سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! صداها فرو نشست و جنبش ها آرام گرفت و هر دوستی، با محبوب خود خلوت کرد . من نیز با تو خلوت کرده ام . تو محبوب منی . پس خلوت امشب مرا با خود، [سبب] رهایی از دوزخْ قرار ده . [امام صادق علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
یکشنبه 96 دی 17 , ساعت 6:51 عصر

هفته پیش بود که گفتم که بیت کوین به عنوان پولی با تورم منفی، می‌تواند توانایی صبر کردن برای رسیدن به خواسته‌ها را در افراد تقویت کند. حالا شواهدی پیدا شده که دوقلوی همسان او، یعنی سازمان تکنولوژی بلاک چین هم به چنین رفتاری نیاز دارد.

با وجود رفتارهای قیمت بیت کوین،‌ سازمان از یکی از تکنولوژی‌های برجسته‌ی خود پرده‌برداری کرد و به این ترتیب هفته گذشته یک برتری بزرگ به دست آورد. اما این پیروزی به این راحتی‌ها به دست نیامد.

بعد از دو سال تحقیق و بررسی، بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) تصمیم گرفت سیستم پسا ترید خود با عمر چندین دهه را با یک لجر توزیع شده (distributed ledger)‌ از شرکت دیجیتال‌است (Digital Asset)، استارتاپی که بلیث مسترز (Blythe Masters) مدیر اجرایی سابق جی‌پی مورگان اداره می‌شود، جایگزین شده است.

درست شنیدید، جایگزین شده است. صحبت از یک پایلوت (نسخه‌ی آزمایشی) یا جعبه شنی (sandbox) جدید یا اثبات مفهوم (proof of consept)‌ نیست‌، با یک محصول واقعی جایگزین شده است.  آقای مسترز این توافق جدید را «تنطمیات پیشین» نامیده‌ و باید دید حالا این شرکت با 115 میلیون دلاری که برای شکست احتمالی در یک دادگاه بلندمدت کنار گذاشته بود و در آن دادگاه برنده شد، چه می‌کند.

اما این پیشرفت وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم ASX در حین مراحل تست به صورت عمومی اعلام کرده بود که درمورد این تکنولوژی مشکوک است.

نقشه جایگزین

آنقدر مشکوک که این اکسچنج یک پلن احتمالی دیگر هم در ذهن داشت، تا درصورتی که به این نتیجه رسید تکنولوژی دیجیتال‌است مناسب نیست از پلن جایگزین استفاده کند.‌

حتی این موضوع که فقط چند ماه بعد از شروع همکاری‌شان با ‌دیجیتال‌است اعلام شد مدیر عامل ASX که به شدت از بلاک چین حمایت کرده بود، استعفا داده، هم روی تصمیم گیری برای اضافه کردن تکنولوژی جدید تاثیری نداشته. (هرچند که خیلی سریع تعهدات اکسچنج برای بررسی گزینه‌های موجود تکنولوژی در این زمینه تایید شد.)

و البته بدون شک این موضوع که حدود یک‌ سال این فرآیند به طول انجامید و سهامداران در روزنامه اقتصاد استرالیا به ابراز ناامیدی درمورد بلاک چین پرداختند هم تاثیری نگذاشت.

با وجود تمام موانع،‌ بالاخره دیجیتال‌است پیروز میدان شد.

دومنیک استیون، مدیرعامل و مدیر اجرایی ASX بعد از اعلام تصمیم نهایی‌شان گفت:‌

ما معتقدیم که استفاده از تکنولوژی لجر توزیع شده به مشتریان ما این امکان را می‌دهد تا از سرویس‌های جدیدی استفاده کنند و هزینه‌های خود را کاهش دهند و همچنین این کار استرالیا را در خط مقدم نوآوری در بازارهای اقتصادی قرار می‌هد.

«معتقدیم». واژه‌ی قدرتمندی است،‌ این واژه را در مورد بیت‌ کوین زیاد می‌شنوید، اما به ندرت توسط شرکت‌های بلاک چین به کار می‌رود.

تکنولوژی بلاک چین قابل سرهم‌بندی نیست

زیرساختی که در بازارهای مالی به کار برده می‌شود یا در اصطلاح تنظیم قوانین، از نظر سیستماتیک مهم است، یعنی به شدت بزرگ و به شدت متصل به سایر قسمت‌های دیگر شرکت است که بتوان در مورد آن شعار داد. رویکرد بادقت و حساب‌شده‌ای که ASX‌ قبل از بستن قرارداد با دیجیتال‌است داشت، کاملا رویکرد مناسبی بود. واقعا قابل توجه است که دو سال طول کشید تا بالاخره این قرارداد بسته شد.

اما از آن طرف، این به معنی است که تمام افرادی که اخبار را دنبال می‌کنند و تمام دست‌اندرکاران در این زمینه باید واقعا صبور باشند. این تکنولوژی از آن تکنولوژی‌هایی نیست که بشود در آن سریع حرکت کرد و یک شبه تحول ایجاد کرد.

امسال تجدید حیات بیت کوین همه‌ی آن افراد همه‌چیزدانی که دو سال پیش با اعتماد به نفس می‌گفتند بلاک چین، و نه ارزهای دیجیتال، از میدان مسابقه به در می‌شود را شرمنده کرد.

اما برد بزرگ دیجیتال‌است نشان داد  اعلام اینکه محصولات تجاری بلاک چین به پایان کار خود رسیده‌اند کاملا غیرحرفه‌ای است.

منتظر پیشرفت تکنولوژی بلاک‌چین باشید


یکشنبه 96 دی 17 , ساعت 6:50 عصر
راهنمایی برای هیچ هایکرهای اتوبان بلاک چینReviewed by مریم ناصریonDec 23Rating: 5.0

اگر به سفر کردن علاقمند باشید، احتمالا اسم هیچ هایکرها به گوشتان خورده است، یعنی همان افرادی که کنار جاده می‌ایستند و با علامت دادن به راننده به اون نشان می‌دهند که می‌خواهند مسیری را با او همسفر شوند ولی بابت آن پولی پرداخت نمی‌کنند. شاید هم خود شما حرفه‌ای‌تر از حرفا باشید و تجربیاتی درمورد هیچ هایکینگ داشته باشید. اما اگر پای ارزهای دیجیتال و بلاک چین درمیان باشد چطور؟ چطور باید به راننده‌ها علامت دهید که همسیر هستید تا شما را سوار کنند و همراه خود ببرند.

«سلام بیت کوینی عزیز، بپر بالا و حس کن ماشین خودته»

«ببخشید که یه کم به هم ریختس، چیز میزا رو هُل بده اونور و راحت باش. گرسنه که نیستی؟»

«چند تا ساندویچ دارم که می‌تونی نوش جان کنی.»

«باید بگم که من خیلی هیچ هایکرها رو سوار نمی‌کنم، اما فکر کردم که تو به کمک نیاز داری»

خیلی‌ها سوار این ماشین می‌شوند. می‌توانید چیزها و نشانه‌هایی که جا گذاشته‌اند را ببینید. انگار روی یک کیف پول opendime نشسته‌اید. و «اون دیگه چیه؟» یک کامپیوتر 21. لطفا فعلا بذاریدش کنار….

راهنمایی برای هیچ هایکرهای اتوبان بلاک چین

من شما را به خاطر تابلویی که در دست داشتید سوار کردم :

«دارم به سمت جنوب می رم تا در حوزه‌ی کریپتو کار کنم».

این روزها این پیغام را از خیلی‌ها می‌شنوی، شما تنها کسی نیستید که این موضوع به ذهن‌تان رسیده است. البته اشکالی ندارد که شخص دیگر چنین تابلویی در دست دارد و شما هم دقیقا همین کار را بکنید. من آدم‌های زیادی را دیده‌ام که این کار را می‌کنند.

رمز موفقیت یک تابلوی خوب است که خاص باشد. خیلی‌ها هستند که به سمت جنوب می‌روند. حتی خیلی از مردم این روزها دوست دارند وارد دنیای کریپتو شوند. اما پیغام شما در ذهن‌ می‌ماند. پیغام‌های ساده معمولا خیلی بیشتر در ذهن می‌مانند.

ببین پسرم، می‌خواهم با تو روراست باشم. سر من خیلی شلوغ  است. من متاهل هستم. باید خرج زن و بچه‌ام را بدهم. اما این افرادی که این روزها توی جاده می‌بینی چه؟‌ آنها دیوانه هستند. به خاطر این تو را سوار کردم که تو خاص هستی. متوجه خاص بودن تو شدم. بله، از ظاهرت پیداست که دقیقا همان مشکلی را داری که من دارم. پیغامت خاص بود. پیغام‌هایی مثل پیغام تو باعث می‌شوند افرادی که مثل هم فکر می‌کنند یکدیگر را پیدا کنند.

چه چیز دیگری باعث می‌شود که یک پیغام ماندگار شود؟‌

باید یک پیغام مختصر و مفید داشته باشید. این اولین اصل است.

این همه ماشین را می‌بینید؟‌ هر کدام از آنها شخصی با مشغله کاری بالا را جابه‌جا می‌کند. این افراد وقت چندانی برای فکر کردن ندارند. همه‌ی آنها می‌خواهند اطلاعات جدید به دست بیاورند و می‌خواهند که این اطلاعات را سریع به دست بیاورند. پس پیغامتان باید ساده باشد. و می‌دانید چطور حتی یک قدم دیگر بردارید؟ پیغامتان را بامزه کنید. مردم دوست دارند بخندند.

هدف خیلی از مردم فقط این است که به جایی که می‌خواهند برسند. هیچکدام از ما وقت نداریم که تک تک راه‌ها را خودمان امتحان کنیم. پس حواستان به آدم‌هایی که در آن سمت جاده ایستاده‌اند و در خلاف مسیر شما حرکت می‌کنند هم باشد. مطمئنا یک روز می‌فهمند که در خلاف جهت حرکت می‌کنند. دلیل اینکه برعکس حرکت می‌کنند این است که آنها پیغام‌های اشتباهی را دیده‌اند. وقتی کسی در مسیر اشتباه قرار می‌گیرد، دور زدن و برگشتن آسان نیست.

اما افرادی که مانند ما در این سوی جاده قرار دارند چه؟‌ آنها افرادی مثل ما هستند. آنها در مسیر ما حرکت می‌کنند. بزرگ‌ترین مشکل این بزرگراه‌ها این است که هیچکس به دیگری نگاه نمی‌کند. هرکسی آنقدر به مقصد خودش فکر می‌کنند که حتی به افرادی که با آنها هم مسیر هستند هم توجهی نمی‌کنند.

به همین خاطر است که من شما را انتخاب کردم. من فکر می‌کنم که باید بیشتر با افرادی که مثل من فکر می‌کنند صحبت کنم. افرادی که به همان پایان راهی چشم دوخته‌اند که من به سمت آن رانندگی می‌کنم. خُب من هم می‌خواهم به همان‌جا برسم.

مقصد شما کجاست؟‌

خب، قسمت سخت داستان همینجاست. من همین حالا در حال حرکت رو به جلو هستم. نمی‌دانم شما به کدام سمت حرکت می‌کنید. مطمئنا می‌توانم از شما سوال کنم. اما اگه از جواب شما خوشم نیامد چه؟‌ برای من، تنها چیزی که باید بدانم این است که در حال حاضر در یک مسیر هستیم. من شما را تا جایی که خودم می‌روم می‌رسانم و وقتی که می‌خواهم از بزرگراه خارج شوم، به راننده‌ی بعدی می‌سپارم شما را از آنجا به بعد همراهش ببرد.

یک رفت‌وآمد عالی از قدم‌های ساده تشکیل شده است. این همان چیزی است که همه‌ی پیغام‌های عالی در آن اشتراک دارند. آنها از مرحله‌ی جاه‌طلبی گذشته‌اند و به قلب مطلب دست پیدا کرده‌اند. این افراد به ما کمک می‌کنند که روی اهداف لحظه‌ای تمرکز کنیم.

یک موضوع دیگر درمورد پیغام‌ها این است که اگر به درستی خوانده شوند، درس‌هایی هستند که از دیگران به جا مانده‌اند. راهنمایی‌هایی از سوی ما در آینده به ما در گذشته. بعضی از پیغام‌ها برای پیدا کردن نقص‌های ما  عالی هستند. برخی دیگر برای پیدا کردن ایده‌آل‌های ما مناسب هستند. و برخی هم فقط فشار را کمتر می‌کنند.

راهنمایی برای هیچ هایکرهای اتوبان بلاک چین

نکته‌ای که باید همیشه در نظر داشته باشید این است که این مناظر هستند که سفرهای جاده‌ای را جالب می‌کنند. اگر به پیغامی علاقه نداشتید،‌ آن را نادیده بگیرید. فرمان دست خود شماست. هر کجا که خواستید بایستید و تصمیم بگیرید که کدام پیغام را دنبال کنید.

من فکر می‌کنم غیرمتمرکز بودن به این معنی است که پیغام‌ها را با هم بسازیم. راهی برای اینکه ترافیک جمعیت را به سمت محصول خود هدایت کنید. راهی برای اینکه به دیگران درمورد مناظر بالای کوه بگویید. و گاهی هم پیغام‌ها فقط باعث می‌شوند که مسافران تمام پولشان را از دست بدهند.

در آخر، می‌خواهم شما را پیاده کنم

وقت آن رسیده که از بزرگراه خارج شود و نمی‌خواهم دیر به نفر بعدی برسم. حواست باشد موقع پیاده شدن آن کامپیوتر 21 را نندازی. چند سال پیش مردی با این کامپیوتر وارد ماشین من شد و بعد صبرش را از دست داد. رفت و کامپیوترش را هم جا گذاشت. تنها کاری که لازم بود انجام دهد این بود که محکم بنشیند و به کسی آزار نرساند. اما به شدت عجله داشت که برود و دنیا را تغییر دهد و در آخر هم چیزی را تغییر نداد.

ممنون که به حرف‌های من گوش دادی، در ادامه‌ی سفرت موفق باشی. مراقب دام‌هایی که توریست‌ها در آن گرفتار می‌شوند باش. سعی کن به اندازه‌ی دهانت لقمه بگیری، در غیر این صورت در گلویت خواهد ماند.

راهنمایی برای هیچ هایکرهای اتوبان بلاک چین


یکشنبه 96 دی 17 , ساعت 6:48 عصر

قیمت بیت کوین طی چهار روز بیش از 25 درصد کاهش یافته است یا شاید بعد از انتشار این مقاله هم کاهش بیشتری داشته باشد. اما قدیمی ها خیلی با کاهش قیمت ها غریبه نیستند. تقریبا تمام سرمایه گذاران تازه وارد امروز واقعا نگران بودند. بیایید تاریخ بیت کوین را بررسی کنیم. آیا این کاهش قیمت بی سابقه است؟

بعد از رسیدن به رکورد جدید 20,000 دلار ، این ارز دیجیتال به یک سراشیبی سقوط کاملا محسوس افتاد و اکنون که در حال نوشتن این مقاله هستیم به 12,800 دلار رسیده است و اگر این سقوط ادامه دار باشد حتی ممکن است به زیر 10 هزار دلار برسد. انبوه تراکنش ها، پراکندگی در ارزهای دیگر، سیاست های داخلی کشورها، افزایش کارمزد، ورشکستگی یک صرافی دیگر و شاید دلایل روانشناختی می تواند از دلایلی این کاهش قیمت باشد.

اولین سقوط بزرگ ; 2011

به بهانه سقوط اخیر بیت کوین ; نگاهی به فراز و نشیب های بزرگ تاریخ بیت کوین

در سال های اولیه آشنایی مردم با بیت کوین، انتظارات بیت کوینرها با هدفگذاری آن ها مطابقت داشت. سال 2011 . حالا قیمت بیت کوین به 1 دلار آمریکا رسیده بود و پس از آن یک انفجار قیمت آغاز شد. رشد بیت کوین تا 19 دلار در تابستان همان سال یک اتفاق ویژه بود.

ناگهان یک اتفاق بزرگ تر رخ داد. در بزرگترین صرافی آن زمان بیت کوین، Mt. Gox، اختلاس بسیار بزرگی صورت گرفت . چند دقیقه پس از اعلام این خبر قیمت بیت کوین شروع به یکی از بزرگترین افت های تاریخش کرد و فقط طی یک روز از 19 دلار به 3 دلار کاهش یافت. این پایان کار نبود. قیمت بیت کوین که در یک هفته به بالاترین قیمت آن زمان یعنی 32 دلار رسیده بود، بازهم به 2 دلار کاهش یافت . حدود یک سال طول کشید تا قیمت بیت کوین دوباره به محدوده 30 دلار برسد.

2012 ; نا امید کننده و پر نوسان

به بهانه سقوط اخیر بیت کوین ; نگاهی به فراز و نشیب های بزرگ تاریخ بیت کوین

2012 با افت شدید 36 درصدی آغاز شد. سالی پر نوسان که قیمت در محدوده 10 دلار مدام بالا و پایین می شد.

2013 ; شروع خوب پایان تلخ

به بهانه سقوط اخیر بیت کوین ; نگاهی به فراز و نشیب های بزرگ تاریخ بیت کوین

در سال 2013 بیت کوین یکه تازی می کرد. قیمت به سرعت درحال افزایش بود و تا 1200 دلار پیش رفت. نابودی یک صرافی دیگر به علاوه فشار چین، آب سردی بر جریان شدید افزایش قیمت بود. این ارز پس از یک کاهش قیمت بسیار بزرگ از 1200 دلار به کمتر از 600 دلار رسید. یعنی بیش از 100 درصد افت قیمت.

2014 ; سال سیاه بیت کوین

به بهانه سقوط اخیر بیت کوین ; نگاهی به فراز و نشیب های بزرگ تاریخ بیت کوین

2014 سال تقریبا سیاهی برای بیت کوین بود. بازداشت ها، جاده ابریشم، بحث مقیاس پذیری، حملات دیداس، بحث مشکلات مالیاتی، و البته صرافی Mt. Gox از بین می رود. بیت کوین سال 2014 را با قیمت 800 دلار شروع کرد و با حدود 300 دلار به پایان برد. کسانی که در اوایل 2014 بیت کوین خریده باشند، بزرگترین ضرر سالانه تاریخ سرمایه گذاری بیت کوین را تجربه کرده اند.

2015 ; امیدوار کننده

2015 همه چیز تقریبا عوض شد. سال با ثباتی بود و بیت کوین کاهش قیمت چندانی نداشت. در اواخر 2015 قیمت به خوبی تا 450 دلار رشد کرد.

2016 ; سال خوب

در 2016 رشد قیمت به خوبی حس می شد. فقط در مقطعی هک صرافی Bitstamp قیمت را به شدت کاهش داد. در کل 2016 سال بسیار خوبی بود.

2017 ; آغاز مسیر سخت

به بهانه سقوط اخیر بیت کوین ; نگاهی به فراز و نشیب های بزرگ تاریخ بیت کوین

از اینجا به بعد را بهتر به خاطر میاورید. این سال را برای بیت کوین در پنج دوره می توان بیان کرد : 1- کاهش 30 درصدی 2- رشد قیمت شدید تا 5000 دلار 3- فشار چین و کاهش قیمت نسبتا زیاد 4- افزایش قیمت خیره کننده تا 20 هزار دلار 5- و حالا دوباره مانند سال 2014 بحث های زیادی درباره مقیاس پذیری ، کارمزد، سرعت تراکنش ها و البته رشد قیمتی که داشت باعث یک اصلاح قیمت شده است.

نوسانات بیت کوین در 5 سال اخیر را می توانید در ویدیو زیر در 2 دقیقه ببینید :

 

این موارد را بررسی کردیم که تا بدانید که این کاهش قیمت بی سابقه نبوده و همیشه بیت کوین فراز و نشیب های زیادی داشته است. بیاد داشته باشید که این اولین بار نیست که بیت کوین سقوط کرده است و آخرین بار هم نخواهد بود. هیچ وقت انتظار نداشته باشید که بیت کوین همینطور هر ماه بالای 200 درصد رشد داشته باشد. به هر حال بازار بعد از هر افزایشی اصلاحی هم خواهد داشت.

امروزه بحث مقیاس پذیری و سرعت تراکنش های بیت کوین بسیار داغ است. راهکارهایی مانند پروژه لایتنینگ برای این مشکل در نظر گرفته شده است که قرار است در سال 2018 عملیاتی شود. به نظر من اگر این مشکل بزرگ حل شود، قدم بزرگی در رشد بیت کوین طی خواهد شد.

نظر شما در مورد کاهش قیمت اخیر بیت کوین چیست؟

به بهانه سقوط اخیر بیت کوین ; نگاهی به فراز و نشیب های بزرگ تاریخ بیت کوین


یکشنبه 96 دی 17 , ساعت 6:47 عصر

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت:

روش های فنی برای شناسایی، کنترل و صحت سنجی بیت کوین و ارزهای دیجیتال امکان پذیر است.

به نقل از ستاد خبری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت نصرالله جهانگرد، درباره رواج خرید و فروش بیت کوین طی هفته های اخیر در عین نبود سیاست معین درباره این ارزها در کشور، اظهار داشت:

تعیین تکلیف استفاده از بیت کوین در حوزه وظایف بانک مرکزی است و به وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد:

ابزارهای واسط در فضای مجازی برای مبادله ارزش افزوده هایی مثل بیت کوین رواج و افزایش یافته اما برای کشوری مثل ایران که در بخش بانکی با محدودیت های بین المللی مواجه است، استفاده از این پول رمزی به اعتقاد برخی تهدید و برخی فرصت است.

وی ادامه داد:

اما از آنجایی که قانون گذاری برای استفاده از ابزارهای پولی در اقتصاد هر کشوری توسط نظام بانکی آن کشور انجام می شود، ما هم به لحاظ سیاست های پولی منتظر اظهار نظر بانک مرکزی در این زمینه هستیم. اما از نظر مباحث فنی و فناوری اطلاعات موضوعی روشن و قابل بررسی و مدیریت است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره آمادگی این وزارتخانه از لحاظ فنی و فناوری در زمینه استفاده از پول های رمزی، گفت:

روش های فنی برای شناسایی، کنترل و صحت سنجی بیت کوین و پول های رمزی امکان پذیر است اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان تعیین و اعلام مشروعیت استفاده از این نوع ارز را در عرصه ملی ندارد و این موضوع به بانک مرکزی ارتباط دارد و در حوزه فعالیت های این بانک است.

یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع” نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی” دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات:امکان پذیری روش های فنی صحت سنجی بیت کوین


جمعه 96 دی 15 , ساعت 7:2 عصر

بعد از اظهار نظر «آسیف هیرجی» مبنی توانایی بالقوه کوین بیس در استفاده از ارزهای دیجیتالی دیگر، این صرافی به طور رسمی بیت کوین کش را نیز به فهرست ارزهای پشتیبانی شده خود اضافه می‌کند. در ادامه با ازردیجیتال همراه باشید.

در شبکه های اجتماعی گفته می‌شود این اتفاق نوعی هدیه کریسمس به کسانی است که بعد از فورک بیت کوین کش در اول آگوست همچنان بیت کوین‌های خود را در کیف پول‌هایشان نگه داشتند. کسانی هم که بیت کوین در کیف پول خود دارند، به میزان مساوی نسبت به افرادی که کیف پول جدیدی ایجاد کرده‌اند، بیت کوین کش دریافت خواهند کرد.

کوین بیس این وعده را داده که تا پایان سال جاری میلادی پشتیبانی از بیت کوین کش را وارد چرخه معاملاتی خود کند.

در اطلاعیه‌ای که در وبلاگ این صرافی منتشر شد، به وضوح اعلام شد که تمام کارکنان تا هفته‌های منتهی به اعلام رسمی حق خرید و فروش بیت کوین کش را در سایت نخواهند داشت. به علاوه در توییتر نیز اتهاماتی مبنی بر معاملاتی در داخل این صرافی و توسط کارکنان منتشر شده است. 

در تعدادی از این پست‌ها آمده است که تعدادی از اعضای این صرافی اقدام به معاملات بیت کوین کش کرده‌اند و باید منتظر اتهاماتی در این رابطه باشند.

جهش قیمت

بعد از این اعلام، قیمت بیت کوین کش با رسیدن به قیمت بالای 3000 دلار، جهش بلندی داشت. طی اتفاقی جالب قیمت هر بیت کوین کش در صرافی GDAX، تا 9500 دلار هم پیش رفت که مدیران این سایت را بر آن داشت که تمامی معاملات آن را به حالت تعلیق در آورند.

در زمان نوشتن خبر، بیت کوین با قیمت 17 هزار دلار معامله می‌شود.

 

کوین بیس بیت کوین کش را اضافه می ‌کند; افزایش قیمت بیت کوین‌کش و افت بیت کوین


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ