سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غریب، کسی است که دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به امام حسن علیه السلام ـ]
 
یکشنبه 96 آبان 7 , ساعت 10:8 عصر

بلاکچِین ها همچنان که در حال تکامل می باشند و صنایع متعددی که بطور فزاینده ظاهر می گردند را تحت تاثیر خود قرار می دهند. همانطور که اینترنت در طول زمان ابعاد مختلفی را تحت تاثیر قرار داده ما نیز انتظار داریم بلاکچِین نیز بر جنبه های متعدد زندگی ما به طرق مختلف تاثیر گذارد و رسانه های دیجیتال جزء اولین مولفه هایی خواهند بود که تحت تاثیر واقع می شوند، چرا که واقعا بدان نیاز دارند.چگونه بلاکچِین باعث تغییر شکل رسانه های دیجیتال می شود؟با این حال خیلی ساده انگارانه خواهد بود اگر تصور کنیم همه شبکه های غیر متمرکز طی مسیر تکاملی یکسان، ظهور خواهند یافت زیرا برخی “از همان ابتدا” آغاز می شوند و برخی دیگر به نسبت از یکی از سرویس های موجود سر بر می آورند.
ساخت یک پلتفرم محاسباتی توزیعی به مهندسین در ایجاد برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (اتریوم) کمک می کند. ساخت این برنامه های کاربردی اصولا متفاوت از ساخت اکوسیستم یک رسانه دیجیتال غیرمتمرکز که توسط کاربران غیر متخصص به کار برده می شوند، می باشد. من بر این باورم که آنها از راه های مختلف به وجود می آیند.
رسانه های دیجیتال(Digital media) بر پایه تولید محتوا و تعاملات انسانی قرار دارند و تاثیرات شبکه لازمه پیشرفت آن می باشد. شمار قابل توجهی از افراد برای مشارکت لازم است تا یک شبکه رسانه ای دیجیتال موفق به وجود آید که از اهمیتی بیش از سایر شبکه های غیرمتمرکز برخوردار باشد.
یک شبکه رسانه ای جهت رقابت نیازمند موارد ذیل می باشد:

  1. ارائه چیزی قابل فهم و کاملا جدید برای کاربران که کپی کردن آن برای حاکمان بزرگ به سادگی امکانپذیر نباشد.
  2. استفاده اکثر افراد از آن جهت دسترسی به پلتفرم های اصلی با سهولت همراه باشد.

چگونه بلاکچِین باعث تغییر شکل رسانه های دیجیتال می شود؟

اینها چالش های دشواری جهت فائق آمدن محسوب می شوند. در حالیکه تمرکز زدایی و توکن سازی(tokenization) گزاره های دارای ارزش متمایزی را فراهم می نمایند،
بطور مفهومی و به لحاظ مالی ما ممکن است هنوز برای یک اکوسیستم رسانه ای غیر متمرکزِ صِرف که سهولت استفاده را فراهم می آورد، آمادگی لازم را نداشته باشیم.
من بر این باورم که یک شبکه رسانه ای غیرمتمرکز(Decentralized Media Network) از اجتماع موجود سر برمی آورد و توسط یک سازمان مجربِ محصول محور و کاملا متعهد به ایده ایجاد یک شبکه باز که در کنترل دراز مدت توسط گروه های کوچک (در خصوص، طرح محصول، مدیریت و سود مالی) نمی باشد، آغاز می گردد.
این در “دره سیلیکون” یک خصیصه و رفتار رایج محسوب نمی شود اما چیزی است که از طریق قدرت بلاکچِین به جلو خواهد رفت و ایده توانمندی می تواند باشد.
در اینجا می توان به چندین ویژگی در خصوص ساخت چنین شبکه های رسانه ای دیجیتال غیرمتمرکزبلاکچِین محور اشاره نمود:

سودمندی مالی قابل ملاحظه برای کاربران، بخصوص کاربران قدیمی

انتقاد از چشم انداز امروز، به خصوص در زمانه ای که برخی شبکه های رسانه ای انحصاری(و اغلب حاکمیتی) را به وجود می آورند که به عنوان مانعی در رقابت های سالم استفاده می شود. مدلهای تجاری مبتنی بر ارزهای رمزگذاری شده اغلب برای مشارکت کنندگان در همه شبکه ها دربردارنده سود مالی می باشد. یک مدل مبتنی بر ارزهای رمزگذاری شده انگیزه ای قوی برای کاربران قدیمی جهت مشارکت حتی پیش از آنکه شبکه به تعداد بیشمار کاربر دست یابد، ایجاد می کند.
این راهی جدید و امید بخش برای غلبه بر مشکل “علت و معلول” در مدلهای قدیمی که شبکه تنها پس از دست یابی به تعداد زیادی کاربر قادر بود افراد را به مشارکت ترغیب کند، می باشد (جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص به مقالات کریس دیکسون(Chris Dixon) رجوع شود).

چگونه بلاکچِین باعث تغییر شکل رسانه های دیجیتال می شود؟

گروه توانمندی از تولید کنندگان محتوا و کاربران متعهد

با وجودیکه شرکت های توزیع توکن فرصت ایجاد چنین گروهی را فراهم می آورند، بسیاری افرادی که اینتوکن ها را از این شرکت ها خریداری می کنند جزء کاربران استانداردی که شبکه های رسانه ایِ دیجیتال را مدیریت می کنند، نمی باشند.
قرار دادن توکن در اختیار تولید کنندگان محتوا و سایر اعضا کلیدی گروه سود همه سهامداران شبکه را تضمین می کند و آنها را از وجود یک اکوسیستم ثابت نگهدارنده توکن که وابستگی کمتری به فعالیتهای سوداگرانه دارد، مطمئن می سازد.

چگونه بلاکچِین باعث تغییر شکل رسانه های دیجیتال می شود؟

استفاده معمولی از توکن

توکن سازی رسانه های دیجیتال لازم است به گونه ای صورت گیرد که هیچ مولفه پیچیده ای به آن اضافه نشود و جهت استفاده بطور معمول باشد. این امر موجب می گردد اقتصاد دیجیتال فعلی با کُنش های معاملاتی اندکِ رایج به گزینه مطلوبی جهت توکن سازی بدل شود.

عدم نیاز کاربران به اطلاعات تخصصی در خصوص بلاکچِین ها یا ارزهای رمزگذاری شده

طراحی سیستمی که شکاف میان بلاکچِین ها و این جریان اصلی را پر می کند، جهت دستیابی به موفقیت امری ضروری تلقی می گردد.
در این خصوص می توان به Coinbase  اشاره کرد، که مثالی کلاسیک از این دست می باشد. ارائه محصولی که به سهولت(user friendly) قابل استفاده باشد در دنیای ارزهای رمزگذاری شده امروز به مسئله چالش برانگیزی بدل شده است. با این حال این امر با وجود یک سازمان بزرگ، محصول محور و مجرب که متشکل از اجتماع جهانی ارتقا دهندگان باشد، امکانپذیر است.
به همین دلیل است که امید بسیاری به پروژه هایی نظیر فایل کوین(Filecoin)، بلاک استک(Blockstack)،پروپس(PROPS) وجود دارد.

چگونه بلاکچِین باعث تغییر شکل رسانه های دیجیتال می شود؟

تمرکز بر مزایای تمرکززدایی

تمرکززداییِ مولفه های رسانه های دیجیتال که بتواند  به خوبیِ برنامه های کاربردی متمرکز کار کند، مستلزم تلاش طولانی مدت جهت توسعه لایه های زیر بنایی آن می باشد.
به نمونه هایی از این چالش قابل ملاحظه می توان به کار در محیط های Android / iOS و اجرای درخواست ها مبنی بر ویدئو استریمینگ، پرداخت کوچک درون برنامه ای با حجم بالا و پیام رسانی فوری در مقیاس کوتاه اشاره داشت.
تغییر شکل رسانه های دیجیتال مستلزم بکارگیری عملی و تدریجی عوامل دخیل در تمرکز زدایی می باشد. این رویکرد استفاده از برنامه های کاربردی بازار و دسترسی به همه دستگاه ها با اقتصاد رسانه های دیجیتال غیرمتمرکز را آسان می سازد. بدین ترتیب می توان از  برنامه های کاربردی سیار که به شدت تحت کنترل می باشند و مشارکت کاربران را امکانپذیر می سازند، بهره برداری نمود.

چگونه بلاکچِین باعث تغییر شکل رسانه های دیجیتال می شود؟

تجربه جدید کاربر و ویژگی های فوق العاده

همچنانکه قدرت فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام رو به فزونی است، ایجاد یک بِرند جدید لازمه گسترش رسانه های دیجیتال محسوب می شود. پیامها و استوری های محو شونده در اسنپ چت، فیلمهای ویدئویی زنده با تراکنش های کوچک در یونو و لب خوانی در میوزیکالی از جمله این ویژگی ها می باشند و من بر این باورم نوآوری های آتی در زمینه ویدئو خواهد بود.
چرا که دستگاه هایی که ما در اختیار داریم شکل غالب رسانه ای ویدوئو محسوب می شود و شکل های پیشرفته تری همچون “واقعیت مجازی” و “واقعیت افزوده”(AR/VR) هنوز چندان آمادگی لازم پذیرش از سوی افراد جامعه را ندارند.(هنوز)


 

شما درباره آینده رسانه های دیجیتال چه فکر میکنید؟ آیا تغییرات انقلابی بلاکچین با سرعتی فراتر از کاربردهای دیگر این این عرصه را درمینوردد؟ چه اندازه پیشرفت در این عرصه به آزادی شفافیت و سرعت کمک خواهد کرد؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید

 

 

 

منبع: blog.propsproject

چگونه بلاکچِین باعث تغییر شکل رسانه های دیجیتال می شود؟


یکشنبه 96 آبان 7 , ساعت 10:6 عصر

آیا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنم؟

در حال حاضر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین نوع سرمایه گذاری محسوب می شود.

به دلایل زیر:

1- حفظ ارزش. از دست دادن رفتن ارزش پول به دلیل تورم این هشدار را به مردم می دهد که از ارزش پول خود محافظت کنند. یکی از راه های خوب جلوگیری از این مشکل، تبدیل آن به ارزهای دیجیتال معتبر است.

2- فناوری ارزهای دیجیتال شگفت انگیز است. فناوری بلاک چین به شما کمک می کند که محدود به زمان و مکان جغرافیایی خاصی نباشید و واسطه ها را از زندگی خود حذف کنید بنابراین باعث ایجاد تقاضا خواهد شد و تقاضا هم باعث افزایش قیمت می شود.

3- در مسیر رکورد. از زمان معرفی بیت کوین در سال 2008 تا به امروز سرمایه گذاران بیت کوین به شدت از افزایش قیمت این ارز در طول زمان سود برده اند. بنابراین، سرمایه گذاری در چنین دارایی هایی که کمیاب هستند و باعث تقاضا می شوند، به شما امکان می دهد تا در طول زمان به سود برسید.

خطرات و ریسک های سرمایه گذاری چیست؟

برخی از مسائل و مشکلات احتمالی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

1- حباب اقتصادی. برخی از کارشناسان کسب و کار معتقدند که ارزهای دیجیتال یک حباب هستند و پس از رشد تا زمان مشخص نابود می شوند. جیمی دیمون مدیر عامل بانک JP Morgan یکی از آن ها است، این افراد عقیده دارند از آنجایی که ارزهای دیجیتال مورد حمایت هیچ فرد یا موسسه ای نیستند و نوسان خیلی بالایی دارند، نمی توانند با پول های سنتی رقابت کنند و بنابراین هرگز جایگزین آن نخواهند شد.

2- نوسان. این نکته بسیار مهم است. با نوسانت مثبت ممکن است سود زیادی کسب کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که هیچ چیز 100 درصد نیست و ممکن است پول اولیه تان هم از دست بدهید.

3- سیاست های قانونی. هنوز بیشتر کشورهای جهان به طور رسمی ارزهای دیجیتال را به عنوان یک ارز نمی پذیرند. بنابراین ممکن است دولت ها با آن موافق نباشند و یا قوانینی محدود کننده برای آن وضع کنند. البته برای مثال دولت چین چندین بار سعی در جلوگیری از بیت کوین را داشته است که خیلی موفق نبود.

روی چه ارزهایی سرمایه گذاری کنیم؟

سوالی با پاسخ مبهم

عوامل مهمی در افزایش قیمت یک ارز دیجیتال وجود دارد. مهمترین آن ها عبارتند از :

  • پذیرش. چه کشورهایی ارز مورد نظر را می پذیرند؟ چه شرکت هایی آن را به عنوان ارز قبول کرده اند؟ محوبیت آن تا چه میزان است؟ پاسخ به این سوالات می تواند به شما در انتخاب ارز برای سرمایه گذاری کمک کند.
  • ویژگی. چه چیزی این ارز را از بقیه متمایز می کند؟ این ارز چه ویژگی منحصر به فردی دارد که ممکن است باعث تقاضا شود؟
  • امنیت. امنیت می تواند خود یکی از ویژگی های بارز یک ارز باشد. ارزهایی که تحت پوشش شرکت خاصی نیستند و روی بلاک چین فعالیت می کنند، این ویژگی را دارند.

مهمترین ارزهایی که سرمایه گذاری در آن از چند سال گذشته سود خوبی داشته است:

بیت کوین: خیلی وقت است که ثابت کرده است ارزشمندترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. با بررسی نمودار های سال های گذشته می توانید افزایش قیمت فوق العاده آن را بررسی کنید. البته، همانطور که قبلا ذکر شد، به دلیل نوسانات ریسک هایی هم دارد.

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال به زبان ساده

نمودار رشد بیت کوین از سال گذشته تاکنون- حدود 800 درصد سود سالانه

اتریوم: دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار که از سال گذشته تا کنون حدود 3000 درصد افزایش قیمت داشته است. اتریوم به دلیل ویژگی هایی به جز استفاده به عنوان ارز، آینده درخشانی دارد.

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال به زبان ساده

نمودار رشد اتریوم از سال گذشته تاکنون- حدود 3000 درصد سود سالانه

لایت کوین: یکی از قویترین ارزهای دیجیتال است. امنیت بالای پروتکل آن و تفاوت استخراج آن نسبت به بیت کوین، از نقاط قوت این ارز هستند.

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال به زبان ساده

نمودار رشد لایت کوین از سال گذشته تاکنون-حدود 800 درصد سود سالانه

مونرو: مونرو به تازگی رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. ویژگی اصلی مونرو این است که واقعا ناشناس است و مشاهده تراکنش های یک کیف پول برای عموم ممکن نیست.

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال به زبان ساده

نمودار رشد مونرو از سال گذشته تاکنون- حدود 1500 درصد سود سالانه

فرایند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ارز مورد نظر را انتخاب کنید. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید روی چه ارزی سرمایه گذاری کنید. درباره ارز مورد نظر به خوبی تحقیق کنید و اخبار منتشر شده از ارز مورد نظر را پیگیری کنید.

2- کنار گذاشتن پول برای سرمایه گذاری. همه چیز نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری نیاز دارد. مبلغ سرمایه و دوره سرمایه گذاری را مشخص کنید. با توجه به ریسک هایی که در بالا گفته شد مبلغ مناسبی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید و یا می توانید به عنوان مثال هر ماه به سرمایه خود اضافه کنید. دوره سرمایه گذاری خیلی مهم است. پیشنهاد می شود حداقل شش ماه در سرمایه گذاری بمانید.

3- کیف پول ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما به یک کیف پول نیاز دارید که ارزهای خریداری شده را در آن نگهداری کنید. کیف پول های زیادی برای ارزها وجود دارد. تا حد امکان سعی کنید که از کیف پول های سرد (آفلاین مانند موبایل یا دسکتاپ) استفاده کنید.

4- فروش ارز مورد نظر در صرافی. پس از دوره سرمایه گذاری می توانید ارز خود را در صرافی های معتبر به فروش برسانید.

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال به زبان ساده


شنبه 96 آبان 6 , ساعت 6:22 عصر

یک صرافی جدید از بیت کوین کش به نام Localbitcoincash.org راه­ اندازی شد، پلتفرمی که مردم را قادر به تبادل غیر متمرکز پول به شیوه ­ی نظیر به نظیر(peer-to-peer) می سازد.

Localbitcoincash.org نسخه بتا ی پلتفرمش را منتشر کردآشنایی با صرافی جدید بیت کوین کش نظیر به نظیر (P2P) به نام Localbitcoincash.org

این هفته نسخه بتای(LBC) در حالی منتشر شد که حدود دو هفته قبل طرفداران بیت کوین کش (BCH) تصاویری از تست این پلتفرم را مشاهده کرده بودند. توسعه دهنده ی این سایت می گوید این پلتفرم هنوز در مراحل بسیار ابتدایی قرار دارد و تیم او قصد دارد با کار کردن بیشتر، پیشرفت بیشتری در بازار به وجود آورد. علاوه بر این، توسعه دهنده ی LBC می گوید که تمام تلاشش را کرده تا تیم با Localbitcoins تماس داشته باشد، زیرا آن ­ها می توانند با منشعب کردن کد به تیم کمک کنند، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. توسعه دهنده ­ی LBC می گوید:

” تصمیم گرفتیم خودمان کار را به دست بگیریم و مسائل را حل کنیم.”

وب سایت LBC اعلام کرده که:

“هدف ما، انجام رایگان تراکنش(transactions) نظیر سپرده ­ها(escrows) و نقل و انتقالات بانکی(bank transfers) برای تشویق بیشتر مردم به استفاده از بیت کوین کش است. اما با این حال در حال حاضر تمامی هزینه ها توسط پس ­اندازهای بنیان­گذاران(founder) تأمین می شود تا زمانی که از دوام و پایداری سایت اطمینان حاصل شود و هزینه­ های(fees) اختیاری را ما می­پردازیم.”

 

ما خوشحال و خشنود هستیم از زمانی که می­توانیم صورتحساب ها را پرداخت کنیم. ما مصمم هستیم که بیت کوین کش را به یک نام خانوادگی (مشهور) تبدیل کنیم

آشنایی با صرافی جدید بیت کوین کش نظیر به نظیر (P2P) به نام Localbitcoincash.org

مزیت خوبی بیت کوین کش این است که هزینه های انجام معاملات در آن کمتر از یکصدم دلار (پنی) است

علاوه بر این، واریزها(deposits) و برداشت ها(withdrawals) به جز در مورد هزینه­ ی معامله شبکه ای (tx)، رایگان است. با این حال، توسعه دهنده ی LBC می گوید هزینه های معاملات شبکه ای بر روی شبکه ی بیت کوین کش معمولاً  “بنا بر مبلغ معامله ی شما، کمتر از یک پنی (یک صدم دلار) است.” این سایت، گزینه­های سپرده گذاری(escrow options) برای داد و ستدها(trades)، نقل و انتقالات بانکی(bank transfers) و امکان گردهم­آیی های محلی(local meetups) برای مبادلات بیت کوین کش فراهم می­ آورد. در حال حاضر، اکثر افرادی که در فهرست داد و ستدهای این پلتفرم قرار دارند، گزینه ­ی گردهم آیی را انتخاب می­کنند.

لطفاً اگر از روند انجام کار آسوده خاطر نیستید، سپرده ­گذاری نکنید- یا از گزینه ی local meetups برای انجام داد و ستد با سایر کاربران محلی (خارج از سایت) استفاده کنید

 

توسعه دهنده ی LBC بر این نکته تأکید می کند که این پلتفرم هنوز در مرحله ی بتا است.

برنامه های بلند پروازانه و یک Subreddit جدید برای بیت کوین

این وب سایت برای پشتیبانی، یک ایمیل و شماره تماس در سایت خود قرار داده است و تیم توسعه نیز یک Subreddit(انجمن اختصاص داده شده به یک موضوع خاص در وب سایت Reddit) به نام/r/localbitcoincash ایجاد نموده است
LBC می­گوید:

این تیم به طور منظم از طریق subreddit پشتیبانی را انجام می­دهد و با این امکان، به مردم کمک می­کند.

علاوه بر این، این وب سایت دستورالعمل­ های گام به گام انجام مبادله­ ی BCH توسط سپرده گذاری و همچنین توسط روش­های گردهم­آیی محلی را ارائه می­دهد. همچنین، یک شاخص قیمت(price index) برای پوشش دادن انواع ارز های رمزگذاری شده(cryptocurrencies) برتر ارائه می­دهد و از این رو دیگر، کاربران نیازی به مراجعه به یک سایت اختصاصی برای یافتن قیمت های مختلف ندارند. یکی از جزئیاتی که تقریباً هر ماه توسط توسعه دهنده به Reddit اضافه خواهد شد، شهرت یک تاجر(trader reputation) است. به علاوه، مدیران LBC می­گویند که برنامه ­های بزرگی برای این وب سایتِ نظیر به نظیر دارند:

نوسان قیمت ها از حداقل 200 تا حداکثر 1000 دلار در دو ماهه ی اول ظهور بیت کوین کش، باعث ترس و نگرانی برای دارندگان بیت کوین کش شده بود. من به عنوان یک بنیان­گذار این مژده را به  شما می دهم که برنامه­ های بسیار بلند پروازانه ای برای بیت کوین کش طی 12 ماه آتی داریم.

 

از آنجایی که این سایت در نسخه بتا هست و ثبات و تضمین کافی برای انجام تراکنش را ندارد لذا توصیه میکنم با احتیاط در این رابطه برخورد کنید

 

شما در مورد پلت فرم Localbitcoincash.org جدید فکر می کنید؟ ما را از نظرات خود آگاه کنید

 

منبع: news.bitcoin

آشنایی با صرافی جدید بیت کوین کش نظیر به نظیر (P2P) به نام Localbitcoincash.org


شنبه 96 آبان 6 , ساعت 6:19 عصر

پس انتشار خبری در ارتباط با مسدود کردن و مشکلات پیرامون این موضوع بیترکس(Bittrex) سرانجامبیانیه ای عمومی در خصوص هزاران حسابی که غیر فعال نموده، در وبسایت خود منتشر کرد:

ما گهگاه به مدیریت بازبینی انطباق پرداخته و با دقت کار می کنیم تا خدمات و کاربرانمان را در مقابل آسیب ها محافظت نماییم. ما به عنوان بخشی از بازبینی انطباق برخی حسابها را بطور موقت تا زمان اتمام بازبینی معلق نموده ایم.  تعداد کل حسابهای معلق، مسدود یا ممنوع بسیار محدود است: کمتر از 0?1 درصد کل حسابها در Bittrex. بیش از 99?9 درصد حسابهای بیترکس تحت تاثیر این بازبینی واقع نشده اند.

البته، همه متوجه هستند که اکثریت قریب به اتفاق حساب های Bittrex خوب کار می کنند، فقط مشکل این است که هزاران حساب (0?1 درصد) (و هنوز) غیرفعال هستند!

پول واقعی که در معرض خطر قرار دارد

Bittrex در ایالات متحده(US) مستقر است بنابراین این مسئله که انطباق جهت تبادل امری حائز اهمیت است، قابل درک می باشد. جدای از این مسئله ایالات متحده مجموعه ای از قوانین و مقررات مختلف هم در سطح ایالتی(state) و هم در سطح فدرال(federal)می باشد.
با این وجود بسیار عجیب است که Bittrex هرگز به این مسئله که به مشتریانی که حسابهایشان را غیر فعال نموده چرایی و چگونگی آنرا اطلاع دهد، اهمیتی نداده است.
برخی کاربران طی ایمیل ها و پیام هایی که برای ما ارسال نموده اند ادعا کرده اند که مبالغ بسیار زیادی در حسابهای Bittrex خود ذخیره نموده اند. یکی از کاربران چنین از ما درخواست کرده:

“لطفا به من کمک کنید …. من حدود شش بیت کوین در حسابم دارم …. من پولم را از دست خواهم داد …. لطفا به Bittrex بگویید حساب من را حداقل 10 دقیقه فعال کند تا بتوانم پولم را از حساب بیرون بکشم …. خواهش می کنم

 

ارسال یک ایمیل ساده از سوی Bittrex قبل یا بلافاصله پس از اینکه حسابها موقتا به حالت تعلیق درآمد، احتمالا لازم بوده راه طولانی را طی کند(و سختی فراوانی داشته) تا به کاربران برسد و آنها را از این مسئله که سرانجام به حسابهایشان دسترسی خواهند یافت، مطمئن سازد.

ارتباطات بسیار ضعیف

یکی دیگر از کاربران در نظرات خود در مقاله روز گذشته ما، در خصوص شیوه برقراری ارتباط با Bittrex با ناراحتی عنوان کرد:

“مهم نیست که دلیل آن چیست، هیچ پاسخی، هیچی توضیحی، حتی هیچ پست توییتری. همین برای من کافیست که وجه خود را از حساب Bittrex بیرون بکشم.”

 

او تصحیح نمود که پیش از مقاله روز گذشته منتشر شود، همه راه های ارتباطی با این شرکت  مسدود بوده است.
بعلاوه کاربران طی ایمیل ها و پیام های بسیاری که برای ما ارسال نمودند عنوان داشتند که تیکت هایی که طی روزهای متمادی برای این شرکت ارسال داشته اند، بی پاسخ(منطقی) مانده، بنابراین می توان گفت آنها هرگز بطور خصوصی(و درست) با کاربران خود ارتباط برقرار نمی کردند.

Bittrex به تقاضای ما جهت ارائه نظرات خود در این خصوص پاسخی نداد.

سایر توضیحات

هر گزارشی مبنی بر اینکه Bittrex در محاسبات خود اشتباه نموده یا تراکنش های مبادله ای خود را بطور نادرست بکار برده یا دارای مشکلات امنیتی می باشد یا پول های اندوخته کاربران را از دست داده یا افرادی را که در تلاشند جهت بحث در خصوص وضعیت حسابهایشان به اسلک دسترسی یابند، مسدود می کند، نادرست می باشد. ما متعهد هستیم که بیترکس را به یک شرکت مبادله ارز قدرتمند، امن و خوش برخورد تبدیل سازیم که افراد بتوانند در این شرکت بطور ایمن در اقتصاد ارزهای دیجیتال مشارکت نمایند. ما از مشتریان بسیار گرامی خود تقاضا داریم بردباری بخرج دهند و در مورد خودمان قصد داریم “آرام باشیم و ادامه دهیم”(!!!)

 

یک نفر حقیقت را نمی گوید

Bittrex بر این مدعاست که هرگز هیچ فردی را جهت پرس و جو در خصوص حساب خود از طریق اسلک(Slack) مسدود ننموده است. اما ما ایمیل ها و پیام های بسیاری مبنی بر اینکه این شرکت دقیقا همین کار را انجام داده، دریافت کرده ایم.

در دست اقدام

Bittrex ظاهرا با آرامش به کار خود ادامه می دهد! اما در مورد کاربرانی که تحت تاثیر این اقدام آنها قرار گرفته اند چه؟(کاربران به چه صورت باید به آرامشی شبیه به مسئولان شرکت بیترکس برسند؟)
در حال حاضر این شرکت  پاسخگوی تیکت ها نمی باشد یا پاسخگویی به آنها را به زمان دیگری موکول نموده است. این امر چندان تعجب آور نیست چرا که شمار بسیاری از شرکت های صرافی بیت کوین و آلتکوین از جمله پولونیکس(Poloniex) و کوین بِیس(Coinbase) با حجم انبوهی از تیکت های پشتیبانی کاربران روبرو شده اند.
این مسئله برای مشتریان جای سوال دارد که چه زمانی به حسابهای خود دسترسی خواهند یافت؟

ما این سوال ها را از Bittrex پرسیده ایم و چنانچه پاسخی دریافت کنیم با شما درمیان خواهیم گذاشت.

 


بیانیه کامل شرکت Bittrex :

روی سخن ما با گزارشات اخیر در خصوص تعلیق حسابهای Bittrex می باشد.

ما گهگاه به مدیریت بازبینی انطباق پرداخته و با دقت کار می کنیم تا خدمات و کاربرانمان را در مقابل آسیب ها محافظت نماییم. ما به عنوان بخشی از بازبینی انطباق برخی حسابها را بطور موقت تا زمان اتمام بازبینی معلق نموده ایم.  تعداد کل حسابهای معلق، مسدود یا ممنوع بسیار محدود است: کمتر از 0?1 درصد کل حسابها در Bittrex . بیش از 99?9 درصد حسابهای Bittrex تحت تاثیر این بازبینی واقع نشده اند.
هر گزارشی مبنی بر اینکه Bittrex در محاسبات خود اشتباه نموده یا تراکنش مبادله ای خود را بطور نادرست بکار برده یا دارای مشکلات امنیتی می باشد یا کوین های اندوخته کاربران را از دست داده یا افرادی را که در تلاش بودند جهت بحث در خصوص وضعیت حساب هایشان به اسلک ما دسترسی یابند، مسدود می کند، نادرست می باشد. ما متعهد هستیم که بیترکس را به یک شرکت مبادله ارز قدرتمند، امن و خوش برخورد تبدیل سازیم که افراد بتوانند در این شرکت بطور ایمن در اقتصاد ارزهای دیجیتال مشارکت نمایند. ما از مشتریان بسیار گرامی خود تقاضا داریم بردباری بخرج دهند و در مورد خودمان قصد داریم “آرام باشیم و ادامه دهیم”.


 

 

 

منابع: cointelegraph

شرکت مبادله ارز بیترکس سکوت را شکست، اما پرسش ها همچنان باقیست


شنبه 96 آبان 6 , ساعت 6:15 عصر

لایت کوین یکی از چند ارز دیجیتال معتبر و محبوب در بین کاربران است. در این مقاله با چگونگی فرایند استخراج لایت کوین آشنا خواهید شد. لایت کوین از الگوریتم اسکریپت (Scrypt) برای استخراج استفاده می کند.

1- سخت افزار های استخراج لایت کوین

برای استخراج لایت کوین می توانید از پردازنده (CPU)، کارت های گرافیکی (GPU) و دستگاه های ASIC استفاده نمایید. استفاده از CPU برای استخراج به دلیل گستردگی شبکه و سخت بودن استخراج تقریبا منسوخ شده است و کارت های گرافیکی و دستگاه های ASIC این روز ها برای استخراج استفاده می شوند.

استخراج لایت کوین با کارت های گرافیک

چند سال گذشته استخراج بیشتر ارزهای دیجیتال با کامپیوتر های خانگی و معمولی امکان پذیر بود اما امروزه به دلیل گستردگی شبکه لایت کوین برای استخراج به صرفه با GPU نیاز به یک یا چند کارت گرافیک قدرتمند دارید. توجه داشته باشید که استخراج با کامپیوتر های معمولی و یا لپ تاپ امکان پذیر است اما به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود.

برای استخراج لایت کوین با کارت های گرافیکی نیاز به جمع آوری یک ریگ (Rig) مناسب استخراج دارید. ریگ به معنای یک پک از سخت افزار هاست. ریگ ها را می توانید به صورت آماده خریداری کنید و یا خودتان اقدام به تهیه و جمع آوری قطعات آن روی یک برد کنید.

آموزش استخراج لایت کوین

یک ریگ استخراج متشکل از شش کارت گرافیک

به طور کلی سخت افزارهایی که برای جمع آوری ریگ استخراج لایت کوین نیاز دارید:

1- مادربرد مخصوص

2- کارت های گرافیک قدرتمند

3-یک RAM و CPU متوسط

4- پاور مناسب

5- یک شاسی برای سوار کردن قطعات روی آن

انتخاب کارت گرافیک مناسب

در انتخاب کارت گرافیک باید به هش ریت کارت گرافیک دقت داشته باشید. شما می توانید با استفاده از ماشین حساب های آنلاین استخراج، با وارد نمودن هش ریت کارت گرافیک و هزینه برق در کشور مورد نظر، میزان سود تقریبی خود را بدست آورید. فقط کافی است که کلمه Mining Calculator را در گوگل جستجو کنید.

استخراج لایت کوین با دستگاه ASIC

آموزش استخراج لایت کوین

برای استخراج لایت کوین می توانید مانند بیت کوین از طریق دستگاه های ASIC هم اقدام کنید. بهترین دستگاه ASIC استخراج لایت کوین در حال حاضر BitMain Antminer L3 Plus است.

این دستگاه 2 هزار دلاری با هش ریت 504MH/S و رابط کاربری آسان امکان استخراج راحت تر را برای کاربران فراهم کرده است. هر کدام از این دستگاه ها روزانه حدود 0?3 لایت کوین (12 دلار با قیمت کنونی ) سود خالص بدست می آورد. این دستگاه از طریق سایت رسمی شرکت bitmain و یا فروشگاه های آمازون و ebay قابل خریداری است.

2- نرم افزارهای استخراج لایت کوین

پس از فراهم کردن سخت افزارهای مورد نیاز، باید روی سیستم خود سیستم عامل نصب کنید و نرم افزارهای مورد نیاز استخراج را روی آن نصب و اجرا کنید.

شما می توانید این نرم افزارها را روی بیشتر سیستم عامل ها از جمله ویندوز یا مک اجرا کنید. توجه کنید که شما نیاز به یک اینترنت با سرعت متوسط به بالا ( حداقل 2 مگابیت) دارید و ترجیحا قطعی اتصال نداشته باشد. عمل استخراج حجم اینترنت زیادی را مصرف نمی کند (حداکثر 3 گیگ در ماه)

استخر استخراج لایت کوین :

پس از نصب سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نیاز باید در یک استخر استخراج ثبت نام کنید و اطلاعات سرور و پورت خود را در نرم افزارهای استخراج وارد کنید. بهترین استخر استخراج لایت کوین، litecoinpool.org است.

روی دستگاه های ASIC معمولا نرم افزارهای مورد نیاز از قبل نصب شده است و شما فقط کافی است که اطلاعات استخر استخراج خود را در آن وارد کنید.

معرفی نرم افزارهای استخراج لایت کوین

نرم افزارهای معتبر استخراج لایت کوین با GPU :

1- CGMiner 3.7.2

آموزش استخراج لایت کوین

بهترین و پرکاربرد ترین نرم افزار استخراج لایت کوین است. این نرم افزار اساسا برای بیت کوین توسعه داده شده است اما نسخه 3?7?2 آن از الگوریتم Scrypt پشتیبانی می کند. این نرم افزار از هر دو نوع گرافیک های AMD و Nvidia پشتیبانی می کند.

دانلود نرم افزار CGMiner 3.7.2 : دانلود با لینک مستقیم

دستور العمل های نرم افزار : راهنمای CG Miner

2- CUDAminer

یکی دیگر از نرم افزارهای استخراج الگوریتم Scrypt است. این نرم افزار فقط از کارت گرافیک های Nvidia پشتیبانی می کند.

آموزش استخراج لایت کوین

دانلود نرم افزار CUDAminer : دانلود با لینک مستقیم

دستور العمل های نرم افزار : راهنمای CUDAminer

 

بعضی از نسخه های نرم افزارهای sgminer و bfgminer هم از استخراج لایت کوین پشتیبانی می کنند اما دو نرم افزار فوق بهترین نرم افزارهای استخراج در این زمینه هستند.

آموزش استخراج لایت کوین


<   <<   6   7   8   9   10      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ