سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی پادشاهان و خیانتکاران، کمتر می پاید [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 96 دی 15 , ساعت 7:0 عصر

چارلز دبلیو ایونز (Charles W. Evans) در مقاله‌ای با عنوان بیت کوین در امور مالی و بانکداری اسلامی نوشته است:

بین یک سیستم مدیریتی بلاک چین (ارزهای مجازی) که کاملا غیر متمرکز و مستقل است و امور مالی و بانکداری اسلامی رابطه وجود دارد. چرا که سیستم بلاک چین با ربا در تضاد است و منافع و مصلحت عمومی و اجتماعی را در نظر می‌گیرد و همچنین سرمایه‌گذاری در بیت کوین با ریسک همراه است. یعنی اگر کسی دربیت کوین سرمایه گذاری کند با سود و زیان آن سهیم است و نه فقط در سود آن. همچنین تعداد بیشمار افرادی که در مناطق محروم به بانک و سیستم بانکی دسترسی ندارد هم می‌توانند از مزایای بیت کوین بهره‌مند شوند که کاملا مطابق منافع عمومی جامعه است.

متیو جی.مارتین (Matthew J. Martin) از موسسه مالی Blossom Finance در اندونزی می گوید:

بیت کوین به عنوان یک شبکه پرداخت حلال است. در حقیقت خدمات بیت کوین فراتر از چیزی هستند شبکه‌های بانکی مرسوم ارائه می‌دهند. برخلاف شبکه‌های بانکی متداول که از دفاتر خصوصی برای ثبت معاملات استفاده می‌کنند و هیچ تضمینی وجود ندارد که مبدا اصلی صاحب دارایی‌ها باشد، بیت کوین کاملا بر اساس قوانین ریاضی، تضمین می‌کند که مبدا معاملات صاحب دارایی‌ها است. بانک‌های مرسوم با استفاده از اصل ذخیره کسری فعالیت می‌کنند که در اسلام جایز نیست. اصل ذخیره کسری یعنی «ذخیره» بانک تنها «کسری» از تمامی حساب‌های مشتریان است.

متیو عقیده دارد، بیت کوین حلال است و حتی از هر ارز فیزیکی که در حال حاضر در گردش مالی است حلال‌تر است اما هنوز با تعریف دقیق پول در اسلام تا حدودی فاصله دارد. ارزهای مرسوم امروزی بر اساس نرخ تنزیل یا همان ربا ارزش گذاری می‌شوند که در اسلام ممنوع است. بنابراین اگر بخواهیم دقیقا بر مبنای احکام اسلام نگاه کنیم این ارزها نمی‌توانند حلال باشند. اما از سوی دیگر بیت کوین بر اساس بدهی نیست بلکه بر اساس اصل اثبات کار (proof of work)‌ است و می‌دانیم این امر حرام نیست.

آیا مبادله بیت‌کوین حلال است؟


جمعه 96 دی 15 , ساعت 6:59 عصر

«یوجین اِستنبت» از مدیران سابق بخش ارزهای دیجیتالی ذخیره ارزی بانک مرکزی آفریقای جنوبی است. وی طی مصاحبه‌ای با سایت «کوین دسک» از ضرورت وجود ارزهای دیجیتالی در سیستم‌های بانکداری سال جدید میلادی گفت. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.

پشت درهای بسته، بانک های مرکزی گروه جی 7 مدام در حال خرید و فروش ارزهایی مشترک، اوراق بهاداری که می‌توان در بازارها معامله‌شان کرد، SDRها (اوراقی که از جانب صندوق بین‌المللی پول برای معاملات میان کشورهای مختلف صادر می‌شود) و طلا هستند.

این بازرگانان بانک‌های مرکزی نوعی سیاست‌های سرمایه گذاری‌ را دنبال می‌کنند که توسط کمیته‌های اجرایی با اهداف خاصی در تخصیص دارایی‌ها، تحمیل شده‌اند. از جهت اهمیت بالا  این موضوع، هدف از تبادل و ذخیره این ارزها به صورت کلی قابلیت آنها برای تبدیل شدن به پول، امنیت و بازدهی سود است.

در حال حاضر، گروه 7، بیشتر نگرانی‌های خود را در رابطه با ارزهای دیجیتالی از جانب نبود آئین نامه‌های مرتبط می‌داند. بیت کوین، اتر و زی کش هیچ کدام جزو ارزهایی قابل معامله توسط بانک‌های مرکزی نیستند و به عنوان اسبابی مناسب جهت اجرای امور مختلف مالی به شمار نمی‌روند.

در سال 2018، اوضاع متفاوت خواهد شد. بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه 7، برای حفظ ذخایر ارزی خود به سمت خرید ارزهای دیجیتالی خواهند رفت. یا به قولی زمانه در حال عوض شدن است. 

پیش زمینه

یکی از اصلی‌ترین وظایف بانک مرکزی در یک کشور، مدیریت طلا و تبادل ارزهای یک نظام یا اتحادیه است.

ذخایر ارزی نیز برای بیان این موضوع که یک نظام می‌تواند از پس تبادلات و التزامات مالی و سیاست‌های مرتبط با نرخ تبادلات بر بیاید، به کار برده می‌شوند. به طور کلی، تاریخ نشان داده است که ثبات اقتصادی که از پشتوانه طلا و ذخایر ارزی ناشی می‌شود، باعث رضایت هر چه بیشتر مردم در قبال ناهنجاری‌های اقتصادی است.

تصاحب طلا از جانب نظام‌های اقتصادی از این جهت صورت می‌گیرد که باعث محافظت این نظام‌ها از اتفاقات غیر قابل پیش بینی و عمدتاً بسیار نادر در اقتصاد می‌شود. همچنین به دلیل راحتی در تبدیل به پول، خواص ارزی و گوناگونی مزایای آن می‌تواند به سادگی به عنوان یک بستر امن در رابطه با بحران‌های مختلف به کار گرفته شود. 

تبادلات خارجی نیز به دلیل تبدیل راحت به پول دارای مزایای بسیاری است. (این امر در مقایسه با واحد پول بانک مرکزی مبدأ انجام می‌پذیرد) تبادلات خارجی اصولاً به شکل تبادلات بازاری و سهامی، جهت دهی بازار به سمت معاوضات و مدیریت پول معیار در گردش و همچنین گشایش حساب‌ها در بانک‌های خارجی است، انجام می‌پذیرند.

یکپارچگی درونی

یکپارچگی درونی بین کشورهای عضو جی 7 به وسیله شبکه‌ای از توافقنامه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی به‌دست می‌آید.

این کشورها مقادیر بسیاری از ذخایر ارزهای دیگر را در اختیار دارند. این کشورها همچنین از ذخایر گسترده طلا نیز بهره می‌برند. البته در این میان کانادا را می‌توان مستثنا کرد چرا که این کشور به تازگی تمام ذخایر طلای خود را به پول تبدیل نموده است.

این کشورها علاوه بر بخش‌های ذکر شده، مقادیر بالایی نیز SDR و اوراق بهادار ذخیره می‌نمایند. این موارد شامل اوراق قرضه دولتی، خزانه‌ای، سهام‌های شرکت‌های مختلف و وام‌های ارزی هستند.

SDR دارایی هستند که توسط صندوق بین‌المللی پول به منظور ضمیمه ذخایر ارزی کشورهای عضو ایجاد شده‌اند. این SDRها توسط پنج ارز شاخص ارزیابی می‌شود. این پنج ارز شامل: دلار آمریکا، یورو، رنمینبی چین، ین ژاپن و پوند انگلستان هستند. رنمینبی چین از تاریخ  اول اکتبر سال 2016 به جرگه این ارزهای اضافه شده است.

لازم به ذکر است که SDR دارای اهمیت بسیاری برای پول‌های واحد کشورهای عضو گروه هفت است.

از طرف دیگر تمام کشورهای عضو، واحد پول یکدیگر را به عنوان ذخایر ارزی نگه داری می‌کنند که این ذخایر می‌توانند به صورت SDR باشند و یا مستقیماً به صورت پول. طلا یکی از مرسوم‌ترین استانداردها برای ارزش جهانی است.

چرا سال 2018 ؟

نقطه عطف در مورد بانک‌های مرکزی کشورهای گروه هفت آنجایی بود که میزان ارزش کل بازار بیت کوین از میزان تمام  SDR ایجاد شده‌ای که توسط اعضا نگه داری می‌شود، بیشتر شد. این ارزش چیزی در حدود 291 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

از دیگر عوامل درگیر این تصمیمات می‌توان به کم ارزش‌تر شدن هر چه بیشتر ارزهای دیگر نسبت به ارزهای دیجیتال اشاره نمود. واحدهای پولی کشورهای گروه هفت و SDR رفته‌رفته به سمت گرایش به ارزهای دیجیتالی خواهند. 

«کریس لاگارد»، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، چندی پیش نیز در مورد ایجاد رکودهای بزرگ به واسطه ارزهای دیجیتالی، به بانک‌ها مرکزی هشدار داده بود.

تبادلات ذخایر ارزی، پیش از این به نحوی پشتیبان واحدهای پولی در داخل مرزهای یک کشور بودند. پول‌های دارای پشتوانه، اسکناس‌ها یا سکه‌هایی هستند که به خودی خود هیچ ارزشی ندارند. در واقع طرحی از پشتیبانی یک ایده و اشتراک گذاری آن توسط تبادلات ارزی موجب این اتفاق می‌شود؛ وقتی که بانک مرکزی ژاپن، در تبادلات ارزی دلار آمریکا خریداری می‌کند، در واقع از روی عمد، این ایده‌های پشت دلار هستند که در میان مردم ژاپن نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند.

در سال 2018، گروه هفت شاهد سلطه و تبدیل بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی به عنوان ارز جهانی خواهند شد و این کار نیز از جانب تعیین ارزش کل بازار صورت خواهد پذیرفت. این مسئله در کنار قابلیت ذاتی ارزهای دیجیتالی مبنی بر، تبادل 24 ساعته و بدون وقفه در تمام روزهای هفته، باعث خواهد شد تا خواه‌ناخواه، ارزهای دیجیتالی سهمی از تبادلات و سرمایه گذاری‌های بانک‌های مرکزی را به خود اختصاص دهند. 

از طرف دیگر، ارزهای دیجیتالی پاسخ‌گوی نیاز طلای دیجیتال نیز خواهند بود. 

بعلاوه، ذخایر ارزی خارجی، به منظور تسهیل تبادلات تجاری به کار گرفته می‌شوند. به عبارت دیگر داشتن ذخایر ارزی توسط طرفین یک معامله باعث راحت‌تر شدن هر چه بیشتر تبادل می‌شود. در سال 2018، ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، برای تبادلات بین‌المللی در بستری مطلوب، استفاده می‌شوند، چرا که با وجود سود بالا تشویقی برای رویکرد ذخیره سازی کشورهای گروه هفت خواهد بود.

ذخایر ارزی همچنین می‌توانند به عنوان ابزاری برای سیاست گذاری در رابطه با مسائل پولی استفاده شوند. بانک‌های مرکزی شاید از این فرصت برای خرید و فروش ارزها به منظور کنترل نرخ‌های تبادل بهره گیرند. در سال 2018، بانک‌های مرکزی شروع به فهمیدن این حقیقت می‌کنند که در ارزهای دیجیتالی سیاست گذاری مالی قابل دستیابی نیست.

ذخایر ارزی از طرف دیگر به عنوان حفاظی در مقابل اقتصاد کشورها قلمداد می‌شوند. کشورهایی که اقتصاد آنها مبتنی بر صادرات است، ممکن است از ذخایر ارزی به عنوان بستری مناسب در زمان‌هایی که پول واحدشان دچار رکود می‌شود، استفاده کنند. 

بانک‌های مرکزی این گروه نیز از خرید ارزهای دیجیتالی به عنوان حصاری در مقابل عملکرد اقتصاد خود، یاد خواهند کرد.

این امر چگونه اتفاق خواهد افتاد؟

ازآنجایی که برتری ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای فیات روز به روز آشکارتر می‌شود، کمیته‌های اجرایی بانک‌های مرکزی که شامل دولت‌ها و رؤسا و رئیس جمهورها هستند با برگزاری جلسه‌های اضطراری به دنبال بکار بردن امتیازات ویژه خود برای انحراف از سیاست‌های فعلی سرمایه گذاری و رفتن به سمت مدیریت ذخایر ارزی، می‌روند.

بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی به عنوان ارزهای قابل اعتماد و قابل قبول در تبادلات بین بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر بانک‌های مرکزی گروه 7 از مستشارانی برای سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتالی بهره خواهند گرفت و صد البته نباید انتظار داشته باشند که این خدمات مجانی به دست آن ها برسد.

این اتفاق به زودی و در خفا به وقوع خواهد پیوست. عادت‌های قدیمی دیر از بین می‌روند. 

 

سال 2018 : سالی که بانک های مرکزی شروع به خرید ارزهای دیجیتال می‌کنند


جمعه 96 دی 15 , ساعت 6:58 عصر

محمدمراد بیات ، در خصوص ورود تکنولوژی‌های جدید به کشور و موضوع بیت کوین اظهار داشت:

خوشبختانه ورود تکنولوژی‌های جدید به کشور همواره با استقبال مردم همراه بوده است. تصور بنده این است که جامعه ما پذیرفته که بدون فناوری نمی توان فعالیتی انجام داد.

بیات در پاسخ به این پرسش که بیت‌کوین چقدر در ایران پذیرفته شده و آیا برای اقتصاد ایران مناسب است یا خیر؟ ، گفت:

با توجه به اینکه ما در تحریم قرار داریم از بعضی جهات بیت‌کوین راهکاری مناسب است. البته برخی از کشورها آن را پذیرفته و برخی دیگر آن را رد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز بانک مرکزی و نهادهای اقتصادی مسئول در حال مطالعه بر روی بیت‌کوین هستند که چطور با این پدیده برخورد شود.

مدیرعامل مرکز فابا خاطر نشان کرد:

امروزه جوانان ما در حال استفاده از این پدیده هستند و تصور ما این است که برای برخی از دریافت و پرداخت‌های بین‌المللی می‌توان از این فرصت استفاده کرد. ضمن آن که پیش از هر کاری باید این پول‌های رمزنگاری شده را به جامعه معرفی کنیم تا با شناختی دقیق نسبت به  آن تصمیم گیری شود.

بیات در پاسخ به این پرسش که فین‌تک‌ها در جامعه چه وضعیتی دارند نیز افزود:

فین‌تک‌ها محصول شرکت‌های استارت آپ هستند که فین‌تک‌ها را به جلو می‌برند، با توجه به نوپا بودن جریان فین تک در ایران، حرکت رو به جلویی داشته‌اند.

وی تصریح کرد:

در برخی از رفتارهای کسب و کار اگر مانعی هست می‌توان این موانع را با سرعت از سر راه برداشت.

بیت کوین راهکاری مناسب برای دور زدن برخی تحریم‌ها


جمعه 96 دی 15 , ساعت 6:57 عصر

بیت کوین، ارزی که اگر همین طور به رشدش ادامه بدهد از آن خیلی بیشتر خواهیم شنید. این ارز تقریبا در تمام کشور ها به جز چند کشور که بیت کوین را رسما ممنوع اعلام کرده اند استفاده می شود. در این مقاله به معرفی 10 کشوری می پردازیم که بیت کوین را رسما قانونی اعلام کرده اند.

10 کشوری که دولت بیت کوین را به رسمیت می شناسد.

استونی

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کشور جمهوری استونی در منطقه بالتیک، در شمال اروپا پیش از این هم سابقه‌ی استفاده از تکنولوژی‌های روز را دارد. دولت استونی به پیاده‌سازی فناوری‌هایی مثل بلاک‌چین (Blockchain) در حوزه سلامت، خدمات بانکی و حتی خدمات دولتی تمایل دارد.

این کشور شناخته شده به عنوان زادگاه اسکایپ، حال با داشتن دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین و استارتاپ‌هایی مثل Paxful، یک سرویس خرید و فروش جهانی بیت کوین، شناخته می‌شود. استونی یکی از بهترین کشورها برای کاربران ارزهای رمزپایه است؛ چون از بالاترین میزان نفوذ در اینترنت برخوردار است.

ایالات متحده آمریکا

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

همان طور که چندان هم دور از انتظار نیست، آمریکا میزبان بیشترین تعداد کاربران ارز دیجیتال و بالاترین حجم معاملات بیت کوین در جهان است. این کشور از همان ابتدا با حمایت سیلیکون ولی، که مراکز متعدد ارزهای رمزپایه، استاراتاپ‌های مربوط به بلاک چین و دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در آنجا قرار دارند، در عرصه‌ی ارزهای مجازی پیشتاز بوده است.

علاوه بر این، به عنوان یک ابرقدرت مالی در جهان، دیگر کشورها پیرو سبک این کشور هستند و این پیروی نه تنها از واشنگتن، بلکه از ایالت‌هایی مثل کالیفرنیا، نیویورک و نیوهمپشایر هم وجود دارد. به نظر می‌رسد دیگر کشورها که هنوز تصمیمی در مورد بیت کوین اتخاذ نکرده‌اند، منتظر هستند تا ببینند چه رویکردی بنا به موفقیت آن در آمریکا صحیح است!

دانمارک

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کشور دانمارک از نظر استانداردهای زندگی و استفاده از تکنولوژی روز، جزو پیشرفته‌ترین کشورها است. دانمارک علاوه بر این از پیشتازان طرح حذف پول نقد و استفاده از ارز دیجیتال است، اما این که بیت کوین به عنوان جایگزینی برای حذف پول نقد خواهد بود یا نه، سوالی است که هنوز پاسخ مشخصی به آن داده نشده است. با این حال بانک مرکزی دانمارک، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در این کشور اعلام کرده است. آمارها در این کشور حاکی از این است که معاملات بیت کوین پس از اعلام طرح حذف پول نقد رشد تدریجی و قابل ملاحظه‌ای داشته است. استارتاپ‌هایی نظیر CCEDK، که از نوآوری‌های قدرتمند در زمینه‌ی ارزهای رمزپایه و به خصوص بیت کوین است، در کشور دانمارک قرار دارد. مدیرعامل این شرکت در سخنانی اظهار داشت:

اساسی‌ترین بخش آموزش در مدارس ما به این مساله اختصاص دارد که آزادی، مسئولیت در پی دارد. اکنون یا این دسترسی آسان به ارزهای رمزپایه، این مسئولیت بر دوش ما است تا این ارز مورد پذیرش باشد. دانمارک به عنوان شادترین کشور جهان شناخته می‌شود و پذیرش ارز رمزپایه با ذهنی باز، تنها یکی از دلایل شاد زیستن در این کشور است.

سوئد

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

سوئد هم همانند دانمارک، طرح‌هایی برای استفاده کمتر از پول نقد و حذف تدریجی آن دارد. با نرخ بهره‌ی منفی بانک‌های سوئدی، افزایش تقاضا برای ارز قانونی بیت کوین در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند راهی برای پس‌انداز و افزایش ثروت شهروندان سوئدی باشد.

اداره نظارت بر امور مالی سوئد، با به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز قانونی و قابل پرداخت، رشد روزافزون صنعت در این کشور را سرعت بخشیده است. سوئد خواستگاه استارتاپ‌های نظیر Safello در زمینه مبادلات بیت کوین و KnCMiner یکی از مهم‌ترین توسعه‌دهندگان سخت‌افزاری برای استخراج بیت کوین است. حجم مبادلات بیت کوین در سوئد با رشد دائمی در میزان تقاضا برای رمزنگاری و استخراج بیت کوین همراه است.

کره جنوبی

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

صنعت تکنولوژی در کشور کره جنوبی، با وجود غول‌هایی مثا سامسونگ و ال‌جی از پیشتازان در سطح جهانی است. با این سطح از تکنولوژی، جای تعجب نیست که بیتکوین به عنوان ارز قانونی در معاملات و سرمایه‌گذاریهای این کشور به چشم می‌خورد.

برای تنظیم استفاده از بیت کوین، استارتاپ‌هایی نظیر Korbit، که یک سرویس امن و جامع برای خرید و فروش با بیت کوین است، به فعالیت می‌پردازند. این شرکت همچنین در زمینه پرداخت‌های بین‌المللی هم فعال است. کمپانی بیت کوین کره جنوبی اخیرا در کمپینی، مردم را تشویق به خرید بیت کوین می‌کند و به این منظور، امکان خرید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاصی در سراسر دنیا را با ارز قانونی بیت کوین میسر ساخته است.

کره جنوبی به طور مرتب میزبان کنفرانس‌های بیت کوین است و محیطی دوستانه برای جامعه جهانی بیت کوین به وجود آورده است.

هلند

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کشور هلند با شهر آرنهم که به شهر بیت کوین هلند معروف است، از معروف‌ترین کشورهای بیت کوین‌دوست در جهان است. قدرت خرید با بیت کوین در این کشور بسیار بالا است. با ارز قانونی بیت کوین می‌توان همه چیز از جمله گاز، مسکن و حتی خدمات دندانپزشکی دریافت کرد. استارتاپ‌های زیادی برای تنظیم استفاده از بیت کوین راه‌اندازی شده‌اند. خودپردازهای متعدد و همچنین سفارت بیت کوین در قلب آمستردام، نشان از موردقبول بودن این ارز رمزپایه در هلند است.

علاوه بر این، سیستم بانکی کشور هلند، از بیت کوین به عنوان راهی برای ارتقای تکنولوژی خود و کاهش هزینه‌ها یاد می‌کنند. میزبانی منظم شرکت‌های جهانی بیت کوین نظیر بیت‌پی در هلند به دفعات صورت می‌گیرد.

فنلاند

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

فنلاند هم مانند دیگر همسایگان اسکاندیناوی خود، بر پایه‌ی تکنولوژی‌های روز دنیا عمل می‌کند. این کشور که به زادگاه نوکیا مشهور است، ارز قانونی بیت کوین را به عنوان یک سرویس مالی معتبر و قانونی اعلام کرده است و آن را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده است.

تعداد قابل توجهی از خودپردازهای بیت کوین با توجه به جمعیت در شهرهای مختلف فنلاند وجود دارند. از جمله 10 خودپرداز در پایتخت فنلاند، هلسینکی، برای استفاده شهروندان نصب شده‌اند. مبادلات بین‌المللی بیت کوین با شرکت‌هایی فعال در این زمینه، خواستگاهی فنلاندی دارند. گران‌ترین خرید با بیت کوین در سال 2016 در هلسینکی صورت گرفت که خرید یک وسیله نقلیه لوکس بود.

کانادا

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کانادا با دستگاه‌های خودپرداز متعدد و استارتاپ‌های مربوط به ارز قانونی بیت کوین در این کشور و همراه با همسایه جنوبی‌اش، فضایی بیت کوین دوستانه را فراهم کرده است. تورنتو و ونکوور قطب‌های بیت کوین این کشور محسوب می‌شوند. ونکوور به تنهایی بیست دستگاه خودپرداز بیت کوین دارد و تورنتو میزبان بزرگ‌ترین کنفرانس بلاک چین بوده است. حجم مبادلات بیت کوین از سال 2013 به طور مداوم افزایش داشته است.

استرالیا

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

با این که بانک‌های بزرگ استرالیا رویکرد مثبتی نسبت به بیت کوین ندارند، ولی دولت این کشور با حذف مالیات بیت کوین، رشد مبادلات را بیشتر از پیش کرد. هیچ قانونی علیه مبادلات بیت کوین در این کشور وجود ندارد و می‌توان خرید و فروش با این ارز را بدون منع قانونی در استرالیا انجام داد.

بورس اوراق بهادار استرالیا به دنبال آزمایش پروژه‌ای در زمینه تکنولوژی بلاک چین است که به مردم امکان می‌دهد تا ارزهای رمزپایه خود را با هویت دیجیتالی در آن نگهداری کنند.

انگلستان

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است

کشور انگلیس اغلب به عنوان مرکز اصلی مالی در جهان شناخته می‌شود. همراه شدن این با نوآوری‌های روز، وجود استارتاپ‌های بیت کوین و بلاک چین را در این کشور تایید می‌کند. بانک انگلستان در مورد بیت کوین بسیار دوستانه عمل می‌کند و حتی برای بهبود سیستم پولی خود به آن نگاه می‌کند.

در حال حاضر بیت کوین در انگلستان به عنوان یک ارز قانونی و همراه با مالیات بر ارزش افزوده به کار گرفته می‌شود. محاسبات سود و زیان و خرید و فروش آن، قوانینی مشابه ایالات متحده در این کشور دارد. موسسات مالی از جمله بارکلیز، به دنبال فناوری‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال هستند تا بتوانند به عنوان یک سرمایه‌گذاری موفق در این زمینه دست پیدا کنند.

 

کشورهایی که بیت کوین در آن قانونی است


جمعه 96 دی 15 , ساعت 6:55 عصر
بیت کوین ایستاد، اتریوم همچنان می تازدReviewed by بهاره کحالonDec 19 Rating: 5.0

اتریوم که پس از بیت کوین و دش سومین پول ارزشمند مجازی محسوب می شود، روزهای پر رونقی را پشت سر گذاشته و طی نه روز گذشته قیمت آن به دوبرابر رسیده است.

این ارز رمزپایه در زمان نوشتن این مقاله بیش از 820 دلار ارزش دارد و با توجه به این قیمت مجموع سرمایه بازار آن 81 میلیارد دلار است.

 

بیت کوین ایستاد، اتریوم همچنان می تازد

بیت کوین هم که با اختلاف در صدر ارزهای مجازی قرار گرفته از ارزش کلی 318 میلیارد دلاری برخوردار بوده و هر واحد آن در برابر 18 هزار دلار مبادله می شود. ارزش این پول مجازی هم رو به افزایش است اما درصد رشد آن نسبت به اتریوم به مراتب کمتر است.

این افزایش در حالی اتفاق افتاده که «جی کایلتون»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اخیرا بیانیه ای هشدار دهنده را در رابطه با موسسات عرضه اولیه سکه (ICO) منتشر کرده است.

این موسسات اغلب بر پایه پلتفرم اتریوم تاسیس می شوند و کایلتون در بیانیه خود تاکید کرده بود که به دلیل نظارت اندک در چنین موسساتی احتمال کلاهبرداری در آنها بیشتر است.

بیت کوین ایستاد، اتریوم همچنان می تازد

علاوه بر این او اعلام کرده بود که توکن های دیجیتالی ثبت شده در این موسسات جزو اوراق بهادار به حساب نمی آیند و به همین خاطر زیان صورت گرفته در آنها از مالیات سرمایه گذار کسر نخواهد شد.

علاوه بر بیت کوین و اتریوم قیمت ارزهای رمزپایه دیگر از قبیل «ریپل» و «لایت کوین» که از نظر ارزش کل جایگاه های چهارم و پنجم را در بین پول های دیجیتالی در اختیار دارند،  در کمتر از یک هفته سه برابر شده است.

اگرچه علت دقیق افزایش ارزش پول های دیجیتالی در هفته های اخیر ممکن نیست اما رشد توجه رسانه ها و افکار عمومی در این میان بی تاثیر نبوده است. در حال حاضر ارزش کل تمامی این ارزها به 639 میلیارد دلار رسیده و احتمالا در آینده بیشتر خواهد شد.

بیت کوین ایستاد، اتریوم همچنان می تازد


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ