سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جویای دانش میان نادانان، همچون زنده در میان مردگان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 96 دی 15 , ساعت 6:54 عصر
از کجا و چگونه Cardano بخریم؟Reviewed by ثریا نیل درارonDec 19Rating: 5.0

ارز (cardano (ada برای نقل و انتقال پول‌های الکترونیکی استفاده می‌شود. تراکنش هایی که از طریق این ارز انجام میشوند سریع و مستقیم بوده و امنیت آنها تضمین شده است. از این رو، گفته شده که این ارز نقش تعیین کننده ای را در آینده ارزهای دیجیتال بر عهده خواهد داشت. 

کاردانو نقش پررنگی را در زمینه ارزدیجیتال برعهده دارد و فراتر از یک ارز رمزنگاری شده ساده است. یکی از مزیت های عمده این پلتفرم تکنولوژیکی این است که روزانه افراد، سازمان‌ها، و نهادهای دولتی در سرتاسر دنیا میتوانند از طریق آن نرم افزارهای مالی را اجرا کنند.

اول از همه…

برای شروع فعالیت با این پلتفورم و انجام معاملات مالی، در ابتدا لازم است یکی از ارزهای بیت کوین یا اتریوم را از صرافی خریداری نمایید. برای مثال میتوانید اول از وبسایت کوین بیس اتریوم تهیه کنید. پس از تکمیل این مرحله نوبت به خرید ADA از وبسایت بایننس میرسد. در صورتی که از قبل اتریوم دارید هم میتوانید از مرحله اول صرف نظر کنید و مستقیما وارد مرحله خرید از بایننس بشوید.

این ارز را با استفاده از بیت کوین هم میتوانید بخرید. اما چون انتقال آن از یک صرافی به صرافی دیگر خیلی طول میکشد، توصیه میشود از اتریوم استفاده کنید تا ظرف چند دقیقه انتقال تکمیل شود.

طریقه ثبت‌نام در بایننس

بایننس Binance یکی از صرافی‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال به حساب می آید. معمولا، این صرافیکارمزد کمتری را بابت تراکنش‌های خود دریافت میکند و آن طور که از شواهد پیداست تاکنون مشکلات زیادی در این بخش وجود نداشته و پشتیبانی آن در زمینه پاسخ به سوالات و مشکلات فعال بوده است.

برای استفاده از پلتفورم بایننس می توان دو روش ساده و پیشرفته را به کار گرفت. در این مقاله، بیشتر به معرفی امکانات مرتبط با روش ساده میپردازیم. تنها تفاوت عمده ای که میان این دو روش وجود دارد این است: در حالت پیشرفته امکان انجام تحلیل‌های تکنیکال دقیق‌تری وجود دارد.

واریز اتریوم به بایننس

پس از ثبت نام در بایننس، وارد حساب کاربری خود شوید. در قسمت بالا سمت راست، چند منو وجود دارد. در قسمت Funds روی گزینه Deposits Withdrawals کلیک کنید. در این قسمت می توانید موجودی خود را مشاهده نمایید. (یعنی سکه هایی که از بایننس خریداری شده، به علاوه سکه هایی که از آدرسهای دیگر دریافت کرده اید)

خب، برای ارسال اتریوم های خریداری شده از Coinbase یا Gemini و ارسال آن به Binance، باید یک آدرس مرتبط با اتریوم داشته باشید که از طریق این صفحه میتوانید آن را پیدا کنید.

از کجا و چگونه Cardano بخریم؟
برای درک بهتر چگونگی انتقال اتریوم از کوین‌بیس به بایننس، تصاویری در این قسمت قرار داده شده است:
از کجا و چگونه Cardano بخریم؟
از کجا و چگونه Cardano بخریم؟
از کجا و چگونه Cardano بخریم؟
آدرس را کپی کنید و اتریوم خود را به بایننس انتقال دهید.

پس از تکمیل انتقال اتریوم به بایننس، روی گزینه Exchange در منو Basic کلیک کنید. این گزینه در قسمت بالا، سمت چپ قرار دارد.

از کجا و چگونه Cardano بخریم؟

اکنون نوبت انتخاب سکه ADA از لیست ارزهای موجود در این بخش است، که در قسمت پایین درباره آن توضیحاتی ارائه شده:

از کجا و چگونه Cardano بخریم؟

  • روی گزینه ETX در گوشه سمت راست کلیک کنید. با این کار به لیست سکه های قابل مبادله با اتریوم دسترسی پیدا میکنید.
  • عبارت ADA را در قسمت جستجو وارد نمایید تا نتایج جستجو فیلتر شوند. برای نمونه، جفت ارزی ADA/ETH را به همراه قیمتی معادل 0?00032068 اتریوم مشاهده خواهید کرد. در این مرحله چیزی تا سرمایه گذاری روی ADA نمانده و فقط کافی است روی گزینه ADA/ETH کلیک کنید.
  • سپس، نمودار معاملات کندل استیک روزانه (مانند عکس زیر) نمایش داده خواهد شد و در سمت چپ آن میتوانید اطلاعات لازم را مشاهده کنید.

از کجا و چگونه Cardano بخریم؟
در قسمت سمت چپ نمودار، قیمت ها با رنگ سبز لیست شده اند. برای پرداخت قیمت ADA به اتریوم (که در تصویر بالا 0?00032018 است) روی قیمت مورد نظر کلیک کنید. بعد از کلیک کردن این میزان به 0?00031555 تغییر میکند. حالا شما باید تعیین کنید که مایلید چه میزان اتریوم روی این ارز سرمایه‌گذاریکنید. روی 25 | 50 | 75 | 100? کلیک کنید تا هزینه مقدار ADAی که می توانید با آن قیمت خریداری کنید را بپردازید.

شما میتواند قیمت را از میان لیست سبز رنگ تعیین کنید. این قیمت ها اساسا پیشنهادات متفاوتی هستند که از سوی دیگران ارائه میشوند. از این رو به این خرید سفارش محدود یا شرطی هم گفته میشود.

از آنجا که هنوز مبتدی هستید، می توانید بر روی تب Market که در کنار Limit قرار دارد، کلیک کنید، مقدار ETH و بعد گزینه Buy ADA را انتخاب کنید. (معمولا بر اساس قیمت بازار، ارزش گذاری میشود)
پس از تکمیل این عملیات، برای جستجو ADA روی گزینه Deposits & Withdrawals در منو Funds کلیک کنید.

تبریک! عملیات خرید ADA تکمیل شد.

منبع: hackernoon

از کجا و چگونه Cardano بخریم؟


جمعه 96 دی 15 , ساعت 6:53 عصر
شکایت دسته‌جمعی علیه یک ICO که توسط فلوید می‌ودر، بوکسر معروف حمایت شده بودReviewed by مریم ناصریonDec 19Rating: 5.0

عرضه‌ی اولیه کوین یا همان ICO که توسط قهرمان بوکس فلوید می‌ودر (Floyd Mayweather, Jr) حمایت شده بود، این روزها در مرکز یک شکایت دسته‌ جمعی قرار گرفته است.

در تاریخ 13 دسامبر، بر علیه سهراب شارما، ریموند تراپنی، روبرت فارکاس و ویلیام هنگر و همچنین شرکت سنترا تک (Centra Tech) اقامه دعوی شده است، با این اتهام که آنها قوانین اوراق بهادار آمریکا را با فروش یک توکن نقض کرده‌اند، این توکن برای توسعه یک ارز دیجیتال با تمرکز بر دپیت کارت، 30 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد.

ارائه‌ی دادخواست بیش از یک ماه بعد، وقتی که دو نفر از بنیان‌گذاران شرکت آن استارتاپ را ترک کردند علیه آنها مطرح شد. طبق یک پست وبلاگی، و همچنین یک پروفایل از آنها و همان ICO که در روزنامه‌ینیویورک تایمز منتشر شد، بعد از اینکه فروش توکن به اتمام رسید، شارم و تراپنی هر دو از پروژه خارج شدند.

در شکایتی که مطرح شده، وکیل دعوی شاکی‌ها ادعا کرده که فروش سنترا، یک ارائه توکن و فروش اوراق بهادار ثبت نشده بوده.

آنها گفته‌اند:

در رابطه یا ارائه اولیه‌ی کوین توسط سنترا (آی سی او سنترا)، متهمان با ارائه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده  بیش از 30 میلیون دلار ارز دیجیتال جمع‌آوری کرده‌اند و به این ترتیب قانون مستقیم اوراق بهادار آمریکا را زیر پا گذاشته‌اند.

شکایت مطرح شده همچنین این اتهام را وارد کرده که متهمان سرمایه‌ گذارها را درمورد طبیعت ارتباط محصولشان با کارت‌هایی مانند ویزا کارت و مستر کارت گمراه کرده بوده است. و همچنین یک لیست تقلبی و ساختگی از اعضای تیمش بر روی وب‌سایتشان منتشر کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که در یک پست وبلاگی به انتشار رسیده، تیم سنترا با شکایت مطرح شده توسط «خریداران مدعی توکن‌های سنترا» مخالفت کرده است.

این استارتاپ درمخالفت با شکایت طرح شده اینگونه نوشته:

این اقامه دعوی، که قسمت اصلی آن ادعاهای بی اساسی و تکراری بر ضد سنترا تک ارائه می‌کند،‌ بیان کرده که ارائه اولیه کوین توسط سنترا یک فروش اوراق بهادار ثبت نشده بوده است. شکایت شاکیان قصد دارد همان ادعاها و اتهاماتی را تقلید کند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درمورد تمام ارائه دهندگان ارزهای دیجیتال ارائه کرده است.

و اضافه کرده‌اند:

سنترا تمام اتهامات وارد شده در شکایت را رد می‌کند.

آی سی او سنترا قبل از به اتمام رسیدن جمع‌آوری سرمایه‌اش به طرز قابل توجهی توسط می‌ودر و همچنین تولید کننده موسیقی دی جی خالد (DJ Khaled) حمایت شد. هرچند که زمان بندی اتفاقات در حال حاضر نامعلوم است،‌ پست‌های اصلی نوشته‌ شده توسط می‌ودر روی اینستاگرام و فیسبوکش که فروش توکن‌ها را حمایت می‌کرد،‌ حذف شده‌اند و یک پست دی جی خالد هم در زمان انتشار روزنامه‌ها در مورد این آی سی او دیگر در دسترس نبود.

در شکایت مطرح شده نه اسمی از می‌ودر آمده و نه خالد.

شرکت‌های کومولوسی (Komlossy Law)  و همچنین یک شرکت تضمانی با مسئولیت محدود به نام لوی و کورینسکی ( Levi & Korinsky LLP) از جیکوب زویی که شاکی پرونده است، در دادگاه دفاع خواهند کرد. نماینده‌ی می‌ودر به درخواست اظهار نظر در این مورد هیچ پاسخی نداده است.

شکایت دسته‌جمعی علیه یک ICO که توسط فلوید می‌ودر، بوکسر معروف حمایت شده بود


جمعه 96 دی 15 , ساعت 6:52 عصر

قراردادهای آتی چه نوع قرار دادهایی هستند؟

این نوع قراردادها که از آنها با نام‌هایی همچون «قراردادهای آتی» یا «پیش فروش» نیز یاد می‌شود، توافقنامه هایی خاص هستند که طی آن، در تاریخ مشخصی در آینده و با مبلغ معلوم، کالایی خرید و فروش می‌شود.

در صورت انعقاد یک قرارداد آتی، هر دو طرف معامله موظف هستند کالا و دارایی موردنظر را صرف نظر از اینکه قیمت آن در تاریخ اتمام قرارداد چقدر خواهد بود، به قیمت توافق شده خرید و فروش کنند.

هدف از این قراردادها صرفاً تضمین حداکثر سود نیست و از آن تنها به عنوان ابزاری ریسک پذیر در مدیریت نام برده می‌شود که در بازارهای مالی برای جلوگیری و حفاظت کالا از تغییرات قیمتی و با قوانین خاصی صورت می‌پذیرد.

همچنین از قراردادهای آتی به منظور تنظیم قیمت سهام در سرمایه گذاری‌ها استفاده می‌شود. در این حالت معمولاً دارایی پایه چندان دچار نوسانات قیمتی نخواهد شد.

در این گونه قراردادها، مذاکرات و تبادلات در بستری با نام بازار آتی (بازار معاملات آتی) انجام خواهد گرفت که به عنوان واسطه عمل می‌کند.

قرارداد آتی چگونه عمل می‌کند؟

قرارداد آتی را می‌توان به دو صورت برقرار کرد: بلند و کوتاه (لانگ و شورت)

در حالت بلند، توافق می‌کنید که در آینده و در هنگام اتمام قرارداد، یک دارایی را با قیمت مشخصی خریداری کنید. در صورتی که حالت کوتاه را انتخاب کنید، توافق می‌کنید که در طمان اتمام قرارداد دارایی خود را به قیمت مشخص شده بفروشید.

مثال مناسبی از این نوع قرار دادها در زیر آمده است. در این قرار داد یک شرکت هواپیمایی برای در امان ماندن از تغییرات قیمت سوخت، قرارداد آتی را میان خود و شخص دیگری امضا می‌کند:

فرض می‌کنیم که قیمت سوخت، هر گالن دو دلار است. شرکت هواپیمایی که می داند قیمت رشد خواهد کرد، یک قرارداد آتی سه ماه برای هزار گالن سوخت و با ارزش دو هزار دلار خریداری می کند. طبق این قرارداد شرکت هواپیمایی پول هزار گالن سوخت را پرداخت می کند و سه ماه دیگر که قرارداد به اتمام رسید، سوخت را تحویل خواهد گرفت.

اگر در پایان سه ماه که قرارداد به اتمام می‌رسد، قیمت طبق بیشبینی شرکت هواپیمایی قیمت سوخت افزایش یابد و مثلا به سه دلار برسد ، شرکت هواپیمایی هزار دلار صرفه جویی کرده است.

توزیع کننده نیز در صورتی که از ثابت ماندن قیمت‌ها مطمئن باشد، حتی با وجود بالا بودن آنها، با آغوشی باز از عقد این گونه قراردادها حمایت می‌کند. از طرف دیگر، قراردادی مشابه آنها را از کاهش قیمت‌های احتمالی مصون می‌دارد.

در این مثال، هر دو طرف با عقد قراردادهایی از نوع آتی خود را از نوسانات بازار سوخت حفظ کرده‌اند.

در این میان عده‌ای از سرمایه گذاران نیز وجود دارند که از قرارداد آتی بیشتر برای احتکار سود می‌برند تا از آن را روشی محافظتی ببینند.

این قبیل سرمایه گذاران معمولاً در هنگام کم بودن قیمت از صورت بلند آن استفاده می‌کنند و با افزایش قیمت، ارزش قرارداد نیز بالاتر می‌رود. در این مرحله سرمایه گذار تصمیم می‌گیرد که قرار داد را با قیمتی بالاتر، به سرمایه گذاری دیگر بفروشد.

قرارداد آتی بیت کوین چیست؟

قراردادهای آتی، تنها برای کالاهای فیزیکی کاربرند ندارند. آنها می‌توانند کالاهای اقتصادی و مالی را نیز شامل شوند.

در ارتباط با قراردادهای آتی بیت کوین، روی قیمت بیت کوین در آینده قرارداد منعقد می‌شود. به نوعی دلالان روی قیمت بیت کوین در آینده و تاریخی مشخص شرط‌بندی می کنند.

به علاوه، این کار، به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد که روی قیمت بیت کوین بدون داشتن آن سود کنند.

از پیامدهای این کار می‌توان به دو مورد اشاره نمود:

اول اینکه، خود بیت کوین از هیچ گونه آئین نامه‌ای پیروی نمی‌کند، اما قراردادهای آتی بیت کوین می‌توانند در بازارهایی دارای آئین‌ها و قوانین مشخص منعقد شوند. این موضوع برای آن دسته از افرادی که نگرانی‌هایی در مورد ریسک‌های مرتبط با فقدان آئین نامه‌ها مرتبط را دارند، بسیار سودمند خواهد بود.

دوم، در مناطقی که تبادل بیت کوین ممنوع است، این قراردادها فرصتی برای سفته بازی روی قیمت آینده بیت کوین را فراهم می‌نمایند.

این قراردادها چگونه در ارتباط با بیت کوین به کار گرفته می‌شوند؟

در مورد بیت کوین نیز عیناً همان ساز و کارهایی که در مورد آتی‌های کالاهای دیگر به کار گرفته می‌شود، استفاده خواهد شد.

سرمایه گذاران با پیشبینی کاهشی یا افزایشی بودن قیمت بیت کوین در آینده می‌توانند تصمیم بگیرند که نوع بلند یا کوتاه را در مورد قراردادهای خود انتخاب کنند.

برای مثال، اگر فردی بیت کوین را در قیمت فرضی هجده هزار دلار خریداری کرده است و پیش بینی می‌کند که در آینده قیمت آن با کاهش رو به رو خواهد شد، برای جلوگیری از ضرر، می‌تواند قرارداد آتی را با قیمت فعلی هجده هزار دلار بفروشد.

با نزدیک شدن به موعد قرار داد قیمت بیت کوین به همراه قیمت قرارداد کم می‌شود، در اینجا سرمایه گذار تصمیم می‌گیرد که قرارداد آتی خود را دوباره خریداری کند.

اگر قرار داد در تاریخی نزدیک به موعد قرار داد با قیمت شانزده هزار دلار معامله شود، سرمایه گذار دو هزار دلار سود کرده و در عین حال با فروش سرمایه خود در قیمت بالا و خرید دوباره در قیمت پایین‌تر، از کالای خود نیز محافظت نموده.

این یک مثال بسیار ساده در مورد این گونه قراردادهای بیت کوین بود. در نمونه‌های واقعی‌تر، قراردادها ممکن است بسیار پیچیده‌تر شوند و شاید شامل محدودیت‌های حداقلی و حداکثری در ارزش باشند.

قرارداد آتی چه تأثیری بر آینده قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟

در کوتاه مدت این کار باعث افزایش قیمت آن خواهد شد، چرا که تقاضای بیشتری را در بازارهای ارزهای دیجیتال به دنبال خواهد شد.

یک روز پس از عرضه این نوع قراردادها برای بیت کوین در بازار جهانی شیکاگو، قیمت بیت کوین با افزایشی ده درصدی به قیمت شانزده هزار دلار رسید. این اولین باری بود که بیت کوین وارد بازاری بزرگ با این حجم از قانون گذاری می‌شد.

در موقعیتی مشابه، با عرضه قراردادها در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان، یعنی بورس و بازرگانی شیکاگو (CME)، قیمت بیت کوین تا نزدیک بیست هزار دلار نیز پیش رفت.

در بلند مدت اما، پیش بینی قیمت بیت کوین سخت‌تر می‌شود. با این حال همچنان به افزایش قیمت بیت کوین کمک خواهد کرد.

آیا به این معناست که قیمت بیت کوین به مراتب بالا رود؟

به چندین دلیل بله:

  • در این صورت بیت کوین می‌تواند در بازارهای عمومی قانون گذاری شود، که باعث می‌شود کسانی که تا پیش از آن برای عدم وجود قانون‌هایی در مورد بیت کوین دچار دوگانگی در سرمایه گذاری بودند، با جرئت بیشتری این کار را انجام دهند.
  • بنگاه‌های سرمایه گذاری می‌توانند قراردادهای آتی بیت کوین را به عنوان گزینه‌ای پایا در سرمایه گذاری به ارباب رجوع‌های خود عرضه کنند.
  • با این کار می‌توان راحت تر بیت کوین‌ها را به پول تبدیل کرد، خرید و فروش ارزهای دیجیتالی را تسریع کرد و در نتیجه منافع آنها را نیز افزایش خواهد.
  • به این وسیله می‌توان پای بیت کوین را به بازارهای بزرگ‌تری باز کرد که شامل کشورهایی که در آن خرید و فروش بیت کوین ممنوع است نیز می‌شود.

در عین حال که آتی می‌تواند باعث ثبات بازار شود در مورد بیت کوین نیز می‌تواند موجب ثبات هر چه بیشتر قیمت آن گردد.

این اتفاق برای بلاک چین به چه معنی است؟

نتایج متفاوتی را می‌توان متصور شد:

اول اینکه، بیت کوین ویترین ارزهای دیجیتالی است. از همین رو اگر قیمت بیت کوین در کوتاه مدت با افزایش‌های بسیاری مواجه شود، نظر افراد بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند. صد البته باید از تأثیر داشتن یا نداشتن قراردادها بر روی این موضوع صرف نظر کرد.

هر چه افراد بیشتری به سمت صنعت ارزهای دیجیتالی کشیده شوند، قیمت ارزهای دیگر (به جز بیت کوین) نیز بالاتر می‌رود.

خلاف این موضوع نیز صادق است. جایی که در آن سرمایه گذاران برای سهیم شدن در افزایش‌های قیمت بیت کوین، دیگر ارزهای دیجیتالی خود را بفروشند. در مقیاس بزرگ می‌تواند باعث کاهش قیمت تمامی ارزهای دیجیتالی شود.

در سناریو محتمل‌تر، ممکن است ارزهای دیجیتالی قوی‌تر، مانند اتریوم، لایتکوین، ریپل و … پا جای پای بیت کوین بگذارند و بتوانند از طریق قراردادهای قرارداد آتی به فروش برسند.

در آینده بیت کوین را در چه جاهایی می‌توانید معامله کنید؟

دو بازار جدا برای معامله بیت کوین‌های شما وجود خواهد داشت:

اول، یکی از صرافی‌های منتخب بیت کوین مانند «بایتمکس» و «اوکی کوین». صرافی‌های ارزهای دیجیتالی مدت‌هاست که این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهند. این صرافی‌ها درست همان‌جاهایی هستند که خرید و فروش بیت کوین بدون آئین نامه و قانون گذاری صورت می‌گیرد.

گزینه دوم، بازارهای قانون گذاری شده و عمومی هستند؛ که خود یکی از دلایل افزایش قیمت بیت کوین در ماه دسامبر بود است که با شروع عرضه در CBOE در ده دسامبر آغاز شد و 17 دسامبر شاهد عرضه آن در CME بودیم. شرکت‌های واسطه دیگری نیز مانند جی‌پی‌مورگان و  TD Ameritrade از علاقه خود برای ورود به این عرصه گفته‌اند.

قراردادهای آتی یا سَلَف بیت کوین به زبان ساده


جمعه 96 دی 15 , ساعت 6:50 عصر

وقتی اخلاق و سود در مقابل یکدیگر قرار بگیرند، احتمال اینکه اخلاق پیروز میدان باشد واقعا ناچیز است.

– شرلی کریشولم، نماینده کنگره‌ی آمریکا و اولین نماینده زن آمریکایی-آفریقایی که در سال 1968 برای نمایندگی رای آورد.

بیت‌ کوین در بالاترین قیمتش از ابتدای وجودش تاکنون قرار دارد. کنفرانس‌های بلاک‌چین با سرعت هر چه تمام‌تر در حال برگزاری هستند. واضح است که همه‌چیز در حال تغییر است.

اما چیزهایی وجود دارند که دقیقا ‌متناسب با این دوره‌ی زمانی پیش نمی‌روند.

در طول 50 سال گذشته، بشر گام‌ها و جهش‌های بزرگی در زمینه‌های نوآوری‌های تکنولوژی داشته است، و هنوز نظرسنجی‌ها و آمار و ارقام مربوط به کارمندها همیشه نارضایتی و عدم علاقمندی زیادی از سوی کارمندان شرکت‌ها نشان می‌دهد. (یک نظرسنجی که جدیدا گالوپ انجام داده نشان می‌دهد که 51 درصد نیروی کار آمریکا علاقه و دلسوزی چندانی نسبت به کارشان احساس نمی‌کنند).

بگذارید واضح بگویم، من یک سرمایه دار و حامی وفادار بازارهای آزاد و جهانی هستم. هرچند،‌ طبق تجربه‌های شخصی از بانکداری و زیرساخت‌های بازار مرا به این نتیجه رسانده که فرهنگ سازمانی در مسیر درستی قرار ندارد.

در حال حاضر تمرکز همه بر روی این است که به اهداف مالی فصلی‌شان برسند و سود بیشتری کنند، هم شرکت‌های عمومی،‌ هم شرکت خصوصی و هم استارتاپ‌ها به همین صورت هستند.

مشکل این نیست که شرکت‌ها چه میزان پول درمی‌آوردند. خیلی از شرکت‌ها خیلی زیاد پول درمی‌آورند اما اهمیتی برای افرادی که برای آنها کار می‌کنند و جزو منابع آنها هستند قائل نیستند.

اینکه شرکت‌ها عوام فریبی کنند و سالی یک بار به کارمندان عیدی و کارت پستال یادگاری بدهند اصلا کافی نیست. اینکه به مدرسه‌ها کمک کنند یا به موسسه‌های خیریه کامپیوتر اهدا کنند کافی نیست.

شرکت‌هایی بر پایه انسانیت

اما نباید بگذاریم به همین صورت باقی بماند. تلاش برای این موضوع کار بیهوده‌ای نیست،‌ بلکه فایده‌های زیادی برای ما دارد. ما انسانیت را به فرهنگ سازمانی باز می‌گردانیم. باید یک بار دیگر مفهموم داشتن یک شرکت را برای خودمان تعریف کنیم.

امروزه،‌ حرکات رو به رشدی در حال انجام است که مدیران مالی سنتی به دنبال فرصت‌هایی در ارتباط با کریپتوکارنسی و بلاک چین، از کار فعلی خود استعفا می‌دهند، اما این روند رو به رشد به خاطر پول خیلی بیشری است که از آن حاصل می‌شود.

خیلی از مردم به دنبال این هستند که کارشان با اهداف شخص‌شان در یک راستا باشند، و خیلی از شرکت‌ها هیچ نوع هدف واقعی‌، برنامه برای حل کردن مشکلات اجتماعی و کمک کردن به کارمندانشان در برنامه‌های خود ندارند.

فرهنگ سازمانی جدید در شرکت‌های بلاک‌چینی برای جلوگیری از فرار مغزها

من به همه‌ی کارآفرینان و توسعه دهندگان بلاک چین پیشنهاد می‌کنم که طبق یک فرهنگ جدید عمل کنند. در این فرهنگ جدید شرکت‌ها به معنای واقعی برای کارمندهایشان و مشکلات جامعه اهمیت قائل هستند و طبق همین اهداف پیش می‌روند.

کار کردن قسمت بزرگی از زندگی روزانه‌ی هر کدام از ما را تشکیل می‌دهد. بله، همه باید برای مخارج روزانه‌شان کار کنند و حقوق بگیرند اما زندگی کار هرکس باید فراتر از این باشد که فقط برای زنده ماندن کار کند.

تکنولوژی بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال یک پارادایم  و شبکه‌ی جدید خلق می‌کند و من اعتقاد دارم که یک فرصت واقعی در اختیار ما قرار دارد که فرهنگ سازمانی را بازتعریف کنیم و تغییر دهیم.

چند ایده که باید در نظر داشته باشید

  • افراد و رابطه‌ها را اولویت اول خود قرار دهید. افرادی را استخدام کنید که اهدافی مشابه اهداف شرکت دنبال می‌کنند و سعی کنید با درگیر و علاقمند کردن افراد،‌ استعدادها را در شرکت خود نگه دارید.
  • درمورد ساختارهای دستمزد دادن به کارمندان خلاقیت به خرج دهید. سعی کنید فاصله زیادی بین افرادی که بالاترین حقوق را می‌گیرند و افرادی که پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کنند وجود نداشته باشد. من و یکی از شرکای کاریم قصد داریم برای حقوق مدیران ارشد و کارمندان متوسط بنچ مارک انجام دهیم و حقوق آنها را در یک سطح قرار دهیم. ما همچنین در حال بررسی مدل‌های مالکیت تعاونی هم هستیم.
  • یکی دیگر از ایده‌هایی که در حال بررسی آن هستیم شفافیت درمورد حقوق‌ها است. در حال حاضر پنهان کاری بسیار زیادی درمورد رده‌های متوسط و پایین‌تر قرار دارد. وقتی که به هرحال افراد حقوق‌شان را به یکدیگر می‌گویند،‌ پنهان‌کاری هیچ سودی ندارد. بیایید در این مورد شفاف و منصف عمل کنیم.

فرهنگ سازمانی جدید در شرکت‌های بلاک‌چینی برای جلوگیری از فرار مغزها

  • به کارمندانی که وقت می‌گذارند تا مشکلات واقعی اجتماعی که برایشان اهمیت دارد را حل کنند جایزه بدهید و تشویق کنید. یکی از وظایفی که بر عهده هر شخص قرار دارد کمک کردن به خانواده و افرادی است که به کمک نیاز دارند. اینکه برای پول درآوردن مجبور هستیم کار کنیم نباید مانع این شود که به دیگران کمک کنیم.

یک خانواده بزرگ بسازید که در آن از مادرها،‌ پدرها و همه‌ی افرادی که به دیگران کمک می‌کنند حمایت شود. جمعیت رو به پیری می‌رود و نسل جوان چه وظیفه‌ای در قبال آنها دارد؟‌ جوانان وظیفه دارند که کار کنند و از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حمایت کنند. یک مساله دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد سلامت روحی است. نباید کسی از مشکلات روحی خجالت بکشد و سعی کند آن را پنهان کند.

  • بورس‌ها و زمان‌های یادگیری:‌ بعضی از شرکت‌ها این کار را می‌کنند اما تعداد آنها بسیار کم است.

نسل بعدی

دو دنیای بسیار متفاوت در حال برخورد هستند:‌ موسسه‌های سنتی قدیمی و شرکت‌ها و تکنولوژی بلاک چین و دنیای جدیدی که با خود به همراه دارند.

بلاک چینی‌ها در تمام دنیا از مزایای شبکه‌های توزیع شده‌ و غیر متمرکز با طبیعت همتابه‌همتا و قابل تغییر حرف می‌زنند. این تکنولوژی می‌تواند وابستگی به کارهای دستی را کاهش دهد و آنها را اتوماتیک کند. با این وجود، نیاز اولیه‌ی انسان به ارتباط و همدلی با دیگران تغییر زیادی نخواهد کرد.

بازیکنان عرصه‌ی بلاک چین و کریپتو برای شکل دادن و تعریف کردن نقش شرکت‌ها در جامعه یک فرصت طلایی در اختیار دارند. بیایید با هم نسل بعدی رهبران صنایع را بسازیم و با تمرکز بیشتر بر روی مردم نحوه‌ی اداره‌ی کسب‌وکارها را تغییر دهیم.

وضعیت فعلی فرهنگ سازمانی شرکت‌ها مشکل دارد و به اقدامات ما نیاز دارد.

فرهنگ سازمانی جدید در شرکت‌های بلاک‌چینی برای جلوگیری از فرار مغزها


یکشنبه 96 دی 3 , ساعت 3:51 عصر

به گفته ی جفری کوری رییس بخش بین المللی تحقیقات مربوط به کالاهای اساسی بانک گلدمن ساکس، خریداران طلا و بیت کوین دو گروه کاملا متفاوت از مردم را تشکیل می دهند.

به نقل از Russia Today، کوری در مصاحبه با روزنامه ی فایننشال تایمز اذعان کرده است که

به نظر ما، بیت کوین در حال جذب سرمایه ی ریسک پذیر بیشتری نسبت به طلا است.

به گفته ی این تحلیلگر اقتصادی، ”صندوق های قابل معامله در بورس” با پشتوانه ی طلا شاهد (بیشترین میزان سرمایه گذاری) در 4 سال اخیر است و در حال حاضر ” مدرکی دال بر خروج (گسترده ی سرمایه ها) از بخش طلا وجود ندارد”.

همچنین، کوری گفته است که نداشتن ظرفیت نقدینگی و نوسان زیاد در بیت کوین، آن را موردی مناسب برای سرمایه گذاری توسط معامله گرانی تبدیل می کند که به دنبال منافع اقتصادی روزانه هستند. این در حالی است که ویژگی های نامبرده باعث دوری سرمایه گذاران بلند مدت از بیت کوین شده و آن ها را به سوی جریان دادن سرمایه ی خود در طلا سوق داده است. این اظهارات در حالی بیان شده است که مدیر عامل گلدمن ساکس اخیرا گفته بود که شاهد پدیدار شدن جهانی است که در آن بیت کوین به نوعی واحد پولی تبدیل شده است.

رییس بخش تحقیقات جهانی مربوط به کالاهای اساسی بانک گلدمن ساکس افزوده است ” من تاریخ را زیاد می خوانم و می دانم که زمانی اینگونه بود که ارزش 5 دلاری یک سکه به دلیل آن بود که به اندازه ی 5 دلار طلا در آن وجود داشت. اکنون اینگونه است که تنها یک کاغذ وجود دارد که پشتوانه ی فیزیکی ندارد… شاید در دنیایی جدید، با ایجاد تفاهمی (دوباره) شاهد به وجود آمدن (پشتوانه ی فیزیکی) باشیم”.

افزون بر این، مدیر عامل نهاد جی پی مورگان آمریکا گفته بود که هر معامله کننده ای که ذیل مجموعه اشبیت کوین بفروشد را از کار اخراج خواهد کرد. این در حالی است بلنکفین یکی از مدیران گلدمن ساکس رویکردی سهل گیرانه تر نسبت به این موضوع دارد. به گفته ی بلنکفین ” من در حال حاضر سرمایه گذاری ای در بیت کوین انجام نداده ام اما دوست هم ندارم که در مورد آن بدگویی کنم. به همین دلیل است که می گویم نسبت به بیت کوین دیدی باز دارم”.

از سویی دیگر، تیجان تیام مدیر عامل بانک کردیت سوییس بیت کوین را ”حباب (اقتصادی) ریسک پذیر” نامیده است. به گفته ی وی، ” بر اساس آنچه که به آن می توانیم پی ببریم، تنها دلیل خرید و فروشبیت کوین در حال حاضر پول درآوردن است و پول درآوردن دقیقا ریسک پذیری و ایجاد حباب را تعریف می کند”. وی در ادامه اذعان کرده است که چنین ریسک پذیری ای در طول تاریخ ” به ندرت به یک پایان خوش منجر شده است”.

در اینفوگرافیک زیر ، مقایسه ای بین دلار ، بیت کوین و طلا انجام داده ایم :

بیت کوین یا طلا، مسئله این است!

بیت کوین یا طلا، مسئله این است!


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ