سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان امّت من، مانند پیامبران بنی اسرائیل اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 96 آبان 9 , ساعت 8:53 عصر

لجر، شرکت تولید کیف پول سخت افزاری ارزهای رمزگذاری شده مستقر در پاریس، اخیرا همکاری خود با شرکت فناوری چند ملیتی بزرگ اینتل را اعلام نمود.
این همکاری و مشارکت با هدف توسعه سیستم عامل منحصر بفرد لجر به نام بولوس و سیستم عامل شرکت اینتل به نام نرم افزار فرمت گارد صورت گرفته است.

BOLOS شرکت لجر و SGX شرکت اینتل نیروهایشان را با یکدیگر متحد می کنندشرکت لجر تولید کننده کیف پول سخت افزاری بیت کوین با شرکت بزرگ اینتل مشارکت می نماید

استارت آپ لجر مشارکت خود با شرکت فناوری اینتل مستقر در کالیفرنیا را اعلام نموده و از طریق کیف پول سخت افزاری خود در حال بسط و گسترش اهداف خویش می باشد.
شرکت اینتل قصد دارد از طریق نرم افزار SGX برای کلیدهای خصوصی مرتبط با دارایی های دیجیتال را در ناحیه که “محدوده اس جی ایکس” نامیده می شود، ایجاد نماید.
اساسا این بدین معناست که این داده ها در این محدوده به عنوان عاملی علیه برنامه های کاربردی ذخیره شده و هدف آن این است که حملات نرم افزاری مختلف را مهار نماید.
اریک لارشِیوک(Eric Larchevêque)، مدیر عامل شرکت لجر، بدین گونه به شرح این موضوع پرداخت:

“ما طی چند سال اخیر شاهد افزایش تقاضای بازار جهت راهکارهای امنیتی برای مدیریت دارایی های رمز گذاری شده بوده ایم .و راه اندازی خط تولید کیف های سخت افزاری براساس سیستم عامل ما که با یک تراشه ایمن تکمیل شده و با شرکت برجسته ای همچون اینتل کار می کند، فرصت منحصر بفردی جهت حفظ مشتریانمان با راهکارهای نوآورانه در خصوص برنامه های کاربردی ارزهای رمزگذاری شده و بلاکچین ها در اختیار ما قرار داده است.

محدوده ایمن کلیدهای خصوصیشرکت لجر تولید کننده کیف پول سخت افزاری بیت کوین با شرکت بزرگ اینتل مشارکت می نماید

با توجه به این اعلامیه شرکت اینتل از کاربران خود سوال نموده که آیا تمایل دارند این نرم افزار شرکت اینتل را دانلود کنند. اینتل بدین گونه به شرح این مسئله پرداخت:

“کلیدهای خصوصی به طور خودکار تولید شده و همه تراکنش های ارزهای رمزگذاری شده در محدوده ایمن اس جی ایکس اینتل مورد تایید قرار خواهند گرفت و پهنای باندِ ای جی ایکس اینتل در پردازنده های این شرکت  جهت به حداکثر رساندن ایمنیِ کدها و کاهش خطر به صورت پیش ساخته می باشد.

ریک ایکوریا(Rick Echevarria)، مدیر کل بخش امنیت پلتفرم ها در شرکت اینتل، اظهار داشت:

“ایمنی لجر در خصوص بلاکچین ها با استقرار اس جی ایکس اینتل در سراسر پلتفرم های مرکزی نسل هشتم به مقیاس پذیری فوری دست یافته است.

اهداف کیف پول سخت افزاری لجر همچنان رو به گسترش می باشد

لجر همچنین راهکاری را اعلام نمود که این راه حل توسط Myetherwallet و الکتروم، توسعه دهندگان کیف پول نرم افزاری ارزهای رمز گذاری شده، بکار گرفته شده است. لجر بر این باور است که همکاری با اینتل گام بعدی جهت گسترش آن می باشد، چرا که این شرکت با شرکت امنیتی معروف گمالتو(Gemalto) نیز مشارکت دارد.
نرم افزار بولوسِ شرکت لجر که با ذخیره کلید رمزنگاری در ارتباط است و در زیر ساختش Gemalto بکار خواهد رفت.
علاوه بر این شرکت لجر اخیرا طی یک سرمایه گذاری در سری الف به مدیریت مایف اوِنیر(MAIF Avenir) و گروه ارزهای دیجیتال و مجموعه ویتمور و سایرین مبلغی حدود 7 میلیون دلار(28 میلیارد تومان) عاید خود نموده است و به گفته تولید کننده کیف پول سخت افزاری مستقر در پاریس این تیم قصد دارد با مبالغ تازه بدست آمده یک کارخانه در چین احداث کند.

 

شما در مورد Ledger Wallet همکاری با اینتل چه فکر می کنید؟ این همکاری چه ابعادی در سطح جهانی خواهد داشت؟ ما را از دیدگاه های خود آگاه کنید

 

 

منبع: news.bitcoin

شرکت لجر تولید کننده کیف پول سخت افزاری بیت کوین با شرکت بزرگ اینتل مشارکت می نماید


سه شنبه 96 آبان 9 , ساعت 8:49 عصر
تولید ارزدیجیتال ملی تا پایان سال جاریReviewed by بهاره کحالonOct 29Rating: 5.0

ارز رمزپایه ایران در حال آماده سازی است و تا پایان سال جاری وارد مبادلات اقتصادی می شود.

تولید ارزدیجیتال ملی تا پایان سال جاری

ولی الله فاطمی عضو سابق هیات مدیره بانک ملی

به گزارش ارزدیجیتال – این روزها بحث پول الکترونیکی و ارزدیجیتال تبدیل به یکی از اخبار مهم اقتصادی شده و در صدر خبرهای مهم اقتصادی حتما خبری راجع به بیت کوین ها، بلک چین و دادوستد با پول اکترونیکی دیده می شود. در دنیایی که همه تبادلات به سمت الکترونیکی شدن می رود، نمی توان انتظار داشت که شکل سنتی دادوستد همچنان به روند سابق ادامه یافته و تغییری در آن حاصل نشود.
در واقع با توجه به سرعتی که فضای مجازی و دنیای الکترونیکی در فضای داد و ستد و مبادله ایجاد کرده، ورود به این فضا برای تمام کشورها امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. ایران هم با توجه به نیاز به حضور فعال در مبادلات بین المللی و همچنین با وجود محدودیت هایی که به خاطر تحریم با آن ها دست درگریبان است، نمی تواند از قافله عقب بیافتد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم در حال تولید ارزدیجیتال ملی است.

ولی الله فاطمی عضو سابق هیات مدیره بانک ملی و یکی از افراد پیشرو در زمینه الکترونیکی کردن پول در این زمینه از تلاش بانک مرکزی برای تولید پول الکترونیک رمزی ملی خبر داد و گفت:

با برنامه ریزی ها و مطالعاتی که در بانک مرکزی در زمینه ایجاد ارزدیجیتال ملی انجام شده ، به نظر می رسد تا پایان سال جاری و یا نهایتا تا سال آینده این پول در کشور به طور رسمی وارد مبادلات اقتصادی شود.

مدیر عامل سابق شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین(توسن) همچنین خاطر نشان کرد:

به نظر می رسد ریال رمزی خیلی زود بتواند شناخته شود و با اعلام بانک مرکزی این پول به سرعت در بین مردم جا خواهد افتاد و کارت از مبادلات حذف می شود و جابه جایی پول بسیار سریع تر صورت می پذیرد و با موبایل خیلی از پرداخت ها انجام می شود و در همه حوزه های الکترونیکی حضوری و غیر حضوری جا می افتد و بانک مرکزی به جد پیگیر عملیاتی شدن هر چه سریعتر ظهور ریال رمزی در کشور است.

وی با اشاره به این موضوع که بیت کوین به عنوان ابزاری که نظام پرداخت بین المللی داشته و اختلاف ارزش آن ممکن است برای خیلی ها جذاب باشد، به ارزدیجیتال گفت:

اغلب کسانی که با بورس آشنایی دارند بااین ابزار آشنا هستند و با نرخ بازدهی بالا دارد خودش را جا می اندازد اما در قشر عموم مردم که نگاه پیچیده ای به سرمایه گذاری و سود آوری از طریق این ابزار ها ندارند، احساس نیاز چندانی به داشتن بیت کوین نداشته باشند و بدون بیت کوین به زندگی خود ادامه دهند.

فاطمی اردکانی در ادامه افزود:

به بیت کوین و ارزدیجیتال مثل هر فن آوری جدیدی اجازه دهیم تا در یک دوره ای فرهنگسازی لازم انجام شود و فرصت داده شود که موانع و مشکلات موجود احتمالی برطرف شود. در واقع نباید انتظار معجزه داشت ولی باید حساسیت لازم را داشت تا در سال های آغازین علاقمندان به این فن آوری دچار ضرر و زیان نشوند و این فن آوری می تواند موانع توسعه بین المللی کسب و کار را بر طرف کنند.

این کارشناس ارشدبانکداری الکترونیک با اعلام این مطلب که در حال حاضر ما فقط خریدار بیت کوین هستیم، خاطر نشان کرد:

مهم این است که بتوانیم تولید کننده بیت کوین باشیم و باید بخشی از زنجیره تولید باشیم و بیت کوین تولیدی را هم به متقاضیان داخل بفروشیم و حتی صادر کنیم. باید بتوانیم جزو صادر کنندگان بیت کوین باشیم نه فقط خریداران و مصرف کنندگان. در این حالت است که می توان شاهد ظهور فصل جدیدی در حوزه تجارت الکترونیک در کشور باشیم و از طریق صادرات خدمات و بسته های الکترونیکی و دریافت بیت کوین آن را به متقاضیان داخلی منتقل کنیم و ارزش افزوده خوبی ایجاد کنیم و محدودیت های اخیر را در زمینه مبادلات بین المللی را از میان برداریم

تولید ارزدیجیتال ملی تا پایان سال جاری


دوشنبه 96 آبان 8 , ساعت 8:58 عصر

شایعات بیشتری در مورد اینکه آمازون در روز پنج شنبه یک نوآوری مرتبط با بیت کوین را اعلام خواهد نمود، وجود دارد. و  یک روزنامه آلمانی به این گمانه زنی ها بیشتر دامن زده است.

welt.de طی مقاله روز سه شنبه گزارش داده است که منابع خبریِ فین تک دره سیلیکون اشارات سرمایه گذار جیمز آلتوچر(James Altucher) را مبنی بر اینکه که این سازمان تنومند جهانی بزودی بیت کوین را به عنوان نوعی گزینه پرداخت تکامل می بخشد، منتشر ساختند.
آلتوچر ماه گذشته با اشاره به فراخوان کنفرانس روز پنج شنبه که روز شروع بکار آمازون و و بیت کوین نامگذاری شده، در خصوص این مقاله اظهار نظری را ارائه نمود.
این حرکت به شایعات پیش از این کنفرانس که همه می توانند به آن گوش دهند، بیش از پیش دامن زده است.
welt.de می نویسد:

“حتی اگر تاریخ 26 اکتبر( 4 آبان) تغییر کند، بیت کوین احتمالا زودتر از آنچه تصور می گردد معرفی خواهد شد.”

شایعاتی مبنی بر پذیرش بیت کوین توسط آمازون بیش از پیش دامن زده می شود، همه چشمها به کنفرانس آتیِ این شرکت دوخته شده

با مطرح شدن این سوال یک پاسخ کلی و قابل پیش بینی از طرف آمازون منتشر شد:

“آمازون محصولات و خدمات جدید را تنها زمانیکه برای مشتریان کارآمد و مفید فایده واقع شوند، ارائه میکند، تا آن لحظه ما خودمان را درگیر شایعات نخواهیم کرد.”

 

این شرکت سالها با لابی گری و شایعات گوناگون در خصوص ارتباطش با بیت کوین مواجه بوده زیرا رقیب آن، شرکت Overstock، از سال 2013(1392) به پیشگام عرصه ارزهای مجازی مبدل شده است.

شایعاتی مبنی بر پذیرش بیت کوین توسط آمازون بیش از پیش دامن زده می شود، همه چشمها به کنفرانس آتیِ این شرکت دوخته شده
در حالیکه چندین شرکت نه چندان بزرگ در عرصه بیت کوین مشغول به فعالیت هستند، مشارکت آمازون در این عرصه هنوز در مراحل اولیه بسر میبرد و چندین سرویس اختصاصی وجود دارد تا خرید با بیت کوین را از وبسایت هایشان به واسطه کارت های هدیه امکانپذیر می نمایند.

 

 

نظر شما راجع به این شایعه چیست؟ درصورت به حقیقت پیوستن این شایعه چه آینده ای را برای بیت کوین پیش بینی می کنید؟ برای شرکت های ارائه خدمات بزرگ در سراسر دنیا از جمله شرکت های ایرانی چه آینده و مسیر راه ی را می توان متصور بود؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید

 

 

منبع: cointelegraph

شایعاتی مبنی بر پذیرش بیت کوین توسط آمازون بیش از پیش دامن زده می شود، همه چشمها به کنفرانس آتیِ این شرکت دوخته شده


دوشنبه 96 آبان 8 , ساعت 8:56 عصر

ارز دیجیتال بیت کوین از آغاز سال تا کنون حدود 800 درصد رشد داشته است و به 6000 دلار رسید. برخی از کارشناسان مالی، چنین رشد قیمتی را یک حباب می دانند که بالاخره خواهد ترکید و باعث نابودی بیت کوین می شود.

بازده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در تمام تاریخ بی سابقه است. در این مقاله دلایلی را بررسی می کنیم که بیت کوین نمی تواند حباب اقتصادی باشد.

1- روز به روز پذیرش آن به عنوان یک پول رایج بیشتر می شود.

5 دلیل اصلی که بیت کوین حباب نیست

یکی از بزرگترین چالش های بیت کوین برای قانون گذاران و موسسات تنظیم مقررات مالی، ماهیت غیرمتمرکز و ارتباط آن با دارک وب است.  با این حال، پذیرش “رسمی” بیت کوین آرام آرام در حال افزایش است و مردم روز به روز آگاه تر از قبل می شوند.

در آوریل 2017، ژاپن رسما اعلام کرد که قوانینی برای به پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت قانونی تصویب خواهد کرد که بلافاصله موجب افزایش قیمت بیت کوین شد و توجه بازرگانان ژاپنی را به خود جلب کرد.

در فیلیپین، شهروندان به طور قابل توجه ای از بیت کوین برای انجام پرداخت های خود استفاده می کنند. به همین دلیل بانک مرکزی این کشور در فوریه سال 2017 اعلام کرد که مقرراتی برای بیت کوین تنظیم خواهد کرد تا این ارز دیجیتال بتواند به عنوان یک سیستم انتقال رسمی فعال شود و در محور قانون حرکت کند.

کشورهایی همچون استرالیا و روسیه اخیرا چنین اظهاراتی را ارائه کرده اند که می تواند بیت کوین را به یک ابزار مبادله در این کشورها تبدیل کند . با توجه به تقاضای رو به رشد بیت کوین برای عنوان سرمایه گذاری و همچنین یک سیستم پرداخت آنلاین، روند پذیرش احتمالا به سرعت ادامه خواهد یافت.

2- افزایش پذیرش بازرگانان

5 دلیل اصلی که بیت کوین حباب نیست

در سال های اولیه معرفی بیت کوین، پذیرش بیت کوین برای خرید و فروش محدود به چند مدیر فروشگاه شجاع بود که بیشتر به دلیل علاقه شخصی به بیت کوین این کار را انجام می دادند. امروزه این موضوع به طور قابل توجهی تغییر یافته است. چندین شرکت بزرگ پیشرو در فناوری و تجارت الکترونیک بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته اند. مایکروسافت، Rakuten و Overstock سه شرکت بزرگ هستند که بیت کوین را پذیرفته اند یا به زودی آن را اجرایی می کنند.

با افزایش قیمت بیتکوین، رسانه ها آن را بیشتر پوشش خواهند داد. بنابراین در صورت رشد احتمالی بیت کوین، پذیرش آن اجتناب ناپذیر است.

یکی از دلایل مهمی که قبلا بیت کوین به عنوان روش پرداخت پذیرفته نمی شد. ترس بازرگانان از نوسانات منفی بیت کوین بود. زیرا اگر قیمت بیت کوین (هر چند کوتاه مدت) کاهش پیدا می کرد، آن ها نمی توانستند صبر کنند تا قیمت بیت کوین رشد کند. اما سرویس های بیمه پرداخت بیت کوین این مشکل را به کلی حل کرده اند.

چند مزیت پذیرش بیت کوین برای بازرگانان: هزینه های پرداختی کمتر است، کلاهبرداری های بانکی غیرممکن است، از همه جای جهان کاربران امکان خرید دارند.

هرچقدر که پذیرش تجاری در افزایش یابد، تقاضا هم بیشتر خواهد شد و این باعث رشد هر چه بیشتر بیت کوین می شود. چیزی که کمیاب و کاربردی باشد هرگز حبابی نیست.

3- بیت کوین به عنوان یک ذخیره کننده ارزش در اقتصاد های ضعیف

یکی دیگر از دلایلی که بیت کوین نمی تواند یک حباب باشد، این است که تقاضای آن در کشورهایی با اقتصاد ضعیف بیشتر خواهد بود. برای مثال، در کشورهایی مانند ونزوئلا، بولیوی و زیمبابوه بیت کوین به عنوان یک ذخیره کننده ارزش و به عنوان پولی جایگزین می تواند فعالیت کند. افرادی که به دلیل تورم نگران ارزش پول خود هستند، بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را انتخاب خواهند کرد.

همچنین بخوانید:

هر بیت کوین باید یک میلیون دلار شود تا بتوان از آن به عنوان پول قانونی استفاده کرد

بررسی دلایلی که باعث می شود قیمت بیت کوین به 1 میلیون دلار برسد

اگر سال گذشته 10 میلیون تومان بیت کوین می خریدید امروز چقدر سرمایه داشتید؟

4- بیت کوین تازه وارد جریان اصلی شده است.

5 دلیل اصلی که بیت کوین حباب نیست

بدون اغراق می توان گفت که سال 2017 بیت کوین تازه وارد جریان اصلی شده است. پنج سال پیش، اگر از یک فرد معمولی در خیابان می پرسیدید که بیت کوین چیست احتمالا فقط به شما نگاه می کرد. روز به روز بر آگاهی مردم نسبت به بیت کوین افزوده می شود.

بیت کوین نوپاست، پتانسیل خرید بیت کوین هنوز بسیار بالا است.

5- منابع محدود بیت کوین

در نهایت، یکی از دلایل اصلی این که بیت کوین بسیار ارزشمند است، تقاضای روزافزونش به علاوه عرضه محدود است.

بیت کوین فقط تا 21 میلیون واحد وجود خواهد داشت. علاوه بر این، سختی استخراج آرام آرام بیشتر خواهد شد تا بیت کوین بتواند به اندازه کافی رشد کند.

بحث در مورد اینکه آیا بیت کوین یک حباب است یا خیر، به احتمال زیاد تا سال های آینده ادامه خواهد یافت. مسئله مهم این است که بیت کوین باشد یا نباشد، حریم خصوصی و غیرمتمرکز شدن در جهان اجتناب ناپذیر است و نمی توان جلوی این جریان را گرفت.

5 دلیل اصلی که بیت کوین حباب نیست


دوشنبه 96 آبان 8 , ساعت 8:51 عصر

GMO، غول اینترنت ژاپن، از برنامه اش برای به فروش رساندن دستگاه های ماینینگ نسل آینده اش (د که مجهز به تراشه های ASIC (مدارهای مجتمع با کابرد خاص) 7 نانومتری است) از طریق استارتاپ های عرضه اولیه سکه (ICO) در سال آتی خبر داد.

GMO بر روی ICO برنامه ریزی می کند

GMO، غول اینترنت ژاپن، چهارشنبه اعلام کرد که تجارت ماینینگ بیت کوین را در سال آینده با راه اندازی یک استارتاپ عرضه اولیه سکه (ICO) راه اندازی خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد که هدف اش از فروش توکن، “به فروش رساندن دستگاه های ماینینگ نسل آینده اش” است و گفت:

ما توکن ها را به عنوان روشی برای خرید دستگاه های ماینینگ نسل آینده عرضه خواهیم کرد

برنامه های شرکت GMO ژاپن برای فروش دستگاه های 7 نانومتری ماینینگِ بیت کوین توسط فروش توکن

در حال حاضر ژاپن هیچ قانون مشخصی برای تنظیم ICOها ندارد. اما قوانینی وجود دارد که می تواند برای فروش توکن ها اِعمال شود. برای مثال، ممکن است آن ها جزء بازار فروش اوراق بهادار دسته بندی شوند و تحت قوانین فعلی اوراق بهادار قرار گیرند.

GMO در اطلاعیه اش بیان کرده که:

“ما قوانین و مقرراتی را که تحت قوانین فعلی نظیر قوانین سرویس های پرداخت، قوانین مالی و قوانین مربوطه به مبادلات و صرافی ها برای ما کاربردی و قابل اجرا باشند به کار می گیریم.” “و هنگام طرح ریزی برای بازار فروش توکن ها، بر حفاظت از منافع خریداران توکن و ذینفعان واقف هستیم.”

در اواخر ماه سپتامبر(مهر)، صرافی سکه ای به نام جی ام او کوین(GMcoin) ثبت و جزء یکی از یازده صرافیاولی بود که حق ثبت توسط آژانس خدمات مالی (FSA) ارائه داد.

تجارت ماینینگ بیت کوین GMO

در حال حاضر GMO ، در حال توسعه ی تراشه های 7 نانومتری ASIC با همکاری شریکی است که فناوری طراحی تراشه های نیمه هادی را در اختیار دارد. این پروژه، اولین بار در ماه سپتامبر رونمایی شد. به گفته ی ماساتوشی کوماگای (Masatoshi Kumagai)، مدیر گروه GMO، این شرکت برای سرمایه گذاری 10 میلیارد ینی(354 میلیارد تومانی) در چند سال آتی بر روی عملیات ماینینگ و همچنین تحقیق و توسعه ی تراشه های ماینینگ 7، 5 و 3?5 نانومتری برنامه ریزی می کند.
این شرکت علاوه بر بهره برداری از مرکز ماینینگ در اروپای شمالی، یک تجارت ماینینگ ابری راه اندازی خواهد کرد و دستگاه های ماینینگ مجهز به تراشه های 7 نانومتری را خواهد فروخت. کوماگای به طور دقیق توضیح می دهد که:

“هر کارت می تواند با 8 ترا-هش بر ثانیه (terahashes per second) یا بیشتر، تنها با مصرف برق 300 وات، ماین انجام دهد.”

GMO در روز چهارشنبه مفصلاً توضیح داد که :

“این کارت در مقایسه با دیگر دستگاه های ماینینگ موجود با عملکرد و کارایی مشابه، امکان کاهش مصرف برق را فراهم می آورد و کارایی محاسباتی را به 10 تراهش در ثانیه (10TH/s per) در هر تراشه می رساند.”

وی همچنین افزود:

ما تا 31 دسامبر 2017(10 دی 1396)، ماینینگِ مبتنی بر کامپیوترهای بازاریِ ماینینگ را راه اندازی میکنیم که منجر به ورود تمام عیار به تجارت ماینینگ بیت کوین خواهد شد.

GMO مجدداً اعلام می کند که :

“پس از راه اندازی تجارت ماینینگ بیت کوین، دستگاه های ماینینگ نسل آتی خودمان را نیز خواهیم فروخت.”

 

 

به نظر شما آینده ماینیگ در سال آینده چه تصویری خواهد داشت؟ فروش دستگاه های 7نانومتری آینده از طریق ICO را تا چه اندازه مثبت ارزیابی میکنید؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید

 

منبع: news.bitcoin

برنامه های شرکت GMO ژاپن برای فروش دستگاه های 7 نانومتری ماینینگِ بیت کوین توسط فروش توکن


<   <<   6   7   8   9   10      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ