16 , ساعت 1:32 عصر

?از بیت کوین استقبال می‌کنیم اما باید قوانین داشته باشیم/ عدم ثبات سیاست بانک مرکزی

ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی:

در حال حاضر مسئله ارزهای رمزنگاری شده در بستر بلاک چین مانند بیت کوین عظیم است و در سراسر جهان مطرح و مهم تلقی می‌شود؛ همین مسئله باعث شده تا بیت کوین توسط بانک مرکزی و شورای عالی فضای مجازی مورد پیگیری، بررسی و شناخت بیشتر قرار بگیرد.

مطالعه برای پولی جدید یک ضرورت محسوب می‌شود، از بیت کوین استقبال می‌کنیم اما باید برای بیت کوین یا هر نوع ارز رمزنگاری شده دیجیتال دیگری قانون داشته باشیم.

ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی: ?از بیت کوین استقبال می‌کنیم اما باید قوانین داشته باشیمبانک مرکزی و مجتهدین فعلا برای بیت کوین قوانینی را تعیین نکرده‌‌اند اما این واقعیت است که در ایران تعداد زیادی از افراد در حوزه خرید و فروش، استخراج، صرافی و حتی تولید محتوا و راه اندازی استارت آپ مبتنی بر بیت کوین در حال فعالیت هستند.سیاست بسیاری از بانک‌های مرکزی کشورها از جمله ایران به عنوان رگولاتور حوزه پولی و بانکی در مورد بیت کوین به ثبات نرسیده است و بسیاری از کشورها به مسئله بیت کوین به عنوان عاملی خطرناک نگاه می‌کنند چرا که علاوه بر قیمت بی‌ثبات، ریسک سرمایه گذاری در این روش پرداخت جدید بالا است.

نگاهمان به بیت کوین مثبت است اما این به معنای نبود قوانین نیست و پیروی از قوانین شرط اساسی است.

امیدوار هستیم تا به زودی سیاست‌های دولت درباره ارزهای رمزنگاری شده اعلام شود، ما نیز در شورای عالی فضای مجازی در حال تحقیق و بررسی مزایا و معایب پول‌های دیجیتالی جدید هستیم

ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی: ?از بیت کوین استقبال می‌کنیم اما باید قوانین داشته باشیم


پنج شنبه 96 آذر 16 , ساعت 1:28 عصر

شرکت حامی آلت کوینِ بحث برانگیز تِتِر، چند ساعت پس از متحمل شدن یک حمله ی سایبری، اعلام کرد که هکر با به سرقت بردن بیش از 30 میلیون دلار USDT پا به فرار گذاشته است. همچنین این شرکت اعلام کرد که گام هایی برای برطرف کردن این وضعیت برداشته شده است که از جمله این اقدامات مؤثر، یک هارد فورک موقتی و هدایت صرافی ها به متوقف کردن معاملات USDT است.

در اطلاعیه ی بسیار مهم صادر شده توسط تیم تِتر، اینگونه آمده است:

“دیروز، متوجه شدیم که به واسطه ی اقدام بدخواهانه ی یک مهاجم خارجی، وجوه به طور غیرقانونی و خارج از روال صحیح از خزانه ی کیف پول تتر برداشت شده است. 30?950?010 دلار USDT در تاریخ 19 نوامبر 2017( 28 آبان 1396) از خزانه ی کیف پول تتر برداشت شده و به یک آدرس بیت کوین غیرمجاز ارسال شده است.”

تتر به عنوان عرضه کننده ی USDT، به هکر یا هر فردی که ممکن است با او کار کند هشدار می دهد که:

“ما هیچ یک از توکن های به سرقت رفته را بازخرید نمی کنیم و در حال تلاش برای استرداد توکن ها هستیم تا از ورود آن ها به اکوسیستم گسترده تر، جلوگیری کنیم.”

صرافی ها، پس از هک شدن خزانه ی کیف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 میلیون دلار، معاملات USDT را متوقف کردند

فورک اضطراری

این شرکت، گام های بعدی خود را برای رسیدگی به این موضوع فهرست کرده است و از شرکای مالی تتر برای پشتیبانی از اقداماتش دعوت به عمل آورده تا از اختلال بیشتر در اکوسیستم جلوگیری شود. این اقدامات عبارتند از توقف موقتی سرویس back-end کیف پول tether.to، آغاز تحقیقات برای یافتن علت حمله تا از اقدامات مشابه در آینده جلوگیری شود و انجام فوری و اضطراری یک هارد فورک.
تیم فنی تتر اظهار داشته که آن ها در حال تهیه ی ساختارهای جدید Omni Core هستند.
Omni Core نرم افزار مورد استفاده توسط شرکای مالی تتر برای پشتیبانی از تراکنش ها، است که باید از هرگونه حرکت سکه های به سرقت رفته از آدرس مهاجم به جایی دیگر جلوگیری کند. این کار باعث تغییراتی هماهنگ و مورد توافق همگان، برای مشتریان فعلی خواهد شد، یعنی با این تغییرات، به شکل مؤثری یک هارد فورک موقتی انجام خواهد شد.

صرافی ها، پس از هک شدن خزانه ی کیف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 میلیون دلار، معاملات USDT را متوقف کردند

آیا جای نگرانی وجود ندارد؟

در نهایت، آن ها تلاش می کنند تا به کاربران مجدداً اطمینان خاطر دهند که در حال یافتن راه هایی هستند تا تتر بتواند مجدداً توکن های از کار افتاده را به چرخه ی طبیعی بازگردانده و هارد فورک مذکور را ساماندهی کند. همچنین این شرکت افزود:

عرضه ی تترها تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته و تمام توکن های تتر کاملاً توسط دارایی های ذخیره شده ی تتر پشتیبانی می شوند.

برخی از صرافی ها در واکنش به این تحولات، به معامله گران خویش اطلاع دادند که در حال متوقف کردن معاملات USDT هستند. برای مثال Huobi.Pro و شریک آسیایی او OKEx و Hitbtc هر سه اعلام کردند که:

“ما به منظور تضمین ایمنی، با اقدامی فوری، سرویس های سپرده گذاری و برداشت USDT را متوقف می کنیم.”

معاملات تتر اهمیت ویژه ای به خصوص برای پلتفرم هایی دارد که نمی خواهند به نظر برسد در حال عرضه ی جفت ارز رمزنگاری شدهفیات (به ویژه در کشورهایی، مانند چین، که این کار ممکن است موضوع حساسی باشد)، با استفاده از USDT به عنوان جایگزینی برای دلار هستند.

صرافی ها، پس از هک شدن خزانه ی کیف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 میلیون دلار، معاملات USDT را متوقف کردند

صرافی HitBTC

اطلاعیه بسیار مهم تتر

دیروز، متوجه شدیم که به واسطه ی اقدام بدخواهانه ی یک مهاجم خارجی، وجوه به طور غیرقانونی و خارج از روال صحیح از خزانه ی کیف پول تتر برداشته شده است. شرکای مالی تتر، باید اقدامی فوری انجام دهند، همانطور که در زیر بحث شده است، تا از اختلال بیشتر در اکوسیستم جلوگیری شود. 30?950?010 دلار USDT در تاریخ 19 نوامبر 2017( 28 آبان 1396) از خزانه ی کیف پول تتر برداشت شده و به یک آدرس بیت کوین غیرمجاز ارسال شده است. از آنجا که تتر به عنوان عرضه کننده ی دارایی مدیریت شده ی USDT است، ما هیچ یک از توکن های به سرقت رفته را بازخرید نمی کنیم و در حال تلاش برای استرداد توکن ها هستیم تا از ورود آن ها به اکوسیستم گسترده تر، جلوگیری کنیم. هکر، وجوه را در آدرس زیر نگه داشته است:

16tg2RJuEPtZooy18Wxn2me2RhUdC94N7r

اگر از آدرس بالا، هرگونه توکن USDT ای برای شما رسید یا از هر آدرس پایین دست آن(از اینترنت به کاربر)، این توکن ها را دریافت کردید، آن ها را نپذیرید، زیرا آن ها علامت گذاری شده اند و قابل بازخرید توسط تتر نخواهند بود.

گام های زیر برای رسیدگی به این موضوع، اتخاذ شده است:

  1. سرویس back-end کیف پول موقتاً متوقف شده است. بررسی و تحقیق کامل در مورد علت حمله آغاز شده است تا از اقدامات مشابه در آینده جلوگیری شود.
  2. ما در حال تهیه ی ساختارهای جدید Omni Core برای جامعه هستیم. (Omni Core نرم افزار مورد استفاده توسط شرکای مالی تتر به منظور پشتیبانی از تراکنش های Omni Layer است). این ساختارها باید از هر گونه حرکت سکه ها از آدرس هکر به جایی دیگر، ممانعت به عمل آورند. ما مؤکداً از تمامی شرکای مالی تتر می خواهیم این نرم افزار را فوراً نصب کنند تا مانع وارد شدن سکه ها به اکوسیستم شویم. مجدداً خاطر نشان می شود، هر توکنی که از آدرس هکر بیاید، بازخرید نخواهد شد. بنابراین، تمام صرافی ها، کیف پول ها و دیگر شرکای مالی تتر باید، فوراً این نرم افزار را به منظور جلوگیری از ضرر و از دست رفتن سکه ها، نصب کنند، آدرس نرم افزار:

https://github.com/tetherto/omnicore/releases/tag/0.2.99.s

صرافی ها، پس از هک شدن خزانه ی کیف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 میلیون دلار، معاملات USDT را متوقف کردند

صرافی Houbi

توجه داشته باشید که این نرم افزار باعث تغییراتی هماهنگ و مورد توافق همگان برای مشتریان فعلی Omni Core خواهد شد یعنی با این تغییرات، به شکل مؤثری یک هارد فورک موقتی برای Omni Layer انجام خواهد شد. شرکای مالی که این ساختار را اجرا می کنند، هیچ توکن ارسالی از آدرس هکر را نمی پذیرند و از حرکت مجدد سکه ها از آدرس هکر به جای دیگر جلوگیری می کنند.

  1. ما در حال کار بر روی اساس و پایه ی(Omni Foundation) هستیم تا راه هایی را بیابیم که تتر بتواند مجدداً توکن های از کار افتاده را به چرخه ی طبیعی بازگردانده و هارد فورک ایجاد شده توسط نرم افزار مذکور را ساماندهی کند. هنگامی که ارتقاء این پروتکل، به طور کامل انجام شد، Omni Foundation، باینری های به روز رسانی شده را در اختیار تمام شرکای مالی قرار می دهد تا آن را نصب کنند. این ساختارها، جایگزین باینری های ارائه شده توسط to که در بالا ذکر شد خواهند شد. پس از آن که این پروتکل به حالت Omni Layer (چند لایه ای) ارتقاء پیدا کرد و آماده ی استفاده شد، تتر توکن های به سرقت رفته را دوباره به چرخه‌ی طبیعی بازگردانده و آن ها را به خزانه باز می گرداند.
صرافی ها، پس از هک شدن خزانه ی کیف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 میلیون دلار، معاملات USDT را متوقف کردند

صرافی Okex

عرضه ی تترها تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته و تمام توکن های تتر کاملاً به وسیله ی دارایی های ذخیره شده در تتر پشتیبانی می شوند. فقط توکن هایی بازخرید نخواهند شد که جزء توکن های به سرقت رفته ی دیروز از خزانه ی تتر باشند. پس از آن که ویژگی های بهبود یافته ی پروتکل Omni Layer ارتقاء یافته و آماده ی استفاده شدند، این توکن ها به خزانه بازگردانده خواهند شد.
ما به روز رسانی های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهیم و از صبر، درک و پشتیبانی جامعه تشکر می کنیم، ما در حال کار برای برطرف کردن این وضعیت به بهترین شیوه ی ممکن که به نفع همه باشد هستیم.

 

 

شما در اینباره چه فکر میکنید؟ آیا این یک اتفاق غیر قابل قبول است یا میتواند به عنوان یک تجربه و اتفاق مثبت از آن یاد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

 

 

 

منبع1: news.bitcoin
منبع2: tether.to

صرافی ها، پس از هک شدن خزانه ی کیف پول تِتر (Tether) و به سرقت رفتن 30 میلیون دلار، معاملات USDT را متوقف کردند


پنج شنبه 96 آذر 16 , ساعت 1:26 عصر

شکاف میان بیت‌کوین و پول نقد حاصل از آن، ایدئولوژیک و پرخطر است. 

طی ماه‌های اخیر، یک تغییر ناگهانی منجر به ضررموقت و دائمی برخی از کاربران ارزهای دیجیتال شده است. احتمالا این کابوس به زودی پشت سر گذاشته شود، چرا که اخیرا تیم توسعه بیت‌کوین کش اعلام کرده که در حال حاضر اقداماتی جهت رفع و رجوع این مشکل در دست انجام هستند.

به طور خلاصه، در اوایل تابستان امسال، بیت‌کوین کش به منظور آزمایش اهداف طولانی مدت و متفاوت، از بیت کوین جدا شد. البته یک سری از شباهت ها برای تمایزات موجود، مشکل ساز هستند.

زمانی که بیت‌کوین کش با استفاده از تاریخچه تراکنش‌های بیت‌کوین، بلاک‌چین جدیدی را ایجاد کرد، بخش اعظمی از کد قبلی، از جمله فرمت آدرسی که کاربران برای انتقال پول از آن استفاده میکنند، حذف شد. مشکل اینجاست که اگر کاربران توجه کافی نداشته باشند، بیت‌کوین کش به آدرس بیت کوین فرستاده میشود، و بالعکس.

با یک جستوجوی سریع در گوگل میتوان به ده ها پست منتشر شده در تالارهای گفتگوی مختلف دست پیدا کرد که در آن کاربران متفاوت درباره احساس نارضایتی خود از این مشکل نوشته اند.

برای نمونه، یکی از کاربران در انجمن تخصصی بیت‌کوین Bitcoin Stack Exchange، اینگونه نوشته است:

«من به طور تصادفی بیت‌کوین کش را برای آدرسی در قسمت BCC (رونوشت کربنی ناپیدا)، ارسال کرده ام. آیا امکان برگرداندن آن وجود دارد؟ کسی میتواند در این زمینه مرا راهنمایی کند؟»

همچنین، یکی دیگر از کاربران نوشته است:

«ارزش آن حدود 500 دلار بود! و من احساس حماقت میکنم…»

راه حل، درست همینجاست: به سادگی لازم است فرمت آدرس ها تغییر داده شوند تا سازگار نباشند. Amaury Sechet، مدیر توسعه Bitcoin ABC (پیاده سازی نرم افزار بیت‌کوین کش)، معتقد است دستیابی به این هدف، احتمالا گام بزرگ بعدی این پروژه باشد.

او کار خود را در یک فرمت آدرس جدید به نام “cashaddr”، اعلام نمود و از آن به یک تغییر «فوری» یاد کرد، و گفت این برنامه تا پیش از ماه دسامبر عملی خواهد شد.

وی، افزود:

«من فکر میکنم، به منظور کاهش میزان سردرگمی در کاربرانی که از آدرس های مختلفی استفاده میکنند، لازم است این برنامه سریع تر گسترش پیدا کند و فروپاشی اکوکسیستم متوقف گردد.»

تغییر

حرکت بعدی بیت‌کوین کش: توقف ضرر سرمایه کاربران

برخلاف تحول عظیمی که پیش از این در حوزه بیت‌کوین کش رخ داده است، ضرورتی ندارد این تغییر،هاردفورک باشد. به عبارتی دیگر، نیازی نیست افراد برای باقی ماندن در شبکه، نرم افزارشان را بروزرسانی کنند.

Calin Culianu که در توسعه نرم افزارBitcoin ABC مشارکت داشته، طی مصاحبه ای به CoinDesk اعلام داشته است:

«راهنمای «کلیدی» این مساله این است که جفت‌کلیدهای عمومی و خصوصی رمزنگاری شده تغییر نمیکنند.- تنها نحوه نمایش آنها به عنوان «آدرس»، در نرم افزار کیف پول متفاوت است.»

با وجود این، وی خاطرنشان کرد که بروزرسانی در صورتی آسان میشود که همه افراد، از جمله ارائه دهندگان کیف پول، پیشاپیش تغییر بپذیرند. بدین ترتیب، کل اکوسیستم از وجود آدرس های جدید مطلع خواهد شد.

نکته جالب توجه این است که، منشاء طرح پیشنهادی Sechet، تغییراتی است که اولین بار توسط تیم توسعه نرم افزار Bitcoin Core و یا تیم توسعه داوطلب برای پیاده سازی اصلی بیت‌کوین، مطرح شدند.

با وجود اینکه بیت‌کوین کش قصد دارد با بیت‌کوین وارد رقابت بشود و هزینه ها را کاهش دهد، این تمایل برای الهام گرفتن از پیاده سازی نرم افزار اصلی بیت‌کوین نشان دهنده این است که این دو ارز دیجیتال، در مسیرهای کاملا متفاوت از یکدیگر قرار ندارند.

Shamma Chancellor یکی از توسعه دهندگان نرم افزار Bitcoin ABC گفت:

«قصد داریم تجربه کاربری بی عیب و نقص باشد، به ویژه اینکه به طور بالقوه مقدار قابل توجهی پول درمیان است.»

جلب رضایت و موافقت عمومی

با تمام اینها، هنوز تصمیم قطعی درباره اینکه این پیشنهاد تصویب خواهد شد یا خیر گرفته نشده است.

توسعه دهندگان در این باره اختلاف نظر دارند و میگویند که این باید از سوی جامعه بیت‌کوین کش با این پیشنهاد موافقت شود. برای نمونه Roy Bagami، یکی از توسعه دهندگان با ارائه یک فرمت آدرس جدید موافق است، اما این موضوع را اعلام کرده است که «طرفدار بزرگ» bech32، یا به عبارتی اساس فرمت Secache، نیست. بنابراین، او پیشنهاد دیگری را ارائه داده است.

Freetrader، توسعه دهنده ای دیگر، یک «نظرسنجی اجتماعی» منتشر کرد تا از احساسات، ایده ای واضح تر بدست آورد.

با وجود این، برخی دیگر از این تغییر دفاع کردند. برای نمونه، Chancellor به CoinDesk اعلام کرده است:

«این پیشنهاد خوبی است.»

به طور کلی، توسعه دهندگان نسبت به رشد بیتکوین خوش بین هستند و Culianu اینگونه استدلال می کند که روند رشد آن «بسیار خوب» پیش رفته و او احساس میکند دیگر نیازی به مشارکت از سوی او وجود ندارد.

وی طی مصاحبه به خبرگزاری CoinDesk اعلام کرد:

«زمانی که نیاز به مشارکت انسانی بود، تمام تلاشم را میکردم که بیت‌کوین به ترقی برسد و بازخورد خوبی پیدا کند- اکنون که Amaury Sechet تیمی بزرگتر را تشکیل داده و همه چیز هموار است و به خوبی پیش میرود- احساس میکنم، دیگر نیازی به کمک و مشارکت من نیست».

توسعه دهندگان دیگر، نقشه های طولانی مدتی را پیشنهاد کرده اند که ممکن است بیت‌کوین کش طی آنها، مسائل و مشکلاتی نظیر «قابلیت انعطاف پذیری تراکنش» را بهبود بخشد، در حالی که شاید این مشکلات از پیشامدهای آینده اطلاع دهند. تاکنون، بحث های جنجالی بسیاری از آن نشات گرفته اند.

در هر صورت، شاید یک فرمت آدرس به نظر تغییر کوچکی بیاید، اما نشانه ی تمایز میان پیشرفت بیت‌کوین و بیت‌کوین کش است.

منبع: CoinDesk

حرکت بعدی بیت‌کوین کش: توقف ضرر سرمایه کاربران


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ